Vart i Sverige vill du resa?

Har du varit på kryssning? Jag tror inte heller att det är min grej, men noga räknat vet jag inte för jag har inte testat.
Alltså jag har varit det en gång och nej, det var inte min grej. Förutom allt annat så är jag väldigt rädd för stora båtar, har åkt färja några gånger också och känner mig liksom inte trygg.

Däremot en båttur går bra, på en mindre båt för att se något speciellt :).
 
Att du marknadsför det som antingen kallt eller myggigt kanske har med utelämnandet att göra? :D;)
Det finns ju massor med fint efter kusten, med reservation för att jag är friluftsnörd då och lite (mycket) färgad av sånt när jag ska komma på saker så här på rak arm.
Skule nationalpark för vandring och Via Ferrata. Umeå är ju en trevlig stad, kombineras gärna med cykeltur upp efter älven, eller en tur till glassbonden, eller båten ut till Norrbyskär eller Holmön. Bildmuseet tyckte jag också var trevligt när jag bodde där.
Under ett sommarbesök i Luleå skulle jag framförallt satsa på att boka en skärgårdsstuga, hoppas på fint väder och sitta ute i solen till sent och titta på solen med ett glas vin i handen. Kombineras gärna med bastu och bad i havet.
Som sagt, är friluftsnörd och jag fattar ju också att för någon som älskar storstad, fest osv är inte det här rätt område att resa till. Men nog finns det saker att göra och se :) Även om det tar emot att erkänna finns det säkert trevliga saker att göra och se i Skellet också! :D
Många av platserna du nämner har jag besökt och dom är väldigt vackra! Men det ligger för nära, så jag har förträngt dom :p det finns många fantastiska platser i skell också, furuögrund är magiskt, fyren på Bjuröklubb är jättefin, det finns vackra hällor i Burvik där man kan sitta på nätterna och se ut över havet osv. :love: okej, jag kanske gillar mitt Norrland ändå :cautious::rofl:
 
Ja! Finns det ett ställe som heter Släppträsk vill jag också åka dit. :D
Om man tar bort prickarna känns det ju som lovande. Nä förresten jag har faktiskt varit där kom jag på. Jag skulle vilja besöka norra skåne och södra småland, och så skulle jag vilja vandra där. Det verkar finnas väldigt fina vandringsleder. Jo och så skulle jag vilja se Visingsö, Gränna har jag varit i flera gånger men hamnar alltid i Ödeshög i stället för att ta en båttur dit, fråga inte varför.
 
Många av platserna du nämner har jag besökt och dom är väldigt vackra! Men det ligger för nära, så jag har förträngt dom :p det finns många fantastiska platser i skell också, furuögrund är magiskt, fyren på Bjuröklubb är jättefin, det finns vackra hällor i Burvik där man kan sitta på nätterna och se ut över havet osv. :love: okej, jag kanske gillar mitt Norrland ändå :cautious::rofl:
Haha, alltså, jag är också rätt hopplös på att semestra i närområdet men nu börjar kompisar söderifrån komma upp på besök så då måste en ju anstränga sig lite. Och sen vi skaffade hunden vill jag vara mer på hemmaplan istället för att resa ifrån honom.
Sen bidrar det att när jag backpackade mötte vi såklart mycket folk från andra länder/världsdelar. Flera sa att det vill åka till Skandinavien och se fräst Sverige och Norge, och jag och de flesta andra svenskar vi mötte efter vägen undrade vad tusan de ville det för, det finns ju inget att se :cautious: Sen började jag känna att jag inte gillade den inställningen hos mig själv. Sverige är ju superfint, det finnas massor att se, från norr till söder! Det blev dessutom mycket roligare att prata med folk när jag marknadsförde Västkusten, Stockholm, fjällen och det magiska med norrsken jämfört med att bemöta det med "är du galen, varför vill du dit?!". Så numera blir jag lite (över)peppad när folk frågar vad som finns här uppe :D
Tack för tipsen, vi kör ju förbi Skellefteå flera gånger per år och de gånger vi stannar och besöker vänner bor de ju i stan allihopa. Men Bjuröklubb hade jag såklart hört talas om! :up:
 
Sverige är ju superfint, det finnas massor att se, från norr till söder!
Alltså om vi pratar natur: Absolut! Men städer? Har vi några roliga, spännande, vackra städer i Sverige? Min man (icke-svensk) säger alltid att han vill åka på roadtrips och besöka intressanta städer här och jag känner bara att jag inte vet alls vart jag ska ta med honom.
 
Alltså om vi pratar natur: Absolut! Men städer? Har vi några roliga, spännande, vackra städer i Sverige? Min man (icke-svensk) säger alltid att han vill åka på roadtrips och besöka intressanta städer här och jag känner bara att jag inte vet alls vart jag ska ta med honom.
Gränna Och Visingsö?
Visby
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 086
Senast: Cambrie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 232
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Har funderat på att gå ut och vandra längre norrut i landet med Milou men eftersom jag inte har bil så är jag tvungen att åka buss eller...
2
Svar
36
· Visningar
2 714
Senast: Niyama
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 255
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp