Bukefalos 28 år!

Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Skulle aldrig LL kunna fula sig och ta på sig någon ond specialroll som inte har kontakt med ulvarna någon gång? ^^ hemskt fuskigt dock... :p

Funderade också på en sak... Ni som varit LL, hur väljs respektive roll till respektive spelare? Lottning? Eller sitter LL och handplockar spelare till de olika rollerna för att få någon slags jämn fördelning så att inte t.ex ett gäng förstaspelare hamnar i lyan själva? Fast det kanske hade blivit en sjukt intressant lek iofs... :p

Det är jättevanligt att det finns onda specialroller som inte har kontakt med ulvarna. Jag brukar ha med det i mina lekar. Finns massor med olika onda specialroller.

Varför tycker du det skulle vara konstigt? Det är liksom så vanligt att jag inte kan förstå att man tycker det är konstigt så du får gärna förklara.

Rollerna brukar lottas.
 
Sv: Varulvslek

CaisaLundblad: Vilken tur att jag inte nämnde förut att jag tänkte att fölisen såg lite ulvig ut :devil::angel:
:eek: :arghh: :rage: :banghead: :yuck: :rage:

Får helt enkelt turas om mellan dig och dramatik då. :D

glömmerallt: Att det finns onda specialroller vet jag, det konstiga vore ju om LL hade haft en ond specialroll... Ingen hade någonsin misstänkt LL och LL vet vilka av de goda som har bra specialroller. Det jag menade. :p Det var inte så allvarligt menat. ;)
 
Sv: Varulvslek

Jag skulle räkna med tre bybor i så fall, har nog aldrig varit med om att det funnits flera av samma goda specialroll (alltså roll med förmågor) om det inte t.ex varit en historia och rollerna kanske varit "Albus Dumbledore" och "Harry Potter" som har samma förmåga men olika namn.


Om någon ens förstod det där exemplet :banghead:

Kort sagt: Nej, jag tror inte att det är fler än en av varje specialroll.

Fullt begripligt tycker jag:D jag har varit med om att det finns mer än en av av specialrollerna(jag har t.ex. varit med om en lek med två änglar och två jägare,möjligt att det fanns dubbelt av något mer kommer inte ihåg det. jag minns den leken just för att jag hade båda de rollerna samtidigt och det är ovanligt att ha dubbla specialroller.) men det brukar skrivas ut då så jag tror inte det är så i den här leken.

Tror det vore lite väl taskigt mot ulvarna om alla goda hade någon form av specialroll dessutom. :D

När jag är LL ger jag ofta alla goda specialroller, fungerar jättebra men man får ju ta hänsyn till hur många och vilka specialroller som finns när man bestämmer hur många som ska va onda så man får en bra balans i leken. :)
 
Sv: Varulvslek

:eek: :arghh: :rage: :banghead: :yuck: :rage:

Får helt enkelt turas om mellan dig och dramatik då. :D

glömmerallt: Att det finns onda specialroller vet jag, det konstiga vore ju om LL hade haft en ond specialroll... Ingen hade någonsin misstänkt LL och LL vet vilka av de goda som har bra specialroller. Det jag menade. :p Det var inte så allvarligt menat. ;)

Haha:D Ja det är ju faktiskt många som "hotat att rösta på LL" under lekarna, ibland känns ju lekutvecklingen lite skum :cautious: :p
 
Sv: Varulvslek

Precis, du hittar förklaringen i tidigare poster ;)

Jo jag såg det men då hade jag redan postat. Tyckte kopplingen inte var klockren förrän din förklaring sen.

Kl

Jaha röstning ikväll. Svårt att säga varken bu eller bä. Flera helt nya spelare, för mig. Vissa skriver mer än andra. Lundblad verkar ivrig. Cirkus med.

Tja mina slående observationer:cautious:
 
Sv: Varulvslek

Började inte skolan typ idag (eller igår om man ska vara petnoga) för dig? Hur mycket har ni hunnit starta än egentligen? Jag började ju förra veckan och det har inte hänt så mycket mer än att skolan börjat typ :p

Jag förvarnar också om låg aktivitet i alla fall, vet inte hur jag ska ha tid till den här leken, de senaste dagarna har bara varit plugg och jobb, äta och sova typ. Ingen fritid där inte ;)

Jo men jag behöver börja plugga för att inte komma efter. Även om det inte kommit igång så mycket än så har jag uppgifter att jobba med. :)
 
Sv: Varulvslek

KL

Jag har spenderat hela dagen i stallet och fårjakt, då mupparna smitit under gårdagskvällen och haft lite äventyr för sig. Har därför inte hunnit med riktigt, men tänkte läsa ikapp det som skrivits nu :)
 
Sv: Varulvslek

Höhö, apropå Cirkus, andra gången gillt? Luras att tro att hon är ond på det där sättet! ;) :p

Karamell: Följde du förra leken? :)
 
Sv: Varulvslek

KL

Jag har spenderat hela dagen i stallet och fårjakt, då mupparna smitit under gårdagskvällen och haft lite äventyr för sig. Har därför inte hunnit med riktigt, men tänkte läsa ikapp det som skrivits nu :)


Ha! Själv har jag jagat kalvar idag :p.

Kl.

Kan inte nån rösta nån gång då? Eller komma med några teorier? Eller bjuda mig på kaffe och bulle?
 
Sv: Varulvslek

Jag förstod! Tror jag... :p

Tror det vore lite väl taskigt mot ulvarna om alla goda hade någon form av specialroll dessutom. :D

LindgrenV, jag älskar din avatar, får mig att fundera på att byta till min egen mad hatter, bara för att förvirras. ;) (tänker inte vara så dryg i verkligheten, men det var en rolig tanke)


Vad bra :D Jag använder mig nämligen av tekniken "skriver allt jag tänker direkt i ett inlägg och trycker på skicka" när jag är med i ulvlekar. Det funkar ganska bra för mig, för jag förstår ju vad jag menar - men övriga deltagare har en tendens att bli förvirrade av någon anledning :cautious::p


Och tack! :D Tycker den passar mig ganska bra :D Iofs är det ju jag på bilden också, men ändå :angel:
 
Sv: Varulvslek

Om du gjorde det så skulle det låta ulvigt :eek:

Förresten LindgrenV, ett harry potter fan? :D Men jag förstod exemplet!

Dessutom när det finns två ättlingar så verkar ju det osannolikare att det skulle finnas fler av samma roll..


Hihi, ja! Jag dyrkade Harry Potter när jag var liten :D Nu är jag dock djupt inrotad i en Tolkien-period :D Supertöntig är jag, springer runt och låtsas att jag är med i en sagovärld när jag är i stallet, och att min stackars ponny är en ståtlig stridshäst :laugh:
 
Sv: Varulvslek

Jag slapp jaga, däremot fick jag leta i tre timmar! Först två timmar till häst, där jag lyckades få information om vilket håll de vandrat (såklart åt helt andra hållet än vad jag ridit) för att byta till bil och reka bland gårdarna åt andra hållet. De hade setts till runt en gård några km bort så därifrån spårade jag till fots för att till slut hitta åbrääkena under en veranda :devil:
 
Sv: Varulvslek

Därför att du själv ger de intrycket. Skriver du inte att du är förvirrad eller " förstod nån nu" osv osv så tror snarare folk att det är de som är förvirrade.

/Karamelldrottniningen -aldrig förvirrad... ... O_o

Edit: fast det är nog än värre. Att inte veta vart de är. Utan leta och kanske ulven tagit dem. Man vet ju aldrig vad som kan hända :(. Tyr det gick Bea ändå :-)
 
Sv: Varulvslek

Det här är väl vad jag "reagerat på"så länge. Jag använder kaninöronen för att det har inte varit så mkt reaktion från mig men litegrann iaf.

För att du har en pudel :confused:?

Jo jag såg det men då hade jag redan postat. Tyckte kopplingen inte var klockren förrän din förklaring sen.

Här var ju om bilddiskussionen som LL skrev om. Hon känns lite "aggressiv"/"på" just i det här ögonblicket....

Kan inte nån rösta nån gång då? Eller komma med några teorier? Eller bjuda mig på kaffe och bulle?

... medan hon i andra ögonblicket blir reserverad och vill inte riktigt teoria eller rösta själv. Att förvänta sig att andra ska våga teoria men inte själv vill göra det är lite konstigt för mig.

Das was das
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 442
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 204
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 010
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 738
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp