Bukefalos 28 år!

Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Hihi, ja! Jag dyrkade Harry Potter när jag var liten :D Nu är jag dock djupt inrotad i en Tolkien-period :D Supertöntig är jag, springer runt och låtsas att jag är med i en sagovärld när jag är i stallet, och att min stackars ponny är en ståtlig stridshäst :laugh:

Du är inte den enda supertönten här! Önskade intensivt när jag var yngre att jag fick också gå på Hogwarts... :D
 
Sv: Varulvslek

Jag brukar inte skriva så, jag bara skriver på, men nu skulle jag ju göra en vettig förklaring för någon annan och inte bara reda ut mina tankar och eftersom jag vet att folk ändå brukar reagera på att jag skriver komplicerat (snarare tänker komplicerat...) så skrev jag med det :p

Men jag ska nog sluta med det! Man ska inte behöva ursäkta sin intelligens :devil:
 
Sv: Varulvslek

Vad bra :D Jag använder mig nämligen av tekniken "skriver allt jag tänker direkt i ett inlägg och trycker på skicka" när jag är med i ulvlekar. Det funkar ganska bra för mig, för jag förstår ju vad jag menar - men övriga deltagare har en tendens att bli förvirrade av någon anledning :cautious::p


Och tack! :D Tycker den passar mig ganska bra :D Iofs är det ju jag på bilden också, men ändå :angel:

Du låter precis som min sorts människa, du har mad hatter som avatar (har jag med på diverse sidor, min mad hatter är craaaaazysnygg ;) ), skriver exakt vad du tänker och trycker på skicka att sen hoppas att någon följer tankegången, dessutom bor du i Awesometown, som låter som min slags stad, eftersom jag är så awesome (fråga alla som känner mig om jag tycker jag är awesome liksom :p)

Misstänktsamt :cautious:
 
Sv: Varulvslek

Känns skönt att inte vara ensam :D Och oavsett lär jag nog fortsätta praktisera Sagan om ringen-tema i stallet, för det är roligt :D
 
Sv: Varulvslek

Vi kanske är sånna där stjärnsystrar? :p

Eller så försöker du ställa dig in och få mig att bli din kompis, för att du är ulv :cautious:
 
Sv: Varulvslek

Jag märker nu att jag börjar också tänka så där nu, liksom så fort jag närmar mig någon så tänker jag "väntaliteväntalite, hen kan vara en ulv!"

Man blir väldigt paranoid av det här :D
 
Sv: Varulvslek

Ja, jag tänkte fråga om du hade plats för en ny bästis, tills jag insåg att jag skulle bli alldeles för besviken om du visade dig vara en ulv sen, så hoppade den biten. :cautious:

Mumorsan: Bop är ju tillåtet idag, så det behöver inte nödvändigtvis vetyda något. :)

Så jag gjorde min egen bop, bokstavligt talat. Fingret hade stannat på Niyama när jag öppnade ögonen igen. Hade helst velat få fram något jag finner misstänkt men hittar inte ens något halmstrå mot Cirkus den här gången. :p

Caisa röstar på Niyama
 
Sv: Varulvslek

Det här är väl vad jag "reagerat på"så länge. Jag använder kaninöronen för att det har inte varit så mkt reaktion från mig men litegrann iaf.

Här var ju om bilddiskussionen som LL skrev om. Hon känns lite "aggressiv"/"på" just i det här ögonblicket....

... medan hon i andra ögonblicket blir reserverad och vill inte riktigt teoria eller rösta själv. Att förvänta sig att andra ska våga teoria men inte själv vill göra det är lite konstigt för mig.

Das was das

Jag håller med lite här, reagerade lite också på karamelldrottningen som verkade lite brysk eller lite "konstig" i sina svar.

Men å andra sidan så kan hon vara trött och vem är inte lite brysk när man är trött? :p
 
Sv: Varulvslek

Kl

Lillelorden röstar på LindgrenV

Hon skriver om sin kärlek till Harry Potter. Vet ni vad Harry Pottrr är? Jo, en TROLLKARL. Alla som på ett eller annat sätt har ihop det med trollkarlar måste ju vara onda!

(Skämt åsido: BOP. Mycket OT-ande, lite att teoria kring hittills :p )
 
Sv: Varulvslek

:rofl: HARRY POTTER ÄR JU FÖR FAN GOD! Hade jag bedyrat min kärlek till Voldemort hade det ju varit annorlunda :devil:

Dessutom är min kärlek till Sagan om ringen större just nu. Och jag har en hemlig crush på Martin Freeman. Och Gandalf. Och Aragorn. Och lite Legolas och Gimli. Äsch vadfan, jag älskar allihop :love: (Förutom orcherna, Sauron och Co. Because de är fula. Och jag vet att man inte får uttala sig negativt om andras utseende för alla är unika och bra på sitt sätt och yadayada, men de är faktiskt JÄTTEFULA och fasligt onda också)
 
Sv: Varulvslek

Skulle aldrig LL kunna fula sig och ta på sig någon ond specialroll som inte har kontakt med ulvarna någon gång? ^^ hemskt fuskigt dock... :p

Funderade också på en sak... Ni som varit LL, hur väljs respektive roll till respektive spelare? Lottning?

På A svarar jag - att nej jag tycker inte det är ngn bra idé. Tänk en LL som inte låter ängeln skydda, eller inte låter spionen se all/el rätt info, som ändrar förutsättningarna under leken, inte svarar på frågor och sedan är allierad med de onda. Hua! :nailbiting:

På B så brukar jag göra precis som Hedinn sa - hederlig gammeldags lottning.
 
Sv: Varulvslek

LindgrenV röstar på Sasse... För hon verkar ha tagit på sig någon form av osynlighetsmantel (om vi nu ska fortsätta på HP-temat, haha :D)
 
Sv: Varulvslek

*onödig LL-kommentar igen*

Men jag måste faktiskt bara påpeka att Sauron faktiskt har väldigt vackra ögo... Eh, öga.
 
Sv: Varulvslek

Fast Harrys gudfars bästis var ju varulv... :cautious: Så LITE misstänkte är det ju. ;)

Och säger bara: Shadowfax. :love:

Kanske... Om vi är på rätt sida. ;)

Paddi: Okej, tack! :D
(Annars, om LL INTE lottade, hade man ju kunnat spåna i vem de skulle tycka var kul att se som ulv liksom... men ja, jag misstänkte att det var lottning som gällde. :p )
 
Sv: Varulvslek

Humdumdum, den som nämndet han klämdet! (Tänkte jag säga men insåg att det inte var relevant över huvud taget)

Och ja, Shadowfax :love: Brego är också fin!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 409
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 010
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 704
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp