Vet. skrev inte allt i vet.bes. Kan man göra ngt? Hjälp!

Sv: Vet. skrev inte allt i vet.bes. Kan man göra ngt? Hjälp!

Bra att ni tar ut en till veterinär, uppdatera gärna vad h*n säger :) Hoppas det löser sig i övrigt.
 
Sv: Vet. skrev inte allt i vet.bes. Kan man göra ngt? Hjälp!

*KL*
Jag hoppas din väninna kan släppa tanken lite på bockbentheten, och bara njuta av sin nya häst.
För läser man här på Buke hur folk kämpar med spatthästar, exemhästar, oridbara hästar och hästar som inte går att fånga/leda/lasta/verka, så är bockbent inget problem.
 
Sv: Vet. skrev inte allt i vet.bes. Kan man göra ngt? Hjälp!

Jag hör också till skaran som sett många bockbenta, ohalta och välfungerande hästar. Har inte hört talas om någon som "gick sönder" just pga bockbenthet, men vad vet jag.

Om det inte varit för att vet. ska ha uttryckt "jag missade", så skulle det kunna vara så att en vet ser en lätt bockbenthet men inte anser att det har någon betydelse och därför inte bryr sig om att kommentera?

Sällar mig också till skaran som funderar över att köparen som inte noterat det förrän hemma, vill ha veterinären till ansvarig.
Jag har "missat" att se ett överben och ärrighet efter (antagligen) sparkskada på en häst förrän jag kom hem och tittade mer noga. Blev först lite sur på säljaren som inget nämnt men ryckte sedan på axlarna och tyckte att det var mitt eget fel. Jag skulle nämligen ha sett det när jag var och hämtade hästen.
 
Sv: Vet. skrev inte allt i vet.bes. Kan man göra ngt? Hjälp!

Men veterinärens jobb är ju att göra en hälsobedömning, inte en exteriörbeskrivning.
Går jag till läkare vill jag veta om jag är sjuk, inte höra att jag är ful.

Jag skulle bli jätteglad om han sa att du är bara FUL:D:D
 
Sv: Vet. skrev inte allt i vet.bes. Kan man göra ngt? Hjälp!

Förlåt mej, det var inte du som hade skrivit att han var av god typ utan det jag reagerade på var vad som stod i texten under bilden...
 
Sv: Vet. skrev inte allt i vet.bes. Kan man göra ngt? Hjälp!

Jag sålde en häst för en herrans massa år sedan.
Jag skickade bilder på hästen, det var före internets tid alltså, kopia på stamtavlan, dom var hos mej och hämtade hästen. Besiktigade den sen själva och 6 MÅNADER senare får jag ett mycket elakt brev där dom ansåg att jag hade ljugit och farit med osanning m.m. då jag inte talat om hästen var en TRAVARE....
Hästen var FRYSMÄRKT och det syntes hur tydligt som helst bara man lyfte på manen.....

Så det är inget nytt fenomen att folk inte kollar ordentligt vad det är dom skaffar sej för häst...
 
Sv: Vet. skrev inte allt i vet.bes. Kan man göra ngt? Hjälp!

Nu går vi lite OT. Men herregud, jag förutsätter att de fick med passet till hästen - det står ju på (och i) det?! (Om inte pass fanns då, så förutsätter jag att det fanns någon logga/symbol/whatever på stamtavlepappret?) Och om det inte står i annonsen vilken ras hästen är, visst frågar man väl då, eller? Mycket ska man höra :crazy:
 
Sv: Vet. skrev inte allt i vet.bes. Kan man göra ngt? Hjälp!

Dom fick med sej STC/ATG-passet och alla papper, men jag minns inte vad jag skrev i annonsen...

Ville bara tala om att det inte alltid är så lätt det här med allt man ska kunna titta efter själv eller vad man ska kunna vänta sej att veterinären ska titta på vid en besiktning....

Jag har full förståelse att man kan bli så kär i en häst att man helt enkelt inte kan ta in allt man måste kolla efter före ett köp....
 

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 414
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 123
Senast: Kiwifrukt
·
Ekonomi & Juridik Hej, Detta är ett öppet brev till er där jag vill ge en bakgrundsförklaring till temat hästhandlare som i går togs upp på SVT...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
25 546
Senast: Chilodeur
·
Ekonomi & Juridik För snart ett år sedan köpte jag en 1 åring i tron om att denna var valack. Jag tog upp just denna saken vid köpet, eftersom jag själv...
2
Svar
23
· Visningar
7 713

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp