Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Mina hormoner börjar spela lite spratt ibland också. Men jag har inget superhumör i vanliga fall om jag är trött, så det är svårt att avgöra vad som är hormoner och vad som är... jag. :p

Fibusen: Jag var helt säker på att jag inte skulle gå över förra gången också eftersom jag hade haft förvärkar sedan typ vecka 25 och så. Men han kom inte förrän på BF+2. Kommer inte lillebror som beställt den 21 januari (BF 27:e), så kommer han garanterat den 31:a. Hugo föddes på en av mina bästa vänners födelsedag, så vi tar väl den andra (som fyller 31:a) till lillebror. ;)
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Jag har också minnesluckor men det har jag inte insett förän nu över ett år efteråt. Fast egentligen, om jag börjar sortera så har jag nog minnesluckor från den här dagen som var idag också ... utan att föda barn. Tycker jag sitter varenda dag och funderar över saker som: "vad åt vi igår" och "vem var det som la igår?" :p

Jag skulle också hellre föda barn en gång i månaden än ha det så här .. (sjuk av foglossning och sjukskriven sen v. 17 - BF i april..)
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Jag avskyr att tvätta bäbiskläder, eller ja, inte så mycket tvättandet. Men att hänga upp alltihop. Det är så mycket bäbiskläder som ryms i en maskin och det tar en halv evighet att få upp allt i torkrummet.

Ska fota torkrummet sen så att ni kanske kan få se hur det ser ut nu :D
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 0 fulla dagar (v37+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 5 jan 2013
Du har 20 dagar kvar till beräknad förlossning.

Dags att påbörja nedräkning kanske ;) Känns hela tiden som att det är så långt kvar men veckorna går ju snabbt som tusan. :eek:

Och inga bäbisar i vintertråden ÄN, våra små decemberbarn drar ut på tiden :D . Nu känns det inte som vinter ute längre med tanke på att all snö så gott som regnat bort, trist som tusan, jag som var så glad över snön :(
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Jag är i v 36 (35+1 i dag) så jag känner också att shit,det kan snart vara på gång när som! Hon jag skrev om innan i föräldrargruppen (som skulle ha 26/1) fick en liten son igår på 34+0 tror jag. Allt hade gått bra och han var stark och ganska stor,andningen skötte han själv efter några timmar,men behövde hjälp med mat och värme.

Men man såg bilden på bebis och tänkte att "Herregud,han i MIN mage är så där stor nu,plus en vecka!"

Tror inte riktigt man förstått att den där lilla bönan man hade i början faktist utvecklats till ett fullgånget barn med 10 fingrar och 10 tår (förhoppningsvis).

Var lite komiskt också,för dom hade valt samma namn som vi gjort! :p Är typ bara 2000 i Sverige som heter så,så det är ju rejält ovanligt,och vi har bestämt oss sen flera månader tillbaka i princip,och valt att hålla knäpptyst,sen så fick man en liten chock! :p

Känns lite konstigt nu att ta det,för tänk så tror hon att vi "härmar" henne? Mannen tyckte vi skulle fundera på ett annat namn,men vad fan,denna människa är ju ingen vi umgås så med,mer än genom föräldrargruppen. Och nu vart ju även hennes född 2012 och våran förhoppningsvis 2013 så dom bör väll inte hamna i samma klass heller sen i framtiden,men visst känns det lite tråkigt nu... :grin:

Är jag/vi dumma som tar detta namn vi med?

Förövrigt,duktigt att tvätta alla små kläder,vet känslan av att hänga mycket,när vi kör underläder/strumpor slåss vi nästan om vem som ska få hänga det,fy vad tråkigt det är,tar en evighet! :p

Själv har jag mest sovit i dag. I Fredags hade vi insläpp av 16 hästar,sen utsläpp kl 07 i går,sen insläpp igår igen,sen utsläpp igen i morse. Tagit på mig nu i helgen så nu kommer vi slippa fram tills mitten av Mars,så det känns då skönt att slippa tänka på det när lillen är nykläckt också! MEN vi hade ju snöstorm i går,och blåst i dag,så allt hade ju yrt igen ute där,så jag pulsade och pulsade,så hade fruktandsvärd värk i ben/höfter när jag kom hem.

Hann även med julbord i går med jobbet,så i dag var orken slut. Kom hem vid 10,då vart det en hundpromenad,sen lite sen frukost,sen somnade jag innan lunch och vaknade nyligen. Natten har varitt orolig också då gammelvovven var dålig i går kväll igen,så man bara vaknade och kollade så han var ok,så jag behövde nog dom här timmarna nu.
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Jag skulle haft kvar namnet om det är vad ni velat ha så länge.

Som det är nu så kommer inget få mig att avstå från mitt tjejnamn, inte ens om ni kära bukefalister döper era barn till det ;). Så länge kusinen inte fick det namnet så var det ju grönt och hon fick ju ett annat namn så :)

Nåväl. Nu är iallafall alla bäbiskläderna helt rena och fina, och jag har tvättat upp mina amningslinnen (har 5 stycken såna) så att jag har det färdigt. Funderar på att köpa en ny väska att packa "BB-grejerna" i. Ska ta och köpa blöjor i rätt storlek nu i veckan också, plus en ny vällingflaska till liten.

Tyvärr har ju mannen varit riktigt sjuk senaste 1,5 veckan (kikhosta?) så vi har inte fått färdigt ommöbleringen i resten av lägenheten (köper man nya möbler till ett rum så medföljer ju automatiskt en fix av resten av lyan). Så det ser ut lite som det gör hemma vilket stressar mig ofantligt.
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Underkläder och strumpor åker in i torktumlaren här, oavsett vad som står i tvättråden. :angel:

Jag hade inte haft några problem med att ta det namnet som ni tänkt från början. Det är ju inte så att de har patent på namnet och om ni dessutom har planerat för det så tycker jag att ni ska köra på. Du kan ju berätta lite fint om det kommer upp någon gång att ni faktiskt hade planerat det namnet. ;)

Ferrari: Även här har sambon varit sjuk i veckan. Först Hugo i två veckor, sedan sambon i en vecka. I morgon ska vi förhoppningsvis få ihop en vardag ett par dagar i alla fall innan Hugo får jullov. Då ska vi roa oss hos mormor ett par dagar innan sambon är ledig över julen. :)

Jag har ju plockat fram bebiskläderna, men jag tyckte inte det var så länge sen de var tvättade så jag har inte tvättat dem igen. Det är bara det nya som är tvättat, men det har inte blivit så mycket på en gång. :laugh:
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Jag maste skriva av mig lite, ar fortfarande i chocktillstand och vet inte riktigt hur jag mar.
Vi var med i en bilolycka igar, pappa hade hjalpt mig med stallet da min sambo ar bortrest tills pa onsdag och skulle sen skjutsa mig till en kompis pa middag.
Vi blev pakorda i en korsning i 80 km/h rakt in i forarsidan (dar min pappa korde) och jag satt pa passagerarsidan, sen minns jag inte sa mycket mer vad som hande. Dom fick saga av tak och dorrar for att fa ut mig och allt kanns helt overkligt.
Bade jag och bebis mar bra aven om jag har haft mycket sammandragningar under hela natten och fortfarande men dom tror att det ar pga stressen. Min pappa mar ocksa bra, jag forstar inte hur vi kunnat ha sadan tur.. Bilen ar totalkvaddad och jag ar sa glad att vi inte satt i min lilla bil..

Nu vill jag bara att min sambo ska komma hem och forsoka vila upp mig tills det ar dags for forlossningen, ar helt fardig i kroppen men har klarat mig undan med skrapsar och nagra mindre krampor.

Det kanns sa overkligt...
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Men usch så hemskt! :eek:

Men vilken änglavakt ni måste haft! :bow:

Ta det lugnt och vila nu, umgås med nära och kära! Hoppas din sambo är hemma hos dig snart!


Skickar styrkekramar till dig!
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Men fy vad läskigt! :eek:

Jag har ju själv krockat där taket fick klippas för att få ut mig,så vet vilken chock man får,och jag var endå själv i bilen och ogravid,så du hade ju ännu mer att oroa dig för.... Stackars stackars dig! :( *Massa massa kramar!*

Försök ta det lugn nu,jag vet att jag hade ont i HELA kroppen några dagar/en vecka efter krocken,för alla muskler har ju fått sig en rejäl omgång,jag kunde knappt gå alltså,så jag råder dig till att ligga på soffan och käka praliner bara närmsta veckan.

Det är skitläskigt,och var beredd på att du om några dagar kan bryta ihop totalt,det sa läkaren till mig. Ta hand om dig ordentligt nu,och vila,vila,vila och gör sånt som du tycker om.
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Fy vad läskigt! :(
Tur att det gick så pass bra ändå!

Kl.

Nähä men jag åker väl in på min tredje kontroll på 6 dagar jag då...
Sambon är iaf övertygad om att väskan ska med för han tror att jag kommer bli inlagd.
Hoppas inte, jag har bara packat en bok å den kommer inte räcka länge om man ska ligga där :p kan komma att bli rätt mycket filosoferande isf...
Nä, jag hoppas jag törs säga vad jag tycker idag. Sist förmildrande jag allt (neeeeej då jag har inte just ont i huvudet) men sen från att vi klev utanför dörrarna på sjukan så sa jag inte många ord resten av dagen. Kanske vågar man be om igångsättning? Har ingen lust att åka hem å lipa å vara mer eller mindre apatisk en hel dag till...

Meeeen jag hyser inget större hopp. Jag inser att jag nog kommer få gå över tiden å klämma ut 5 kg unge. Perfekt... :grin:

Ursäkta mitt gnäll. Men är man negativt inställd kan man ju iaf bli glatt överraskad right?
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Hoppas det går bra för dig idag! Be om igångsättning kan man alltid, sen om man får det är en annan sak. ;) Jag håller tummarna för dig!



Jag och Hugo är själva hemma för första gången på flera veckor nu. Vi har tid på BVC om en timme, sen ska han till dagis och sen får jag (äntligen) några timmars lugn och ro innan jag ska hämta hem honom igen! :) Missförstå mig rätt, Hugo är det bästa som finns, men det är riktigt tungt nu. Mina foglossningar är riktigt elaka nuförtiden. :(

Menmen, jag tycker jag mår rätt okej ändå, så jag ska inte klaga. Jag är inte den som mår sämst i tråden längre. ;)


Förresten, jag har märkt på bebis att han reagerar på ljud (märkte jag aldrig med Hugo - han var ju vild hela tiden). När något ramlar i golvet eller Hugo får utbrott så rycker lillebror till inne i magen, precis som att han är delaktig i vardagen redan! :D
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Stackare, men vilken otrolig tur att ni är oskadda! Massa kramar till dig och bebin!! Jag krockade ju också för någon månad sen, tror att jag skrev om det här i tråden, och det är ju verkligen inget man vill vara med om när man är gravid och inte annars heller så klart. Nu undviker jag faktiskt att köra bil så mycket det går, känns som man hamnar så jääkla nära ratten med magen, en hård inbromsning så slår den ju i bebin :crazy: så mina föräldrar och min pojkvän har fått agera privatchaufförer åt mig när jag har åkt till stallet och på travkurser de senaste veckorna.
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Men gud så hemskt! Vilken tur att det gick så bra för er "alla 3". Vila nu och ta det lugnt... du är ju så nära din förlossning också.
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Igår eftermiddag började det stråla och spänna i insidan lår... i "musen" :eek: och i hela ryggen... kändes även som att mina fogar (foglossning) liksom sprack upp ännu mer och jag är helt lös och öm... har skit svårt att gå ner för trappen, benen är helt borta. Grymt konstig känsla.... och väldigt ont längst ner i ryggen ovanför rumpan.. hjälpte jätte mycket när sambon masserade där... :love: hahah kan han få göra oftare.

Ingenaning om vad som händer... bebis kan mycket möjligt ha glidit ner lite mer i bäcknet, vet om att hon legat rätt ett par veckor men varit ruckbar... känns tidigt om hon fixerar sig redan... 6 veckor kvar till BF.


Så nu vill jag bara att det blir nytt år.... så bebis kan titta ut sen! :banana:
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Idag var det bm besök igen,allt såg bra ut,och lillen hade fixerat sig nu, "ej ruckbar" skrev hon in! :)

Järnvärdet var 119,då har jag inte ätit något extra järn alls,för jag vart ju att må så illa av dom,bm sa att det var OK,men att jag borde försöka få upp det iallafall så jag har lite extra.

Låg bra på kurvan,och allt annat var bra,har dock stannat i viktuppgång,har gått upp ca 6 kg sen inskrivningen (som förra och förrförra kollen),så hon frågade om jag åt ordentligt,och det gör jag ju,bara att lillen ligger så högt upp så jag äter ju mycket mindre portioner än vad jag gjort innan,men det är ju inte så att jag bantar,verkligen inte!

Sen så åt jag ju ganska mycket snask innan,och det är jag nästan äcklad av nu,äter mycket frukt istället,samt att jag är nästan lika aktiv som jag var innan,dvs går med hundar,mockar,packar hö kör häst osv,så det är väll inte så konstigt att man står ganska still fast lillen och allt annat går upp. Om det inte vore för honom så hade jag ju gått ner i stället,känner på mina jeans att dom blivit stora i låren... Hoppas hon tror på mig iallafall,trots att jag fick en liten sån där blick. Jag mår iallafall bra,och lillen växer som han ska,så hon kan inte klaga på något tycker jag...
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Precis så där kände jag i Lördags,plus att jag fick ont i svanskotan som sjutton. I dag på bm besök så fick jag reda på att lillen fixerat sig,så jag tänkte också om värken berodde på det. :D
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Säkert bebis som fixerar sig! Med Hugo var han fixerad i v 33 redan. :) Nu vet jag inte, antar att BM tänker kolla på onsdag när jag ska dit nästa gång. Det är ju ändå vecka 35 redan och hon har fortfarande inte lyckats känna hur han ligger. :crazy:

Jag känner ilande och mer foglossning så jag gissar att det är fixering på gång här också. Det skulle ju vara trevligt att veta att det är huvudet som fixerar sig... :crazy:

Jag halkade och sträckte till alla muskler i bäckenet igår. Fy vad ont jag har efter det. Ett varmt bad hjälpte inte som det gjort tidigare, så det kanske fick fart på fixeringen... Äsch, vad vet jag. :p

Idag måste jag komma ihåg att fråga på dagis om hur allt fungerar med hur vi får lämna där när lillebror kommer (alltså precis just då, inte under föräldraledigheten och så, det har vi redan rett ut). Hugo går på jullov på onsdag och har det till 8 januari, och då kan det ju liksom vara dags vilken dag som helst sen. :crazy:
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Fy va hemskt!! :eek: Tur att allt gick bra med er ändå!


Kl
Igår morse fick en kompis en liten son. Bf 25 dec men han valde att titta ut tidigare. Det gick snabbt när de satte igång, 10 timmar efter vattnet gick var han ute. Öppnade sig helt på 2 timmar och hann inte ta någon ryggmärgsbedövning och hon gillade inte lustgasen så körde utan smärtlindring. Hon tyckte det gjorde ont, men kände att smärtan var hanterbar. Sån förlossning vill jag också ha! :angel::bump:

När jag var till BM förra veckan var bebis en aning ruckbar fortfarande, men tror hon fixerade sig helt i lördags. Kändes som det iallafall. Ska till BM igen på torsdag så det ska bli spännande att se om jag kände rätt.


Det är snart julafton :eek: Tycker december har gått så sjukt snabbt och det är nästan overkligt att vi snart har våra bukebebisar här!! :banana:
 
Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Ja, nu kan det verkligen få bli nytt år tycker jag! Från att ha haft det rätt okej ett par veckor (kanske rent av månader nu sista tiden), så börjar jag tröttna. Fogarna som toppar det hela till att det blivit för jobbigt.

Igår hade sambon lovat att städa köket grundligt. Han hann inte eftersom han fick så mycket annat att göra, men han få igång en diskmaskin i alla fall. Jag hade tänkt att jag skulle fixa att plocka ut diskmaskinen och göra det sista idag. Men det går inte! Det är en pina för mig bara att börja mig ner och ta fram bestick ur bestickkorgen på nedre våningen i maskinen. Då har vi tallrikar i ett nederskåp i köket... Så näe.

Köket ser fortfarande ut som ett slagfält, men jag kan inte göra något åt det utan att ögonen tåras. Jag vill och jag känner att jag har ork, men kroppen klarar det inte. :cry: Så då tröstäter jag. Det enda jag hittade var blockchoklad... Men nu är den slut också.

Mitt humör är dessutom hemskt. Igår skulle jag och Hugo baka pepparkakor. Det slutade med att sambon fick hjälpa Hugo eftersom jag tappade humöret. Inte på Hugo (han skötte sig exemplariskt), men på bakplåtspapper som rullade ihop sig, ugnen som brände peppisarna, altandörren som kärvade när jag skulle ha ut plåtarna och för att inte tala om att få upp pepparkakorna från bordet till plåten.

Sen ska sambon dessutom påpeka hur otrevlig jag är som toppen på det hela! :angel: Jag inser ju själv hur :devil: dum idé det hela var, men just där och då hade jag helst velat skjuta honom eller nåt. Det kan vi nog skratta gott åt, jag brukar i alla fall kunna bjuda på mitt dåliga humör efter en tid (eftersom jag vet hur illa det kan vara). ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
113 584
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 904
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
94 091
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
84 714
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp