Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 16/17 del 3

Hur tänker ni kring vaccination mot rotavirus? Här erbjuds det inte men vi funderar på att ge det ändå...
Här ingår det i vaccinationsprogrammet så jag kommer vaccinera.

Kl

Tack för alla råd och tips. Jag läser allt men hinner inte svara på allt. Vi har en Baby björn sele så jag tror inte hon är tillräckligt stor för den ännu. Men det borde ju stå på förpackningen tänker jag.

Det är säkert så som ni säger att hon lägger in beställning på mat. Jag blir så nojig att mjölken inte räcker och det är därför hon ska hänga på mig så mycket. Men hon ser ju frisk och välmående ut än så länge och hon slutar ju gnälla så fort hon får komma till tutten.

Håller på att koka alla delar till bröstpumpen i detta nu så ska försöka börja pumpa. Jag är så himla rädd för tuttförvirring så jag har dragit mig lite för att testa.
 
Låter fantastiskt!
Jag önskar att vi hade hus för då hade vi nog också försökt med något liknande. Men bor på andra våningen i lägenhetslänga med egen dörr, trapp på insidan och balkong i andra änden av lägenheten så omaket att få henne till balkongen i vagnen utan att väcka henne skulle vara ganska stort.
Det känns så synd för hon älskar verkligen att sova i vagnen och brukar ropa och sprattla exalterat när overallen åker på.

Jag ser nu att jag låter alldeles negativ när ni är så snälla och kommer med tips men det är inte så. Jag blir jätteglad och tycker det är intressant att läsa hur andra gör. :)
Samtidigt vill jag bara förklara vår levnadssituation. Det är mer än en gång som vår lägenhet fällt krokben för bra idéer.
Nu har jag visserligen bara testat en gång med min och hon uppskattade det inte. Men i alla fall så tog jag loss liggdelen på barnvagnen och bar ut den på vår balkong. Vi bor också i lägenhet och skulle behöva köra vagnen genom hela lägenheten om vi skulle få ut den där. Inget man gör med leriga däck precis.
 
Nu har jag visserligen bara testat en gång med min och hon uppskattade det inte. Men i alla fall så tog jag loss liggdelen på barnvagnen och bar ut den på vår balkong. Vi bor också i lägenhet och skulle behöva köra vagnen genom hela lägenheten om vi skulle få ut den där. Inget man gör med leriga däck precis.
Precis, man vill inte släpa vagnen genom hela lägenheten.
Vi har lös mjuklift och bär bebisen till och från vagnen i den, men jag hade nog vilja ha ett chassi så liften kom upp från betongplattan då vi fortfarande har minusgrader och snö här i Luleå. Och någon lågt slutande sufflett då vi har mycket nyfikna skator. :crazy:
Tror jag sparar tanken tills dagen vi har en uteplats.
 
Precis, man vill inte släpa vagnen genom hela lägenheten.
Vi har lös mjuklift och bär bebisen till och från vagnen i den, men jag hade nog vilja ha ett chassi så liften kom upp från betongplattan då vi fortfarande har minusgrader och snö här i Luleå. Och någon lågt slutande sufflett då vi har mycket nyfikna skator. :crazy:
Tror jag sparar tanken tills dagen vi har en uteplats.
Typiskt då blir det ju lite krångligare. Vi bor på femte våningen så är typ inga fåglar här. Vi har drygt 9 plus här också och vår är inglasad om det skulle vara så. Det underlättar ju en del såklart.
 
Fick sova själv i natt igen utan ett enda uppvak mellan 23.30 till 05.30.

E sov från 18.45 till 06.45 med två matpauser emellan :love:

Svärmor har gnällt igen. Jag ska inte bry mig egentligen men jag blir upprörd. Alla fula ord jag kan har jag lust att använda mot henne men jag lyckas hålla dom inne. Måste säga till sambon att sänka ljudet på telefonen när hon ringer så jag slipper höra eländet.
 
Typiskt då blir det ju lite krångligare. Vi bor på femte våningen så är typ inga fåglar här. Vi har drygt 9 plus här också och vår är inglasad om det skulle vara så. Det underlättar ju en del såklart.
Det lät väldigt härligt! :) Längtar till värmen. Och hade gärna snott hit min gamla inglasade balkong från min förra lägenhet. ;) Undrar om de nya ägarna märker nåt om jag byter med dem, det är inte alltför långt bort ändå...:idea:
 
Nu har jag visserligen bara testat en gång med min och hon uppskattade det inte. Men i alla fall så tog jag loss liggdelen på barnvagnen och bar ut den på vår balkong. Vi bor också i lägenhet och skulle behöva köra vagnen genom hela lägenheten om vi skulle få ut den där. Inget man gör med leriga däck precis.

Jag ställer vagnen på en trasmatta i lagom storlek, låser bromsen och drar på mattan :D
 
Fick sova själv i natt igen utan ett enda uppvak mellan 23.30 till 05.30.

E sov från 18.45 till 06.45 med två matpauser emellan :love:

Svärmor har gnällt igen. Jag ska inte bry mig egentligen men jag blir upprörd. Alla fula ord jag kan har jag lust att använda mot henne men jag lyckas hålla dom inne. Måste säga till sambon att sänka ljudet på telefonen när hon ringer så jag slipper höra eländet.

Gilla på sovandet :up: ogilla på svärmor :mad:
 
Låter fantastiskt!
Jag önskar att vi hade hus för då hade vi nog också försökt med något liknande. Men bor på andra våningen i lägenhetslänga med egen dörr, trapp på insidan och balkong i andra änden av lägenheten så omaket att få henne till balkongen i vagnen utan att väcka henne skulle vara ganska stort.
Det känns så synd för hon älskar verkligen att sova i vagnen och brukar ropa och sprattla exalterat när overallen åker på.

Jag ser nu att jag låter alldeles negativ när ni är så snälla och kommer med tips men det är inte så. Jag blir jätteglad och tycker det är intressant att läsa hur andra gör. :)
Samtidigt vill jag bara förklara vår levnadssituation. Det är mer än en gång som vår lägenhet fällt krokben för bra idéer.

Du låter absolut inte negativ! Jag har många gånger tänkt på hur glad jag är för att vi hann bygga hus och slipper bo på 3trappor utan hiss.... hoppas du hittar en smart lösning!
 
Lyllos er som har balkong.
Vi bor i hus, på landet, i skogen... Låter ju idylliskt med sjöutsikt och skog och fåglar som sjunger fint...men vi har ingen uteplats.
Alltså, det går att grilla och äta i trädgården, men vi har ingen dörr åt det hållet, så man måste gå runt halva huset för att komma dit. Känns väldigt bökigt när ungen skriker. Och på framsidan är det mycket biltrafik, men kanske kan funka om man har babymonitor...och kan få fåglarna att inte sitta på vagnen...
 
För övrigt...
Slem, nu? O_o
Varit lite slemmigt i nåt dygn där nere. Inte reflekterat över det. Idag gick det inte att ignorera. Tjockt och mycket. Och molande värk på det. Typ att jag har ägglossning nu.
Knoddrick är 7 veckor gammal.
Har slutat med Alvedon i hopp om att den inte behövs. Äter 2 Ipren om dagen (morgon och kväll) bara. Ska bli spännande att se hur kroppen beter sig.
 
För övrigt 2:
Maken ligger och snarkar på soffan. Får han gärna göra lite till, så att jag hinner somna igen innan han kommer hit. :devil:



Skit oxå. Bara för det kom han till sängen nu. :rofl:
 
Första mensen är här, var ganska exakt 11 månader sen senast, hade gärna sluppit ett tag till :cool:
Har tidigare haft problem med rejäl värk och kramp vid mens och har läst att det kan bli värre efter förlossning så har preparerat med citodon, hittills funkar det :up:
 
Hur hade ni gjort?
Ena katten vägrar sluta vilja sova i spjälsängen, oavsett var Knoddrick är. Hon har hittills lagt sig i fotändan varje gång, men jag känner mig ändå inte bekväm.

Gammeltanten blir 16 i höst, är egentligen jättemysig och väldigt mycket husses katt. ÝjJag tror inte hon fattar varför jag flyttar på henne hela tiden. Och nu börjar jag t o m tro att det här skadar våran relation. Hon är verkligen väldigt mycket husses.

Förutom att jag inte vill att katten lägger sig på barnet (vilket hon inte gjort än) så blir det ju mycket katthår i sängen och en och annan fartrand efter katten (när hon har en dålig dag). Tanten är innekatt.

När sängen är tom bäddar katten ner sig under täckena eller har tokryck ovanpå täcket och jagar prassel. Så bevisligen har hon ju lite koll på ungen i a f.

Hade ni låtit katten sova i fotändan eller hade ni fortsatt ta bort henne därifrån?
 
Hur hade ni gjort?
Ena katten vägrar sluta vilja sova i spjälsängen, oavsett var Knoddrick är. Hon har hittills lagt sig i fotändan varje gång, men jag känner mig ändå inte bekväm.

Gammeltanten blir 16 i höst, är egentligen jättemysig och väldigt mycket husses katt. ÝjJag tror inte hon fattar varför jag flyttar på henne hela tiden. Och nu börjar jag t o m tro att det här skadar våran relation. Hon är verkligen väldigt mycket husses.

Förutom att jag inte vill att katten lägger sig på barnet (vilket hon inte gjort än) så blir det ju mycket katthår i sängen och en och annan fartrand efter katten (när hon har en dålig dag). Tanten är innekatt.

När sängen är tom bäddar katten ner sig under täckena eller har tokryck ovanpå täcket och jagar prassel. Så bevisligen har hon ju lite koll på ungen i a f.

Hade ni låtit katten sova i fotändan eller hade ni fortsatt ta bort henne därifrån?
Åh vad svårt. Jag har hört om några som sätter upp tejp så katten inte ska vilja hoppa dit igen. Men jag tycker sånt är hemskt så jag kan inte göra det. Vi har nämligen samma problem fast med barnvagnen. Min katt ligger där heeela tiden och ska vi använde den så måste det ske med byteshandel, lämpligast cat nip... Hon blir jättearg annars. Hon lägger sig tack och lov inte där om bebis ligger där men har hoppat upp och lagt är rädd att katten slags råka riva bebis.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 015
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 349
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 884
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 755

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp