Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 16/17 del 3

Bra att de håller koll på dig.
Gör de nånting åt fliken?

Lät som att de inte går att göra nått. Eller säkert går de men inte lönt i nuläget. Misstänker att de säkert är den fliken gyn lyckades rep med spekulumet när de skulle lägga ballong vid igånsättning. Syddes först ett dygn senare då de upptäckte skadan.
 
Lät som att de inte går att göra nått. Eller säkert går de men inte lönt i nuläget. Misstänker att de säkert är den fliken gyn lyckades rep med spekulumet när de skulle lägga ballong vid igånsättning. Syddes först ett dygn senare då de upptäckte skadan.
Aha. Men kan den återgå/försvinna av sig själv?
 
Shiiit vilken värk i bäckenbotten/framför sittbenen jag fick nu. Haft molande mensvärk en stund och nu drog det sig neråt.
Öhujk.
 
Speciellt inte de här två. Speciellt honan.
Tog ett tag, nåt år, innan hon accepterade att jag flyttat in och skulle sova i hennes säng.
Förstår henne, jag skulle också ha svårt att acceptera något sådant :angel::D

Kanske vore nåt...om jag bara vet att jag alltid missar Knoddrick...vilket inte är så säkert...
Ja tänk om man råkade träffa bebis, jag skulle få sjukt dåligt samvete :(
Men det kanske funkar med vattenspruta när det bara är katterna i sängen?
 
Tror det är min kropp som försöker funka. Kändes som typ mensvärk. Gick över av sig själv efter en stund.
Däremot har jag fortfarande ont i magen.

Har förflyttat mig och Knoddrick från soffan till sängarna, så att vi kan fortsätta sova i sovrummet. Hur länge det nu blir...
 
Förstår henne, jag skulle också ha svårt att acceptera något sådant :angel::D


Ja tänk om man råkade träffa bebis, jag skulle få sjukt dåligt samvete :(
Men det kanske funkar med vattenspruta när det bara är katterna i sängen?

Myyycket bestämd och envis katt. Husse är hennes.

Gäller ju att fånga rätt ögonblick oxå. Och visst kan vi stänga dörrarna till sovrummet, men det blir så dålig luft här, så det är inget man vill göra när man ska sova.
 
Varit vakna typ en dryg timme (?!? - som vanligt ingen koll på klockan) och andra gången Knoddrick får hicka. Hon höll på att somna så fint förut, men då kom visst magen igång (äntligen), så bara att börja om från början.

Jag har snarkat så hårt inatt att jag har asont i halsen och svårt att svälja. :meh: Helt däckad m a o. Har lyckats hinna få i mig ett stort glas te och lite vatten, så lite bättre nu.

Om Knoddrick inte somnar nu när hon får bröstet blir det promenad med vagnen. I pyjamas. För jag vill sova mer.
 
Myyycket bestämd och envis katt. Husse är hennes.

Gäller ju att fånga rätt ögonblick oxå. Och visst kan vi stänga dörrarna till sovrummet, men det blir så dålig luft här, så det är inget man vill göra när man ska sova.

Ja dålig luft är det tråkiga. Vi har satt haspar på dörrarna så det är lite öppet, men inte tillräckligt för att katterna ska kunna klämma sig in. Då funkar ventilationen bättre.
Vi var bara tvungna att stå ut med en del skrapande och puttande den första veckan när vi gick och la oss :D
 
Senast ändrad:
Jag behöver också sova mer. Nätterna är bra men jag lägger mig egentligen alldeles för sent. Men det är så mysigt när stora sover och jag och sambon har lite egentid (fastän lillen är vaken men han kräver inte lika mycket som stora i uppmärksamhet - ännu), så det blir sena kvällar... Men när jag lämnat dottern på fsk blir det stallet och sen hem till mamma för att tvätta nerbajsat täcke. Nackdelen med hyreshus och upptagen tvättstuga :meh:
 
Jag behöver också sova mer. Nätterna är bra men jag lägger mig egentligen alldeles för sent. Men det är så mysigt när stora sover och jag och sambon har lite egentid (fastän lillen är vaken men han kräver inte lika mycket som stora i uppmärksamhet - ännu), så det blir sena kvällar... Men när jag lämnat dottern på fsk blir det stallet och sen hem till mamma för att tvätta nerbajsat täcke. Nackdelen med hyreshus och upptagen tvättstuga :meh:
Ja, jag borde egentligen lägga mig så fort Knoddrick somnar på kvällen, d v s 19-21 nånstans...men då tar jag ju in hästarna...och det är typ då jag och maken hinner umgås...och ibland först då jag får ro att äta riktig mat...

Ja, jag är väldigt tacksam över att ha egen maskin. Saknar dock tvättstugans torktumlare och torkskåp. Och att kunna tvätta två maskiner samtidigt.
 
Ja dålig luft är det tråkiga. Vi har satt haspar på dörrarna så det är lite öppet, men inte tillräckligt för att katterna ska kunna klämma sig in. Då funkar ventilationen bättre.
Vi var bara tvungna att stå ut med en del skrapande och puttande den första veckan när vi gick och la oss :D
Ja. Har funderat på det där med haspar, men inte kommit längre. För sen ska man ju jaga ut dem varje gång man går på toa och de smiter in (vilket de gör varje gång, hur man än gör) och DET bråket har jag inte ork med på natten.
Isolerade ju mig och Knoddrick i sovrummet när ena katten hade uvi. Och jag tror inte jag skulle orka med det nån längre period. :crazy: :cautious:
 
Om Knoddrick inte somnar nu när hon får bröstet blir det promenad med vagnen. I pyjamas. För jag vill sova mer.
Promenad blev det. I några minuter. Med arg Knoddrick. Hon brukar aldrig vara missnöjd i vagnen, men hon blev jätteledsen efter typ 200 meter. Så fort jag vände hemåt somnade hon... Och hon sover än, med ett litet vaket avbrott när jag flyttade liggdelen från hallen till vardagsrummet.
Och jag har fått i mig lite frukost. :banana:
 
Bebis tog sovmorgon till halv 9 så utvilad mami. Sambon tog henne på morgonpromenad så nu sitter jag och äter frukost i lugn och ro.

Har gett henne miniform lite sporadiskt i några dagar och nätterna är helt annorlunda (peppar peppar). Mycket lugnare, inte lika gnällig, somnar fortare, inget snuttande i timmar.
 
Förstår henne, jag skulle också ha svårt att acceptera något sådant :angel::D


Ja tänk om man råkade träffa bebis, jag skulle få sjukt dåligt samvete :(
Men det kanske funkar med vattenspruta när det bara är katterna i sängen?

Jag är inte övertygad om att sprayflaska funkar på katter. Ena grannkatten gillar att gå in hos mig på somrarna och ta för sig av kattmaten och det har aldrig hjälpt med sprayflaska, han kommer in ändå :meh:

Det roliga var att grannarna försökte banta honom för några somrar sedan och berättade att det var så konstigt att han inte gick ner. Jag berättade varför :rofl:
 
Jag är inte övertygad om att sprayflaska funkar på katter. Ena grannkatten gillar att gå in hos mig på somrarna och ta för sig av kattmaten och det har aldrig hjälpt med sprayflaska, han kommer in ändå :meh:

Det roliga var att grannarna försökte banta honom för några somrar sedan och berättade att det var så konstigt att han inte gick ner. Jag berättade varför :rofl:
:rofl::rofl::rofl:
 
:banghead:


Men ja, asgulligt. Jättemysigt. Men liksom...kom igen, inte dääär.

Jag är ju i fältkontoret/fältboendet (vi hyr ett hus). Givetvis är kisse med och det finns en liten soffa på kontoret hon kan ligga i, hon har "fått" en av kontorsstolarna, det finns plats att sitta i stora fönstret och tre sängar att välja mellan. Var ligger hon? I särbons datorväska :rofl: Han var tvungen att stänga den så den inte skulle bli full med katthår inuti så nu ligger hon ovanpå den :D

Katter :p
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 364
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 285
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 538
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp