Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 16/17 del 3

Jag hade inte velat ha katten varken i spjälsäng eller något annat bebisrelsterat så hade varit hård, sen är det ju inte alltid det lättaste att fostra katter :meh: men jag hade verkligen försökt.
 
För övrigt...
Slem, nu? O_o
Varit lite slemmigt i nåt dygn där nere. Inte reflekterat över det. Idag gick det inte att ignorera. Tjockt och mycket. Och molande värk på det. Typ att jag har ägglossning nu.
Knoddrick är 7 veckor gammal.
Har slutat med Alvedon i hopp om att den inte behövs. Äter 2 Ipren om dagen (morgon och kväll) bara. Ska bli spännande att se hur kroppen beter sig.

Kan ju säga som så att efter första barnet var min ägglossning sjukt tydlig med det här typiska vita äggviteslemmet. Lagom mysigt.
 
Hur hade ni gjort?
Ena katten vägrar sluta vilja sova i spjälsängen, oavsett var Knoddrick är. Hon har hittills lagt sig i fotändan varje gång, men jag känner mig ändå inte bekväm.

Gammeltanten blir 16 i höst, är egentligen jättemysig och väldigt mycket husses katt. ÝjJag tror inte hon fattar varför jag flyttar på henne hela tiden. Och nu börjar jag t o m tro att det här skadar våran relation. Hon är verkligen väldigt mycket husses.

Förutom att jag inte vill att katten lägger sig på barnet (vilket hon inte gjort än) så blir det ju mycket katthår i sängen och en och annan fartrand efter katten (när hon har en dålig dag). Tanten är innekatt.

När sängen är tom bäddar katten ner sig under täckena eller har tokryck ovanpå täcket och jagar prassel. Så bevisligen har hon ju lite koll på ungen i a f.

Hade ni låtit katten sova i fotändan eller hade ni fortsatt ta bort henne därifrån?

Jag stängde katterna ute ur sovrummet när första kom. Sedan dess har de inte fått vara i sovrummet. Inte för att de lägger sig på bebis (de undviker helst bebis, både första och andra) utan mer för min egen skull. Och det är väääääldigt skönt att slippa både hårbollar och fartränder i sängkläderna. Hade vi haft ett grovkök hade de åkt in där på natten och när vi inte är hemma.
 
Åh vad svårt. Jag har hört om några som sätter upp tejp så katten inte ska vilja hoppa dit igen. Men jag tycker sånt är hemskt så jag kan inte göra det. Vi har nämligen samma problem fast med barnvagnen. Min katt ligger där heeela tiden och ska vi använde den så måste det ske med byteshandel, lämpligast cat nip... Hon blir jättearg annars. Hon lägger sig tack och lov inte där om bebis ligger där men har hoppat upp och lagt är rädd att katten slags råka riva bebis.

Det löste jag med att lägga en balja vatten i. Det tog ett par försök sen insåg de att det inte var värt det och de låter fortfarande bli allt i vagnväg :D
 
Efterkontroll idag och insättning av hormonspiral. Allt såg bra ut och insättningen kändes i princip inte alls. Fått lite molande värk i ryggen, men eftersom jag haft problem med ischias en vecka kan det lika gärna vara den som håller på och drygar sig.
 
Min katt älskar vatten! Speciellt sånt som är plaskbart, vilket en balja med vatten är :p men har hört att vissa lägger i folie för att katterna inte gillar att gå på det! Inte testat själv dock.

Haha, ja då ger det ju inte så mycket effekt :D Mina avskyr vatten :) Folie funkar dock inte på dem, de kunde inte bry sig mindre. Har hört att krossade vitpepparkorn kan hjälpa till att hålla dem borta, men jag har inte provat.
 
Var på papaprov i måndags då jag fick någon typ av cellförändringar under graviditeten. Man kan få de utan att de är farligt men bra att dubbelkolla.

Bad henne slänga ett öga då jag känt som att nått skaver. Tydligen en skinnflik en cm upp i slidan som inte växt ihop som den skall.
 
På tal om katter. Våra har beslagtagit vaggan vilket de gärna får ha eftersom E ändå inte vill ligga där ännu. Den är bäddad och det är katthår överallt men det är det i soffan också. Vi får sanera den sen om E vill ligga något alls i den.

Annars har dagen varit hyfsat bra. Det var en väldigt ledsen E vid läggning. Rejält övertrött och skrek så jag trodde hon skulle sätta sig själv i halsen. Det är första gången på jätte länge hon får en sån härdsmälta. Men hon har verkligen sovit som en påse skit under dagen. Jag är van vid att hon sover 5 timmar i sträck under dagen men idag var det 30 min lite här och där, inte ens vagnen dög. Utvecklingsprång gissar jag på då hon ännu en gång inte har tid att äta utan ska "prata" med flaskan i munnen :D
 
Var på papaprov i måndags då jag fick någon typ av cellförändringar under graviditeten. Man kan få de utan att de är farligt men bra att dubbelkolla.

Bad henne slänga ett öga då jag känt som att nått skaver. Tydligen en skinnflik en cm upp i slidan som inte växt ihop som den skall.
Bra att de håller koll på dig.
Gör de nånting åt fliken?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 359
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 281
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 534
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Var vill vi bo?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp