Vinterföräldrar -17/18, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
+ @Sofie_B

Jag brukar försöka be om tider när han är föräldraledig, men finns nästan aldrig några, så det är svårt om jag vill ha kontinuitet i mötena tyvärr. Nu blir det uppehåll över semestern men sen ska jag försöka be om att boka flera tider i förväg så kanske det blir bättre.

Försökte också lufta det om vad/varför igår, men är inte säker på om hon förstod, återigen det där med att försöka tänka med bebis i famnen... Får se om det blir annorlunda nästa gång, som ju tyvärr är 1,5 månad bort.

Synd att det är länge till nästa gång (p.g.a. semestrar eller?), men det låter ju smart att boka in flera tider på en gång!
 
Förmodligen lagom tills det är dags att flytta igen :p

Fem gånger om dagen kommer jag nog inte heller upp i... men ett par, tre stycken i alla fall, så får hoppas att det är nog! (”Hoppfull”, så vitsigt :D;))

Andra våningen! :eek: Berätta aldrig det för dina föräldrar! ;)
Jag tänker inte flytta på läääänge, det är ett som är säkert!

Ja jag tänkte att det skulle glädja dig med en liten ordvits:laugh:

Äh, de kunde nog inte bry sig mindre:rofl: då har jag nog gjort värre saker:o
 
Det var vad just den fysioterapeuten sa och det kanske hänger ihop med att man räknas som förstagångsföderska om det är 7 år mellan barnen.

Tillägg: har läst flera andra siffror så spannet verkar gå mellan 1-7 år:p

Ja, jag kände igen det där med 7 år från det. Sägs det inte att man hinner byta ut alla celler i kroppen på 7 år också? Krävs alltså bara en helt ny kropp för att återhämta sig ;)
 
Nu ammar vi förvisso inte. Men otroligt lättdistraherad vid flaskan här. Ibland är det enda som funkar för att hon ska ta flaskan att gå. Runt, runt, runt.
Vilket Ibte är riktigt lika lätt vid amning.
Gåamma är faktiskt inte så krångligt:p
Men det är ju bra mycket mer bekvämt att sitta eller ligga;)
 
Jag tänker inte flytta på läääänge, det är ett som är säkert!

Ja jag tänkte att det skulle glädja dig med en liten ordvits:laugh:

Äh, de kunde nog inte bry sig mindre:rofl: då har jag nog gjort värre saker:o

Inte jag heller, men det är nog typ så lång tid det kommer att ta :p

Det låter som att de är av tuffare virke än mig - det var det här med att se potentiella faror överallt! ;)
 
Ja, jag kände igen det där med 7 år från det. Sägs det inte att man hinner byta ut alla celler i kroppen på 7 år också? Krävs alltså bara en helt ny kropp för att återhämta sig ;)
Hon kanske överdrev för att tillföra ytterligare dramatik i det första mötet?:p
Sjukgymnasten som jag träffat via landstinget tyckte att det inte var några konstigheter med foglossning fram till ett år efter man slutat amma.

Många nuffror blir det!
 
Idag har vi...

... varit på ett rätt trist museum (enligt mig, barnen var nöjda). Femåringen råkade ha omkull och sönder en docka i naturlig storlek :banghead: (cred till personalen som var hur lugna som helst)
... och en ny lekplats. Åttaåringen störtade i en balansgång och smällde ansiktet/huvudet i en stubbe.
... och i en skola vid lekplatsen där vi fick tvätta av stackaren. Femåringen välte ett vattenglas över lilla A:s hatt.
... och länge på tåget en station hemifrån. Strömavbrott och bajsblöja.
... och på promenad hem från nämnda station efter en godismuta (även till mig vid det laget!).

Jag är glad att det är kväll nu :p
 
Idag har vi...

... varit på ett rätt trist museum (enligt mig, barnen var nöjda). Femåringen råkade ha omkull och sönder en docka i naturlig storlek :banghead: (cred till personalen som var hur lugna som helst)
... och en ny lekplats. Åttaåringen störtade i en balansgång och smällde ansiktet/huvudet i en stubbe.
... och i en skola vid lekplatsen där vi fick tvätta av stackaren. Femåringen välte ett vattenglas över lilla A:s hatt.
... och länge på tåget en station hemifrån. Strömavbrott och bajsblöja.
... och på promenad hem från nämnda station efter en godismuta (även till mig vid det laget!).

Jag är glad att det är kväll nu :p
Det är farligt att göra såna listor av sina dagar, då kanske man låter bli att gå upp nästa dag!:p

All cred till dig som tog dig igenom det och jag börjar förstå varför du ser potentiella faror i det mesta;)
Mitt stora barn är vild och våghalsig men han verkar ha en bra koll på vad som är "över gränsen" för hittills, peppar peppar, har det inte hänt några allvarligare olyckor. Men det kanske eskalerar med ålder?!:nailbiting:
 
Det är farligt att göra såna listor av sina dagar, då kanske man låter bli att gå upp nästa dag!:p

All cred till dig som tog dig igenom det och jag börjar förstå varför du ser potentiella faror i det mesta;)
Mitt stora barn är vild och våghalsig men han verkar ha en bra koll på vad som är "över gränsen" för hittills, peppar peppar, har det inte hänt några allvarligare olyckor. Men det kanske eskalerar med ålder?!:nailbiting:

Med tanke på hur vårt helgschema ser ut så överväger jag att i alla fall inte stiga upp förrän på måndag :angel:


Jag tycker att åttaåringen är mer benägen att göra sig illa än femåringen, fastän det är femåringen som är mest våghalsig, så kanske att det är bättre att testa gränserna mer löpande. Men jag kan inte utesluta en ålderseffekt heller, återkommer om några år! ;)

(Jag upplever ändå mina barn som rätt lugna och städade, vill jag tillägga :p. Och jag tror inte att jag är galet överbeskyddande ;))
 
Intressant att läsa om hur ni nattar. Här har vi egentligen ingen nattningsrutin och lillan somnar nästan alltid ganska sent, typ 21-23. Antingen så brukar hon somna när jag ammar (liggammar) eller så kan hon, om hon är trött innan vi går till sängs, somna i sin pappas famn när han gungar henne på pilatesbollen. Någon gång har vi försökt söva utan att amma i sängen vilket resulterat i panik och gallskrik.

Jag tänker att det kanske blir mer av en nattningsrutin när hon börjar äta mat som huvudföda och amningen minskar. Eller har man mycket igen av att försöka införa någon nu? Vi kör nog mest på "minsta motståndets lag" just nu, och hon sover så bra på natten att vi inte riktigt känner oss motiverade att försöka ändra något ännu.
Det är ganska likt hur vi har det. En gång förra veckan hade han nyss ätit och jag testade att söva honom direkt i sin säng genom att sjunga för honom. Han somnade utan gråt efter 10 min så jag tänkte testa samma sak kvällen efter........ Efter en stund hade vi en panikgråtandes bebis som fick sövas i selen. Drar mig för att testa igen, det var nog bara en engångshändelse att han somnade själv. Min man har testat att söva själv några gånger och om G somnar så är det gråtandes, halvt av utmattning. Det känns inte bra alls så vi fortsätter också med minsta motstånd. Bebisar som man lägger ifrån sig och som somnar av sig själv vet jag knappt om jag tror på :p
 
Med tanke på hur vårt helgschema ser ut så överväger jag att i alla fall inte stiga upp förrän på måndag :angel:


Jag tycker att åttaåringen är mer benägen att göra sig illa än femåringen, fastän det är femåringen som är mest våghalsig, så kanske att det är bättre att testa gränserna mer löpande. Men jag kan inte utesluta en ålderseffekt heller, återkommer om några år! ;)

(Jag upplever ändå mina barn som rätt lugna och städade, vill jag tillägga :p. Och jag tror inte att jag är galet överbeskyddande ;))
Ojdå, vad händer i helgen?:nailbiting:

Jag upplever storebror som en tornado men samtidigt är han sjukt ordningsam! Och han tar för sig på ett sätt som jag imte trodde att så små barn gör. T.ex. när den ena morföräldern var här med husbil och ungen tar en pall för att nå översta byrålådan för att hämta rätt nyckel, går ut, klättrar upp i husbilen och sätter sig i förarsätet och startar den?! Wtf liksom?!:eek:
Vi har snart slut på ställen att lägga saker på där han inte kommer åt:grin:
Det är med spänning vi följer hans resa genom livet:laugh:
(Och morföräldern rör knappt en min, innebär det att jag var likadan?:o)
 
Väldigt lättdistraherad, speciellt på kvällen. Har beställt ett amningshalsband, får se om det kan hjälpa fokuset lite. Vi gå-ammar när det är som värst.

Jag funderar också på ett amningshalsband. John har börjat pilla mycket vid amning, håller mig i fingret, drar i bröstet osv så kan tänka mig att det skulle uppskattas. Vart beställde du ditt? :)
 
Så spännande, grattis till husköpet! Blir det en lång flytt och vad blev det för hus? :)

Brukar ni prata om nätterna? :p Jag är inte talbar då så sambon skulle nog inte våga försöka!

Tack snälla! Det blir inte en lång flytt, kanske en km. :p Men tror att det kommer att bli riktigt bra! Det är en 50-talsvilla med en riktigt häftig tomt. Det är lagom mycket att göra på huset, inget som känns övermäktigt men det känns roligt att verkligen få göra det till vårt. :)

Hehe, ibland.. om vi är vakna samtidigt. Mannen är väldigt lättväckt så är jag vaken är han oftast också det. Men helst vill jag inte prata, jag försöker hålla mig halvslumrandes hela amningen så att jag får så mycket sömn som möjligt. :up:
 
Frustrerad. Mannen och bebis relation har varit märkbart bättre den senaste månaden. De senaste dagarna är det sämre igen. Vilket innebär att han blir irriterad om hon inte somnar direkt (det gör hon inte) och aktiverar henne istället. Med illvrålande övertrött bebis som följd. Som jag får ta hand om.
Han envisas också med att testa saker som aldrig funkat först, istället för att direkt göra det som funkar. Det som aldrig funkat kan man göra sittande, det som funkar kräver en aktiv insats, stående. Jag fattar att han är trött efter jobbet, men det är jag också.
 
Ojdå, vad händer i helgen?:nailbiting:

Jag upplever storebror som en tornado men samtidigt är han sjukt ordningsam! Och han tar för sig på ett sätt som jag imte trodde att så små barn gör. T.ex. när den ena morföräldern var här med husbil och ungen tar en pall för att nå översta byrålådan för att hämta rätt nyckel, går ut, klättrar upp i husbilen och sätter sig i förarsätet och startar den?! Wtf liksom?!:eek:
Vi har snart slut på ställen att lägga saker på där han inte kommer åt:grin:
Det är med spänning vi följer hans resa genom livet:laugh:
(Och morföräldern rör knappt en min, innebär det att jag var likadan?:o)
:nailbiting:
 
Frustrerad. Mannen och bebis relation har varit märkbart bättre den senaste månaden. De senaste dagarna är det sämre igen. Vilket innebär att han blir irriterad om hon inte somnar direkt (det gör hon inte) och aktiverar henne istället. Med illvrålande övertrött bebis som följd. Som jag får ta hand om.
Han envisas också med att testa saker som aldrig funkat först, istället för att direkt göra det som funkar. Det som aldrig funkat kan man göra sittande, det som funkar kräver en aktiv insats, stående. Jag fattar att han är trött efter jobbet, men det är jag också.
Åh, vissa dagar kunde det varit jag som skrev det där!
Hög igenkänning på det där med att testa saker som aldrig funkat tidigare och att göra det i en extra krånglig situation liksom:confused: och sen att man själv får lösa situationen för att det gått överstyr.

I min värld går det inte att skylla på trött efter jobbet eftersom ävrn den föräldralediga har jobbat.

Har ingen annan lösning än att prata om det när det är lugnt omkring. Förklara att vissa lägen inte är jätttelämpliga att testa nya grejer i, om det finns sånt som redan funkar. Och så måste man på nåt vis ändå ge utrymme:p
 
Ojdå, vad händer i helgen?:nailbiting:

Jag upplever storebror som en tornado men samtidigt är han sjukt ordningsam! Och han tar för sig på ett sätt som jag imte trodde att så små barn gör. T.ex. när den ena morföräldern var här med husbil och ungen tar en pall för att nå översta byrålådan för att hämta rätt nyckel, går ut, klättrar upp i husbilen och sätter sig i förarsätet och startar den?! Wtf liksom?!:eek:
Vi har snart slut på ställen att lägga saker på där han inte kommer åt:grin:
Det är med spänning vi följer hans resa genom livet:laugh:
(Och morföräldern rör knappt en min, innebär det att jag var likadan?:o)

Kalas till förbannelse (ett om dagen fredag, lördag, söndag), en avslutning med vår barngrupp som jag inte hunnit förbereda för, och som grädde på moset ät sambon borta stora delar av lördagen (och imorgon har han den dåliga smaken att jobba ;)).

Oj! Det är ju härligt när de kan saker men mindre härligt när sakerna de kan är sådana som de helst inte skulle kunna :D:nailbiting:. Som du hörde på oj:et så har mina barn inte riktigt haft de kapaciteterna ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 143
Hundträning En ny tråd måste vi ju ha nu när den gamla har nått 2000 inlägg :). I lördags hade vi en heldagskurs på klubben med mycket nyttig...
37 38 39
Svar
772
· Visningar
62 458
Senast: Bulldoozer
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 817
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 792
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp