Vinterföräldrar -17/18, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och så har jag pratat med arbetsterapin idag ang mina händer, och fick tid redan nästa tisdag! Känns angeläget, eftersom jag får ondare och ondare i lederna... Nästan så jag börjar misstänka inflammation, men jag har å andra sidan aldrig haft det så vet inte riktigt vad jag ska jämföra med.
 
0BF95AB3-1BDB-48F7-8FC1-D70BA692FC9D.jpeg
 
Jag försökte se på de bilder du lagt in men det är svårt att se om det är precis samma. Är den från teddykompaniet?
Jag vet inte, etiketten säger Floppys, och alltså inte den "vanliga" Dinglisar. Har försökt googla vem som gör Floppys men hittar ingenting alls.
Tror den ser ut som den här, fast beige. Etiketten syns lite också där (lånad Tradera bild)
270468378_de83827e-1b85-49b5-b3ae-ed5c3fad1e94.jpg
 
Gode gud vad jobbiga sövningarna varit igår och idag. Gråt och övertrötthet, amning funkar inte längre. Och så mycket att fixa överallt i hemmet. Skjut mig någon.

Nu har min man tagit över sedan en stund men han gav upp och började prata med henne. Inte rätt taktik ...
 
@pollex överlevde du helgen? :)

I’m alive! Lilla A har varit en riktig stjärna att flänga runt med. Söndagen blev oväntat spännande med en blockhalt (;)) femåring, sambon övervägde att han borde stanna hemma från de planerade aktiviteterna, men vi fick fram cykeln med cykelstol bak ur förrådet och använde som ”rullstol” både till, i och från skogen (aktivitet 1) och till och från kalaset (aktivitet 2). Vad gör man inte, liksom... :p
 
Sen några dagar tillbaka gäller satt bebis sitter i det här hemmet:D man får ha lite fallskydd för det kan vara 10 sekunder eller några minuter och sen får hon syn på nåt och tappar fokus och faller som en kägla:rofl:

Annars har det vsrit nåt knas idag för hon har varit tämligen surmulen. Får hoppas hon sover bort det i natt.

Sömntåget har börjat gå något tidigare de senaste dagarna så jag har fått natta vid 18.30 och hon har varit svårsövd, brötat och haft sig.

Gillar delen om sittandet, såklart! Jag längtar dit! :)

(Men lilla A vänder sig nu! Det var jag inte beredd på, de andra har tagit betydligt längre tid på sig att komma på det tricket)
 
I’m alive! Lilla A har varit en riktig stjärna att flänga runt med. Söndagen blev oväntat spännande med en blockhalt (;)) femåring, sambon övervägde att han borde stanna hemma från de planerade aktiviteterna, men vi fick fram cykeln med cykelstol bak ur förrådet och använde som ”rullstol” både till, i och från skogen (aktivitet 1) och till och från kalaset (aktivitet 2). Vad gör man inte, liksom... :p
Bebisar tenderar, i min värld, att sköta sig bra när det verkligen gäller:D
Guldstjärna till lösningsorienterade föräldrar!:up:
Är han fortfarande halt? Vrickning?
 
Gillar delen om sittandet, såklart! Jag längtar dit! :)

(Men lilla A vänder sig nu! Det var jag inte beredd på, de andra har tagit betydligt längre tid på sig att komma på det tricket)
Jag trodde ju att det var de andra som vände på honom? Eller de kanske bara visade honom hur man gör?:D
 
Idag har det regnat och regnat, och varken jag eller sambon var speciellt sugen på att traska runt och sova bebis i vagn ute, så idag har han fått sova i vagn (sittdelen) som rullats över matta i hallen, vilket funkat prima. Skönt!

Matresan fortsätter också, kotten tycker fortfarande precis allt är supergott och blotta åsynen av en sked får honom att sträcka ut båda armarna och kasta sig framåt... Hoppas matgladheten håller i sig, men misstänker att det kan komma bakslag i framtiden. Idag har han iallafall fått smaka lite leverpastej och kokt ägg vid frukosten, och pastasås till lunch. Gott gott gott! :D

Till kvällen invigde vi nya babypoolen, fast inomhus. Tidigare har vi bara badat i spädbarnsbaljan. Poolen håller ju lite mer vatten och blir kanske lättare när han lär sig sitta, men SÅ roligt han hade! Badrummet blev totalt översvämmat av hans plaskande :rofl:

Vad härligt det låter med bad och plask! Jag får erkänna att lilla A badat typ två gånger i sitt liv hittills :o.
 
Bebisar tenderar, i min värld, att sköta sig bra när det verkligen gäller:D
Guldstjärna till lösningsotienterade föräldrar!:up:
Är han fortfarande halt? Vrickning?

Så är det rätt ofta i min värld också, att när de liksom måste hänga på så gör de liksom det. Men jag vågar inte riktigt utgå från den i förväg!

Hältan var betydligt mindre redan i morse och nu rör han sig obehindrat :up:. Han hade tydligen ont redan på lördagsmorgonen, så vår gissning är att det hände något under studsmattehoppningen på fredagskalaset som sedan förvärrades av studsmattehoppning nr 2 på lördagskalaset.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 403
Hundträning En ny tråd måste vi ju ha nu när den gamla har nått 2000 inlägg :). I lördags hade vi en heldagskurs på klubben med mycket nyttig...
37 38 39
Svar
776
· Visningar
63 316
Senast: Tajger
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 644
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 811
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp