Vinterföräldrar -17/18, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag trodde ju att det var de andra som vände på honom? Eller de kanske bara visade honom hur man gör?:D

Ja, det var ju åttaåringen som gav honom ”bara lite hjälp” (visade det sig vid en närmare utfrågning) till att vända sig ”helt själv” förut - men den där lilla hjälpen måste ha varit väldigt instruktivt utförd för nu kan han själv! (Sett med egna ögon, hade inte litat fullt ut på min förhörsteknik av syskon ;))
 
Nu har jag jobbat 3 dagar och det har gått bra hemma, men idag har lillan varit lite extra tjurig. Jag säger att det är för hon är mammegris ;) för det är hon verkligen! Så fort jag kommer hem får jag inte lämna henne alls :heart

Så nu ska vi tokmysa på mina lediga dagar! Vi har förresten upptäckt att gurka är väldigt poppis :D det är de godaste hon smakat än så länge!

Att gurka kan vara så gott! En bekant till mig har en lite större bebis som är superförtjust i just det, vi fick delvis gömma gurkskålen när de var på tacomiddag hos oss :D
 
Ja, det var ju åttaåringen som gav honom ”bara lite hjälp” (visade det sig vid en närmare utfrågning) till att vända sig ”helt själv” förut - men den där lilla hjälpen måste ha varit väldigt instruktivt utförd för nu kan han själv! (Sett med egna ögon, hade inte litat fullt ut på min förhörsteknik av syskon ;))
Heja lilla A!:banana:
 
Och så har jag pratat med arbetsterapin idag ang mina händer, och fick tid redan nästa tisdag! Känns angeläget, eftersom jag får ondare och ondare i lederna... Nästan så jag börjar misstänka inflammation, men jag har å andra sidan aldrig haft det så vet inte riktigt vad jag ska jämföra med.

Gillar att du fick tid snabbt, inte att du får mer ont såklart! Hoppas du får bra hjälp!
 
Gode gud vad jobbiga sövningarna varit igår och idag. Gråt och övertrötthet, amning funkar inte längre. Och så mycket att fixa överallt i hemmet. Skjut mig någon.

Nu har min man tagit över sedan en stund men han gav upp och började prata med henne. Inte rätt taktik ...

Åh, det är så tärande när sömnen inte fungerar! Skjuta dig vill jag såklart inte, men kan du sätta dig utom hörhåll och få ta igen dig lite? :heart
 
Jag har klämpåsar som man fyller själv och som går att återanvända så idag fick bebis prova för första gången och det var visst en hit! Hon måste ha studerat brodern för hon visste precis vad som gällde?! Det bjöds på finriven nektarin och yoghurt med lite havregryn i som fått svälla en liten stund.

Hon fick även en egen pipmugg igår som hon är väldigt förtjust i och även där hade hon full koll på hur man gör. Så skönt att inte behöva joxa som vi fick göra med stora barnet som tog tiiiid på sig för att få grepp om vätskeintaget.
 
Senast ändrad:
Jag har klämpåsar som man fyller själv och som går att återanvända så idag fick bebis prova för första gången och det var visst en hit! Hon måste ha studerat brodern för hon visste precis vad som gällde?! Det bjöds på finriven nektarin och yoghurt med lite havregryn i som fått svälla en liten stund.

Hon fick även en egen pipmugg igår som hon är väldigt förtjust i och även där hade hon full koll på hur man gör. Så skönt att inte behöva joxa som vi fick höra med stora barnet som tog tiiiid på sig för att få grepp om vätskeintaget.
Åh vad roligt det låter! Ser fram emot att låta kotten prova klämmisar i framtiden. Tänkte nog också köpa egna påsar, kan du rekommendera några? :)

Här bjöds det idag på banan i smaknapp. Han har inte fått nappen på nästan en vecka, vi har glömt av den lite och gett annat istället, och plötsligt gick det att se stor skillnad på motoriken! Han greppade glatt nappen med båda händer och satte den i munnen, åt tills all banan var slut och kastade sen nappen på golvet, över axeln :rofl: Sist han provade fick jag hjälpa honom en del och det var ganska godtyckligt vilken ände han gnagde på. Kul att se skillnaden! :)
 
@pollex @FeatherCloud det är lugnt! Storsäl och lillsäl väger med lätthet upp för ert fattiga badande;):p när vi båda hade feber tror jag att vi spenderade 3 h i badkaret bara på en dag:o det var bara där hon var nöjd när det var som värst!
Jag älskar ju själv att bada badkar mer än typ något annat :D så hade vi bara haft det skulle det nog vara lite annorlunda. Nu är det mest bökigt att släpa fram och fylla baljan, sätta sig på golvet och städa efteråt. Längtar mycket efter nytt badrum!
/Jättesälen
 
Glömde ju svara dig @Heulwen
Lider med dig, förstår precis frustrationen och känslan av att bebis inte vill somna. Hoppas hon somnat nu, eller gör det snart, och att ni hittar en ny fungerande strategi! Kotte var rejält krånglig att söva för typ 2-4 veckor sen, åt upp sin flaska och ville sen bara leka, blev övertrött och skrek... Nu har det lugnat sig igen, det tar lite tid men går utan skrik... så jag hoppas det går över snart även hos er!
 
Åh vad roligt det låter! Ser fram emot att låta kotten prova klämmisar i framtiden. Tänkte nog också köpa egna påsar, kan du rekommendera några? :)

Här bjöds det idag på banan i smaknapp. Han har inte fått nappen på nästan en vecka, vi har glömt av den lite och gett annat istället, och plötsligt gick det att se stor skillnad på motoriken! Han greppade glatt nappen med båda händer och satte den i munnen, åt tills all banan var slut och kastade sen nappen på golvet, över axeln :rofl: Sist han provade fick jag hjälpa honom en del och det var ganska godtyckligt vilken ände han gnagde på. Kul att se skillnaden! :)
Jag köpte ett 10-pack från minsqueeze för två år sen, 4 påsar är fortfarande oanvända och de andra är väl använda men håller än. Har inte testat någon annan sort så jag vet inte om de är bättre eller sämre än någon annan. Tror de jag har är på 200 ml eller nåt och det gillar jag! Vi gör fortfarande till storebror för att ha med när vi är iväg eller när vi inte orkar kladd.
Sköljer ur dem och sätter sen i diskmaskin och det funkar bra. Om man råkar tappa bort korkar så passar de från köpta klämmisar:up:
 
Jag har klämpåsar som man fyller själv och som går att återanvända så idag fick bebis prova för första gången och det var visst en hit! Hon måste ha studerat brodern för hon visste precis vad som gällde?! Det bjöds på finriven nektarin och yoghurt med lite havregryn i som fått svälla en liten stund.

Hon fick även en egen pipmugg igår som hon är väldigt förtjust i och även där hade hon full koll på hur man gör. Så skönt att inte behöva joxa som vi fick göra med stora barnet som tog tiiiid på sig för att få grepp om vätskeintaget.

Det är så lyxigt när de lär sig så genom syskonen! Femåringen till exempel diggade aldrig det här med att äta med sked, han skulle såklart också ha ”gick” (bestick) :D
 
Jag älskar ju själv att bada badkar mer än typ något annat :D så hade vi bara haft det skulle det nog vara lite annorlunda. Nu är det mest bökigt att släpa fram och fylla baljan, sätta sig på golvet och städa efteråt. Längtar mycket efter nytt badrum!
/Jättesälen
I vår lägenhet var badrummet så litet att baljan inte fick plats på golvet. Fick ha den på parketten i hallen utanför:banghead:

Jättesälen:heart
 
I vår lägenhet var badrummet så litet att baljan inte fick plats på golvet. Fick ha den på parketten i hallen utanför:banghead:

Jättesälen:heart
Ånej, badmisär! Det problemet har vi tack och lov inte. Bara hopplöst omodernt med diskutabla rördragningar, och badkarslöst. Att föregående ägare aldrig satte in ett badkar i något av de två badrummen... Obegripligt! :eek:
 
@pollex @FeatherCloud det är lugnt! Storsäl och lillsäl väger med lätthet upp för ert fattiga badande;):p när vi båda hade feber tror jag att vi spenderade 3 h i badkaret bara på en dag:o det var bara där hon var nöjd när det var som värst!
Jag älskar ju själv att bada badkar mer än typ något annat :D så hade vi bara haft det skulle det nog vara lite annorlunda. Nu är det mest bökigt att släpa fram och fylla baljan, sätta sig på golvet och städa efteråt. Längtar mycket efter nytt badrum!
/Jättesälen

Det låter som att ni med gemensamma krafter kan kompensera både lilla A:s och mitt icke-badande :up: (fast jag duschar i alla fall emellanåt ;). Och badar där man kan simma :heart). I augusti blir det simskola för båda stora barnen, tills dess kanske vi bättrar oss! :p
 
Ånej, badmisär! Det problemet har vi tack och lov inte. Bara hopplöst omodernt med diskutabla rördragningar, och badkarslöst. Att föregående ägare aldrig satte in ett badkar i något av de två badrummen... Obegripligt! :eek:
Att aktivt välja bort badkar är helt galet i min värld! Å andra sidan tyckte nog att de flesta inblandade i husbygget att mitt fokus på badkaret var aningens orimligt:p
 
Åh, det är så tärande när sömnen inte fungerar! Skjuta dig vill jag såklart inte, men kan du sätta dig utom hörhåll och få ta igen dig lite? :heart

Min man lyckades faktiskt söva henne till slut medan jag pulade lite i trädgården. Underbart!

Glömde ju svara dig @Heulwen
Lider med dig, förstår precis frustrationen och känslan av att bebis inte vill somna. Hoppas hon somnat nu, eller gör det snart, och att ni hittar en ny fungerande strategi! Kotte var rejält krånglig att söva för typ 2-4 veckor sen, åt upp sin flaska och ville sen bara leka, blev övertrött och skrek... Nu har det lugnat sig igen, det tar lite tid men går utan skrik... så jag hoppas det går över snart även hos er!

Åh, det ger mig hopp! Då kanske det bara är en fas. Hur sövde ni?

Hon vaknade lite kort för 1 h sedan, ammade och somnade om.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 400
Hundträning En ny tråd måste vi ju ha nu när den gamla har nått 2000 inlägg :). I lördags hade vi en heldagskurs på klubben med mycket nyttig...
37 38 39
Svar
774
· Visningar
63 216
Senast: Tajger
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 629
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 811
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp