Vinterföräldrar -17/18, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh men den är ju så bra!!!

Ja, såå bra! Vi ska precis börja med säsong 2. :love: Men håller med @Heulwen och @FeatherCloud, blir mycket mer påverkad av allting hemskt kring barn och spädbarn nu efter att jag blev mamma. Tänker ibland på vad som skulle hända om John blev sjuk/råkade ut för en olycka/någon gjorde något hemskt på honom och får sån ångest att det känns som att jag inte kan andas. Försöker bara trycka bort dom tankarna för det hjälper ju ingen, men dom finns bra nära där under ytan. :cry:
 
Apropå värmen - jag har lite problem med utdrivningen vid amning nattetid, vissa amningar kommer den inte igång. Tidigare nätter har det bara varit vänster bröst som krånglat (det är det bröst jag har minst men inte lite produktion i) men nu inatt krånglade höger också! Han sög i 5 minuter utan att utdrivningen kom igång, blev frustrerad, visade tydliga tecken på att vara hungrig när jag la honom till vänster, sög 4 min där utan att det kom igång. Sen somnade han. När jag då kände på brösten var dom mjuka (innan amningen var höger spänt och knöggligt) så kanske/troligtvis fick han ur en del ändå, men det där riktiga klunkandet som vanligtvis förekommer kom aldrig. :( Har läst på så mycket om vad som får utdrivningen att krångla men tycker inte att något stämmer. Det enda som känns annorlunda nu mot tidigare är att det är mycket varmare. Försöker att dricka och äta sååååå mycket, inatt (efter att det krånglat) gick jag till och med upp och tvångsåt fast jag inte var hungrig. Har tappat aptiten lite i värmen så det är väl det jag kan tänka mig påverkar. Samtidigt säger dom ju att kroppen tar till bebis först och att amningen brukar fungera även om mamman blir undernärd men jag vet inte jag..
 
Usch vilken jäkla skitdag. Mina föräldrar har varit här idag eftersom jag fyller år. De ville ju som sagt in till stan, och jag bad dom komma tidigt pga värmen. Dagen började med att de såklart var sena, fortsatte med att kotten knappt kunnat sova på hela dagen och nu står jag hemma med en överrtrött och hysterisk bebis som inte kan somna, och jag fulgråter i smyg. Sambon är inte hemma än på en timme och jag måste dessutom åka iväg ikväll eftersom jag lovat vara hästvakt, så ingen vila i sikte. Underbar dag :cry:
 
Usch vilken jäkla skitdag. Mina föräldrar har varit här idag eftersom jag fyller år. De ville ju som sagt in till stan, och jag bad dom komma tidigt pga värmen. Dagen började med att de såklart var sena, fortsatte med att kotten knappt kunnat sova på hela dagen och nu står jag hemma med en överrtrött och hysterisk bebis som inte kan somna, och jag fulgråter i smyg. Sambon är inte hemma än på en timme och jag måste dessutom åka iväg ikväll eftersom jag lovat vara hästvakt, så ingen vila i sikte. Underbar dag :cry:

Men åh nej, stackare! Och så är det din födelsedag till råga på allt? :(:heart
 
Men åh nej, stackare! Och så är det din födelsedag till råga på allt? :(:heart
Jo, det är ju det. Inte speciellt förtjust i att fylla år men det här tar nog priset som den sämsta födelsedagen någonsin. Två timmars sövningsförsök till ingen nytta. Nu är sambon hemma så jag fick lite avlastning iallafall.
 
Usch vilken jäkla skitdag. Mina föräldrar har varit här idag eftersom jag fyller år. De ville ju som sagt in till stan, och jag bad dom komma tidigt pga värmen. Dagen började med att de såklart var sena, fortsatte med att kotten knappt kunnat sova på hela dagen och nu står jag hemma med en överrtrött och hysterisk bebis som inte kan somna, och jag fulgråter i smyg. Sambon är inte hemma än på en timme och jag måste dessutom åka iväg ikväll eftersom jag lovat vara hästvakt, så ingen vila i sikte. Underbar dag :cry:

Usch! Tycker de borde kunna tänkt på att det inte är så roligt för bebis i värmen i stan.

Vill ändå önska dig grattis på dagen och hoppas kvällen blir bättre!
 
Usch! Tycker de borde kunna tänkt på att det inte är så roligt för bebis i värmen i stan.

Vill ändå önska dig grattis på dagen och hoppas kvällen blir bättre!
Tycker också det, men de (iaf mamma) tycker ju mest att jag överdriver jämt med bebis. Skrev iaf och berättade hur eftermiddagen blivit men tror inte hon gör kopplingen. Tack iallafall :heart

Nu sover han äntligen, totaldäckade tillslut i sambons famn. Känner mig så himla dålig som inte reder ut situationen, klart han inte somnar med en mamma som storgråter (det där med i smyg höll liksom inte i sig så länge) och tycker synd om sig själv istället för att hjälpa bebis.

Känns också värdelöst att det inte ska gå att göra något utanför rutinerna utan att dagen kollapsar. Efter idag känner jag bara för att låsa in mig i huset och inte åka någonstans på ett par månader :(
 
5 månaders kontroll idag med en annan sköterska än den vi brukar ha. Gillar inte denna, hon tryckte hårt på det där med maten och jag har inte ett dugg bråttom. Han ska få börja sitta med vid matbordet nu så får vi se hur intresset för mat beter sig. Sen om jag helammar till 6 eller 7 månader kvittar. Min ordinarie tycker att han går upp så fint att det är lugnt.


Aja. 70 cm lång o 8190 gram. Börjar använda 74, även i byxor :eek:
 
5 månaders kontroll idag med en annan sköterska än den vi brukar ha. Gillar inte denna, hon tryckte hårt på det där med maten och jag har inte ett dugg bråttom. Han ska få börja sitta med vid matbordet nu så får vi se hur intresset för mat beter sig. Sen om jag helammar till 6 eller 7 månader kvittar. Min ordinarie tycker att han går upp så fint att det är lugnt.


Aja. 70 cm lång o 8190 gram. Börjar använda 74, även i byxor :eek:
Menade bvc-sköterskan att du skulle byta ut mål mot riktig mat redan nu?
 
L är snart 8 månader (!) och vi har inte bytt ut hela mål än. Hon får något när vi äter (annars blir hon arg!). Lite gröt, klämmis, smörgåsrån, frukt eller samma mat som vi när det passar. Men det är fortfarande inga hela portioner utan några skedar eller lite eget plockande. Gröten hon får till frukost äter hon oftast 1/2 portion mot vad som står på paketet.
Ikväll fick hon äta köttbullar för första gången, hon var i himmelriket :D
 
5 månaders kontroll idag med en annan sköterska än den vi brukar ha. Gillar inte denna, hon tryckte hårt på det där med maten och jag har inte ett dugg bråttom. Han ska få börja sitta med vid matbordet nu så får vi se hur intresset för mat beter sig. Sen om jag helammar till 6 eller 7 månader kvittar. Min ordinarie tycker att han går upp så fint att det är lugnt.


Aja. 70 cm lång o 8190 gram. Börjar använda 74, även i byxor :eek:

Jag tycker att det där med mat är lite 4 månader "det är ingen fara, du behöver inte ge något än". 5 månader "har du inte testat än? ge lite smak ibland men det är ingen stress" 6 månader "har du inte börjat än? NU ska du byta ut MÅNGA av målen, vid 6 månader ska ett barn äta vanlig kost..." hets hets hets..

Gör som du själv känner, du känner dig och ditt barn bäst!
Vi använder redan 74 vi :p Men vi var inte riktigt så långa. Hon har slutat dra iväg så förjodat :)
 
Vi byter om sagt ut 50% av målet ungefär. Men det är för kräkningarna, som minskat otroligt sedan vi började med fast föda. Men fröken gillar att plocka själv. Så hon får plocka i brödbitar, smörgåsrån osv själv. Tänkte koka lite rossini i morgon och se vad hon tycker om det :)
 
Jo, det är ju det. Inte speciellt förtjust i att fylla år men det här tar nog priset som den sämsta födelsedagen någonsin. Två timmars sövningsförsök till ingen nytta. Nu är sambon hemma så jag fick lite avlastning iallafall.

Grattis på födelsedagen i alla fall! Vad tråkigt att dagen har varit så jobbig, men försök att inte vara allt för hård på dig själv. Man får gråta och tycka att det är tufft, speciellt när det verkligen är det som i ditt fall! :heart
 
Vaccination idag, och på eftermiddagen klämde hon till med en 3,5-timmars tupplur. Tror hon fick biverkning trött. :)
 
Menade bvc-sköterskan att du skulle byta ut mål mot riktig mat redan nu?
Det sa vår också. Två mat och två gröt om dagen :confused: L är 5 månader. Hon påstod också att mjölken inte längre innehåller nån näring. Som tur är har jag läst på en del om amning, så alla hennes konstiga påståenden kring det kan jag bara skaka av mig.
Har också nyss läst Smakäventyret som nån tipsade om här i tråden, väldigt intressant.
 
Menade bvc-sköterskan att du skulle byta ut mål mot riktig mat redan nu?
Nej men att han borde smaka. Och att han absolut skulle börja vid 6 månader och lite som YaHilweh skriver i sitt inlägg då även byta ut mål och börja trappa ner amningen.

Jag tycker att det där med mat är lite 4 månader "det är ingen fara, du behöver inte ge något än". 5 månader "har du inte testat än? ge lite smak ibland men det är ingen stress" 6 månader "har du inte börjat än? NU ska du byta ut MÅNGA av målen, vid 6 månader ska ett barn äta vanlig kost..." hets hets hets..

Gör som du själv känner, du känner dig och ditt barn bäst!
Vi använder redan 74 vi :p Men vi var inte riktigt så långa. Hon har slutat dra iväg så förjodat :)

EXAKT SÅ!
Hur lång är Ronja? Vidar hade ju 62 i byxor fram till typ 2 veckor sedan och sen sa det tjoff så satt 74 bra helt plötsligt :p Problemet han har är ofta att han säkert skulle kunna ha större "tidigare" för längden men han är smal på mitten hehe.
 
Tycker också det, men de (iaf mamma) tycker ju mest att jag överdriver jämt med bebis. Skrev iaf och berättade hur eftermiddagen blivit men tror inte hon gör kopplingen. Tack iallafall :heart

Nu sover han äntligen, totaldäckade tillslut i sambons famn. Känner mig så himla dålig som inte reder ut situationen, klart han inte somnar med en mamma som storgråter (det där med i smyg höll liksom inte i sig så länge) och tycker synd om sig själv istället för att hjälpa bebis.

Känns också värdelöst att det inte ska gå att göra något utanför rutinerna utan att dagen kollapsar. Efter idag känner jag bara för att låsa in mig i huset och inte åka någonstans på ett par månader :(

Du har rätt att må dåligt, inte konstigt att det brister efter en sådan dag. Fortsätt kämpa, det kan bara bli lättare. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 334
Hundträning En ny tråd måste vi ju ha nu när den gamla har nått 2000 inlägg :). I lördags hade vi en heldagskurs på klubben med mycket nyttig...
37 38 39
Svar
772
· Visningar
62 756
Senast: Bulldoozer
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 257
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 810
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp