Vinterföräldrar -17/18, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo jag tyckte det kändes svalare idag efter total mörkläggning av övervåningen, men vid nattningen var det hemskt varmt ändå :(
Han fick bada innan läggdags och så la vi vetekudde som varit i frysen i hans säng, men nattningen tog en timme ändå och han slog ätrekord med 320 ml. Lider med honom i värmen.

På dagtid håller vi oss nere där luftvärmepumpen håller härliga 22 grader, men får fundera på kvällslösningar. Imorgon ska vi dessutom in till stan eftersom mina föräldrar kommer upp för att fira min födelsedag, och dom ville handla lite. Har sagt ifrån att det bara blir förmiddagen för oss pga kotten. Asfalt och dallrande hetta är inget jag ser fram emot direkt.


Härligt med plaskpool iallafall! Kotten älskar sin och halkar runt som en fisk i vattnet, hoppaa det kan omvända A också! :)

Stackars kotten! Jag hoppas verkligen att den här värmen ger med sig snart! Dallrande hetta är ju verkligen ingen höjdare, man får söka sig till luftkonditionerade ställen... jag har siktet inställt på biblioteket :D

Han fick bada samtidigt med storebrorsorna, så det finns nog hopp om omvändning! :) (Bröderna blev förskräckta när de insåg att lilla A skulle bada utan blöja :D)
 
@FeatherCloud Prova med en sån kyldyna som man har till hundar och katter att ligga på?
Jag har funderat på det, googlade mig tokig igår men de verkar vara slut i princip överallt också :(

Vetekudden funkade dock ganska bra för att kyla sängen, men verkar ändå som att han har ont av att luften är så kvav och varm i sovrummet. Fläkten hjälper knappt och det står helt stilla utanför så blir inget korsdrag heller. Ska vi hinna få rummet svalt innan läggdags får vi senarelägga nattningen till nu, typ, och det känns inte görbart...

Usch, jag tröstar mig med att dagarna blir kortare och vi kommer närmare hösten för varje dag. :p
 
Jag har funderat på det, googlade mig tokig igår men de verkar vara slut i princip överallt också :(

Vetekudden funkade dock ganska bra för att kyla sängen, men verkar ändå som att han har ont av att luften är så kvav och varm i sovrummet. Fläkten hjälper knappt och det står helt stilla utanför så blir inget korsdrag heller. Ska vi hinna få rummet svalt innan läggdags får vi senarelägga nattningen till nu, typ, och det känns inte görbart...

Usch, jag tröstar mig med att dagarna blir kortare och vi kommer närmare hösten för varje dag. :p
Jo jag förstår om det inte hjälper, för mig själv skulle det inte göra någon nytta för det är som du säger att luften är jobbig och man blir klibbig på ovansidan av kroppen. Jag köpte en sån dyna till min man som är betydligt varmare av sig än vad jag är och han kan uppskatta att lägga sig på den. Jag håller tummarna för svalare väder inom kort!
 
Jag har sprungit för första gången sedan FL!!! Inte så långt. Men en liten bit i vart fall. Har vart ute och cyklat med hunden i flera dagar. Men ikväll. At det för varmt för cykeln så vi tog en promenad istället. Slutade med att jag sprang sista biten. Snacka om känsla!!! (Obs. Egentligen hatar jag att springa, det är sååååå tråkigt).

R har börjat äta vanlig mat tre mål om dagen. Inget mål är dock utbytt bara minskat. Idag blev det, vad som var kvar i klämmisen som H petade i sig.
H har massa feber och förkylningsastma. Lider verkligen med henne.
B26CE01D-8F11-4AFF-931E-40DDBCFF0180.jpeg
 
Utan större erfarenhet så tänker jag att det enda som hjälper är att mannen fortsätter vara nära mycket. Vet inte alls vad som är bästa åldern men vi har tänkt "ju tidigare desto bättre". Kan mannen trösta när hon är ledsen etc? Eller är det bara bröstet som gäller? Kan han vara med och natta? Kanske en dålig idé och i värsta fall stimmar det bara upp bebis... För oss blev det ju så utan att det var planerat, när kotten hade sin skrikiga period fick vi ju natta gemensamt för att orka. Skitjibbigt då men bidrog säkert till att pappa duger lika bra som jag.

Sent svar, men han gör mest bebis ofokuserad om han är med vid nattning. När han går på pappaledighet i oktober kommer han nog bygga en ännu starkare relation med henne. Vi fortsätter som vanligt fram till dess.

Om hon bars blir "vanligt" ledsen på dagen är han bra på att distrahera men ej lugna, hjälper för stunden men inte i längden.
 
Jag ammar också till sömns på kvällen, @Heulwen, vilket innebär att jag alltid tar nattningarna. Tids nog kommer vi väl vänja honom av med det men jag känner att det är flera (många) månader bort. Tycker själv inte att det är så stort problem egentligen om jag känner efter, men ibland känns det som en stress och att man ”borde” göra på annat sätt för annars får man amma dem till sömns tills de är 15 år... ;)

Så känner jag också haha! Men beslutat att skjuta nattning utan amning till framtiden, när bebis blir mer trygg med pappa och äldre.
 
Jag har varit blödig innan också, men är otroligt mycket känsligare för allt som har med barn att göra nuförtiden. Kan vara svårt att se på nyheterna om barn som har det svårt, höra talas om barn som är sjuka och liknande. Då måste jag krama om G extra mycket ett tag. Han är verkligen det viktigaste och mest värdefulla vi har.

Ett tips, se inte på Handmaids Tale. Också blivit väldigt blödig så fort bebisar är involverade.
 
Jättejobbigt med värmen vid nattningarna nu! Hon somnar men vaknar en gång i halvtimmen de första timmarna och vill ha bröst igen. Vi var inte beredda på denna hetta i nya huset, måste skaffa fläkt. I vår lägenhet gick det lättare att få genomdrag.
 
Jättejobbigt med värmen vid nattningarna nu! Hon somnar men vaknar en gång i halvtimmen de första timmarna och vill ha bröst igen. Vi var inte beredda på denna hetta i nya huset, måste skaffa fläkt. I vår lägenhet gick det lättare att få genomdrag.
Samma här med att vakna ofta och vilja äta i början av kvällen, sover inte lugnt förrän efter ett par timmar. Inte konstigt att han är extra trött på dagarna tänker jag...
 
Igår hade vi namngivningsfest för lilla F, mycket lyckat! Var vaken vid själva talet och den lilla ceremonin och tog sedan en tupplur, jättetrött av alla människor och intryck.

Skönt att ha det avklarat, dock finns det städning kvar men den får anstå till denna värme gått över.

Idag fyllde hon 5 månader och fick vaccin nr 2. Gick ok att trösta men blev såklart ledsen. Tog två korta dopp i sjön i närheten, var cirka 26-27 grader i vattnet!

Bild från namngivningen
 

Bifogade filer

  • 20180715_184022.jpg
    20180715_184022.jpg
    164,2 KB · Visningar: 20
Å
Åh nej, jag som tänkt se den! Bebisar som far illa klarar jag inte av...

Är kanske inte så farligt, vill inte gå in på detaljer men det är mest 1-2 avsnitt nu i säsong 2 som gjorde mig upprörd i vissa scener. Minns inte att jag reagerade i säsong 1, men då hade ju inte illa F kommit heller!
 
Även här vaknas det flera gånger per kväll för att snutta innan hon kommer till ro och sover en längre stund. Jag har bara tänkt att just det, hon är 6 månader och i en separationsfas men det kan ju också vara värmen. Eller en kombo:grin:
 
Jag tycker absolut att leksaker hämtade i hemmet är de absolut bästa! Här är favoriten dl/msk/tsk måtten samt en ballongvisp.

Håller med! Finns så mycket i hemmet som är underhållande och som John mycket hellre leker med än leksaker. Han har fått en liten träbil och en liten barbiedocka, båda dom skyr han som pesten. :p Antar att han är lite för liten än!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 392
Hundträning En ny tråd måste vi ju ha nu när den gamla har nått 2000 inlägg :). I lördags hade vi en heldagskurs på klubben med mycket nyttig...
37 38 39
Svar
773
· Visningar
63 141
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 605
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 811
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp