Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar -17/18, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag blundar ser jag inte när han kommer ju:nailbiting: träningen går ut på att jag går en viss sträcka, som ökar för var gång, och säger klara färdiga gå och får fånga när han kommer farandes:rofl:
Förstår vad du menade med skoslitaget:meh:

Aha! Jag har alltid gått hjälplöst bakom när de satt iväg så då ”hjälper” blundande! :D

Cykelskor från tidigare år :meh::
585B18E0-A6C4-48D8-B70D-FF0ECCA97ED8.jpeg
 
Det låter som en optimal strand i sammanhanget! :up: Vi har flera badplatser i närheten med lite olika för- och nackdelar, men alla har gemensamt att det är för mycket folk (och änder!) för att det ska vara vettigt att lägga ner en bebis och gå mer än någon meter bort.
Här finns ju stränder som lockar mer än min pyttiga badplats:D och mycket mindre folk:p
 
Hade jag inte haft en bebis hade jag älskat den här värmen. Jag är född i fel land, jag älskar när det är varmt. Men det blir såklart jobbigare med en liten. Vi håller oss mest inomhus eller i skuggan på altanen.
Var på Ed Sheeran på Friends Arena igår, där var det varmt kan jag lova :p Dock inte så skönt när det är varmt och man står inomhus med tusentals andra människor. Men fruktansvärt bra konsert :bow: Jag har inte varit hemifrån utan barn sen juni förra året (mer än till typ Ica) så det var också underbart :D
 
Igår sov V 13 h (vaknade tidigare än vanligt) och idag landar det på 15 h (mer normalt skulle jag tro) om han inte vaknar nått innan midnatt nu.
 
Går snart under i den här värmen! Ikväll ville kotten verkligen sova men kunde inte för att det var så varmt. Tillslut fick vi ta kylklampar och slå in dom i handdukar och lägga i hans säng, då slocknade han på ett par minuter. :o Tycker så synd om honom i värmen, han kan ju inte förstå på samma sätt som vi, och känns känsligare så också svårt att kyla ner honom ordentligt. Funderar på om vi ska byta sovrum eller flytta ner på bottenvåningen till hettan går över...
 
Går snart under i den här värmen! Ikväll ville kotten verkligen sova men kunde inte för att det var så varmt. Tillslut fick vi ta kylklampar och slå in dom i handdukar och lägga i hans säng, då slocknade han på ett par minuter. :o Tycker så synd om honom i värmen, han kan ju inte förstå på samma sätt som vi, och känns känsligare så också svårt att kyla ner honom ordentligt. Funderar på om vi ska byta sovrum eller flytta ner på bottenvåningen till hettan går över...

Vi köpte en ac på Elgiganten. Måste säga att det är det absolut bästa inköp vi gjort :love:
 
Här är en till som längtar efter hösten! Iofs gör jag alltid det då hösten är min favoritårstid, men nu är det bara FÖR varmt. 37 grader mätte bilen när jag åkte till jobbet på eftermiddagen. Jag blir orolig för att John inte får i sig tillräckligt med vätska, han vill inte amma mer när det är varmt. Förvisso inte mindre heller, utan samma, men eftersom han svettas mest hela tiden (trots att han bara har blöja) blir kissblöjorna mycket färre och lättare. Tycker att det gör det svårt med matintroduktionen också, när ska man ge vatten till maten liksom? Blir mest att vi ammar på, då vet jag att han får i sig den vätska och näring han behöver. Men han är ju ändå bara 5,5 månad, så det är nog ingen stress med maten tänker jag. :)
 
Går snart under i den här värmen! Ikväll ville kotten verkligen sova men kunde inte för att det var så varmt. Tillslut fick vi ta kylklampar och slå in dom i handdukar och lägga i hans säng, då slocknade han på ett par minuter. :o Tycker så synd om honom i värmen, han kan ju inte förstå på samma sätt som vi, och känns känsligare så också svårt att kyla ner honom ordentligt. Funderar på om vi ska byta sovrum eller flytta ner på bottenvåningen till hettan går över...

Hoppas ni lyckats lindra värmen under dagen! Vi investerade i en plaskpool idag men det ger ju bara lindring en kort stund. Pluspoäng för att det var första gången lilla A inte blev ledsen av att bada dock!
 
Här är en till som längtar efter hösten! Iofs gör jag alltid det då hösten är min favoritårstid, men nu är det bara FÖR varmt. 37 grader mätte bilen när jag åkte till jobbet på eftermiddagen. Jag blir orolig för att John inte får i sig tillräckligt med vätska, han vill inte amma mer när det är varmt. Förvisso inte mindre heller, utan samma, men eftersom han svettas mest hela tiden (trots att han bara har blöja) blir kissblöjorna mycket färre och lättare. Tycker att det gör det svårt med matintroduktionen också, när ska man ge vatten till maten liksom? Blir mest att vi ammar på, då vet jag att han får i sig den vätska och näring han behöver. Men han är ju ändå bara 5,5 månad, så det är nog ingen stress med maten tänker jag. :)

Det är ju den stora fördelen med att ha ett i princip helammat (eller -flaskat) barn när det är varmt tycker jag! Svårare att hålla koll på vätskan när de i huvudsak äter vanlig mat.
 
Igår lekte lilla A med mig på riktigt :love:. Jag älskar när de börjar bli lite större! Och så har jag, tack vare er :up:, skruvat av sängbenen på min säng nu.

Jag tycker också att han redan nu verkar ha en känsla för ”riktiga” saker, han blir helt till sig när han får ha riktiga mjölkpaket, riktiga mjölkpaket... (billiga leksaker :D). Det sistnämnda ser jag som del i en ytterst långsam glutenintrodiktion ;), i övrigt har vi varit snåla med smaksensationer :p
 
Igår lekte lilla A med mig på riktigt :love:. Jag älskar när de börjar bli lite större! Och så har jag, tack vare er :up:, skruvat av sängbenen på min säng nu.

Jag tycker också att han redan nu verkar ha en känsla för ”riktiga” saker, han blir helt till sig när han får ha riktiga mjölkpaket, riktiga mjölkpaket... (billiga leksaker :D). Det sistnämnda ser jag som del i en ytterst långsam glutenintrodiktion ;), i övrigt har vi varit snåla med smaksensationer :p

Inte riktiga mjölkpaket * 2! Riktiga mjölkpaket och riktiga MJÖLpaket!
 
Hoppas ni lyckats lindra värmen under dagen! Vi investerade i en plaskpool idag men det ger ju bara lindring en kort stund. Pluspoäng för att det var första gången lilla A inte blev ledsen av att bada dock!
Jo jag tyckte det kändes svalare idag efter total mörkläggning av övervåningen, men vid nattningen var det hemskt varmt ändå :(
Han fick bada innan läggdags och så la vi vetekudde som varit i frysen i hans säng, men nattningen tog en timme ändå och han slog ätrekord med 320 ml. Lider med honom i värmen.

På dagtid håller vi oss nere där luftvärmepumpen håller härliga 22 grader, men får fundera på kvällslösningar. Imorgon ska vi dessutom in till stan eftersom mina föräldrar kommer upp för att fira min födelsedag, och dom ville handla lite. Har sagt ifrån att det bara blir förmiddagen för oss pga kotten. Asfalt och dallrande hetta är inget jag ser fram emot direkt.


Härligt med plaskpool iallafall! Kotten älskar sin och halkar runt som en fisk i vattnet, hoppaa det kan omvända A också! :)
 
Igår lekte lilla A med mig på riktigt :love:. Jag älskar när de börjar bli lite större! Och så har jag, tack vare er :up:, skruvat av sängbenen på min säng nu.

Jag tycker också att han redan nu verkar ha en känsla för ”riktiga” saker, han blir helt till sig när han får ha riktiga mjölkpaket, riktiga mjölkpaket... (billiga leksaker :D). Det sistnämnda ser jag som del i en ytterst långsam glutenintrodiktion ;), i övrigt har vi varit snåla med smaksensationer :p

Här är juicepaketet en jättehit, börjar studsa av glädje i stolen när han får syn på det :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 672
Hundträning En ny tråd måste vi ju ha nu när den gamla har nått 2000 inlägg :). I lördags hade vi en heldagskurs på klubben med mycket nyttig...
37 38 39
Svar
779
· Visningar
64 723
Senast: Tajger
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 262
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 830
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp