Vinterföräldrar -17/18, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
60 personer har sökt tjänsten som jag är intresserad av. Så det är nog kört. Pratade med ansvarig för tjänsten nyss. Men än ger jag inte upp hoppet. Det skulle göra så mycket för oss, förskola för barnen och allt skulle bli så mycket lättare.

Gubben jobbar mycket helger. Vilket gör att barnen bara hade behövt gå 2-3 dagar/vecka. Börjar redan nu dra i hur vi ska göra med förskola. Om vi ska söka in från mars eller ej.

Häng hemma hos farmor. Likheten mellan sigrid och stinka är ändå ganska stor :rofl:
71F5871E-BE68-47CA-987C-55C6BFD34714.jpeg
 
Inte så värst lyxigt. Visst går det att gå och bada när min man varit hemma men kan inte påstå att det går att nyttja vädret fullt ut.
 
Fick för några dagar sedan tag på en begagnad Inovi-dyna för 150:-. Mintgrön till röd barnvagn :D, men bebis tycker den är väldigt skön vilket är huvudsaken. Köpte även en begagnad aktivitetsleksak för 350:- (nypris 800:-) som bebis älskar redan nu fast hon inte kan sitta upp och hålla på med den ännu.
 
Fick för några dagar sedan tag på en begagnad Inovi-dyna för 150:-. Mintgrön till röd barnvagn :D, men bebis tycker den är väldigt skön vilket är huvudsaken. Köpte även en begagnad aktivitetsleksak för 350:- (nypris 800:-) som bebis älskar redan nu fast hon inte kan sitta upp och hålla på med den ännu.
Låter ungefär lika stylish som vår orangea till klarröd barnvagn :D viktigaste är att bebis förhoppningsvis gillar den!

Men är sjukt nyfiken på vad det är för leksak som kostat 800 ny? :eek:
 
Ikväll har vi testat välling till kotten för första gången, blandade lite i kvällsflaskan :) hoppas han ska tycka om det och kanske bli lite mer motiverad att äta.

Annars var eftermiddagen ganska jobbig här med bebis som plötsligt inte tyckte något var bra men inte heller ville äta eller sova.

Har försökt svalka med fuktig handduk en del och jag tror han tycker det är skönt för han slutar stimma och blir ganska stilla, en stund. Men jag är mycket glad att det bara är 3dagar kvar innan jag och sambon är hemma en månad tillsammans. (Och sen ytterligare 4 dagar själv i slutet av augusti innan jag börjar jobba halvtid)
 
Ikväll har vi testat välling till kotten för första gången, blandade lite i kvällsflaskan :) hoppas han ska tycka om det och kanske bli lite mer motiverad att äta.

Annars var eftermiddagen ganska jobbig här med bebis som plötsligt inte tyckte något var bra men inte heller ville äta eller sova.

Har försökt svalka med fuktig handduk en del och jag tror han tycker det är skönt för han slutar stimma och blir ganska stilla, en stund. Men jag är mycket glad att det bara är 3dagar kvar innan jag och sambon är hemma en månad tillsammans. (Och sen ytterligare 4 dagar själv i slutet av augusti innan jag börjar jobba halvtid)

Hoppas han sover gott i natt och blir mätt. Skönt att du snart får avlastning!
 
Nattningarna har blivit lättare, gick jag och tänkte på idag. Jätteskönt! Skulle inte tänkt det; nu sitter jag här med hyperaktiv bebis som varit vaken sen 1845 med 10 min sovpaus på mitten :meh: Fast det allra värsta är nästan att mannen ligger och snarkar. Har aldrig stört mig innan, men sen bebis kom är det extremt irriterande :mad:
 
Nattningarna har blivit lättare, gick jag och tänkte på idag. Jätteskönt! Skulle inte tänkt det; nu sitter jag här med hyperaktiv bebis som varit vaken sen 1845 med 10 min sovpaus på mitten :meh: Fast det allra värsta är nästan att mannen ligger och snarkar. Har aldrig stört mig innan, men sen bebis kom är det extremt irriterande :mad:

Usch! Kanske är själva grejen att han är avslappnad och kan ta det lugnt, men inte du? Hoppas bebis tar sitt förnuft till fånga och säger god natt snart!
 
Nattningarna har blivit lättare, gick jag och tänkte på idag. Jätteskönt! Skulle inte tänkt det; nu sitter jag här med hyperaktiv bebis som varit vaken sen 1845 med 10 min sovpaus på mitten :meh: Fast det allra värsta är nästan att mannen ligger och snarkar. Har aldrig stört mig innan, men sen bebis kom är det extremt irriterande :mad:

Huff, hoppas bebis somnar snart!


Här har vi också haft en tuff nattning idag. Hon somnade först 22:30, dessutom har hon sovit dåligt senaste natten och hela dagen.. nästan hela dagen, vi sov tillsammans 3h på förmiddan, efter jag kommit hem från supertidigt morgonpass... men tyvärr har hon blivit supersvår att söva igen, båda dagtid och inför natten.

Sambon snarkar också, värsta jag vet :arghh:
 
Hoppas han sover gott i natt och blir mätt. Skönt att du snart får avlastning!
tack! Han sov ungefär som vanligt, lite orolig vid 23-tiden och sen bättre resten av natten. Åt nattmål 02.30 men sen! Sovmorgon till 06.20! :banana:
Kanske en slump, det får tiden utvisa. Sambon tror på vällingen, men jag kan inte begripa varför isåfall eftersom han oavsett om han vaknar halv 5 eller 6 inte brukar vara hungrig före 7... Jag klagar iallafall inte :D
 
@soom @Cattaflajna mfl
Låter inte alls roligt med bebisar som inte vill somna, jag hoppas det är en övergående fas! :heart
(Tänker att det talar lite för det iom att vi har flera krånglande bebisar i tråden, så vi får leva på hoppet att det vänder snart! )
 
Usch! Kanske är själva grejen att han är avslappnad och kan ta det lugnt, men inte du? Hoppas bebis tar sitt förnuft till fånga och säger god natt snart!
Antagligen - han sover och det vill jag också. Å andra sidan måste han gå upp kl 5, så så himla bra har han det ju inte :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 361
Hundträning En ny tråd måste vi ju ha nu när den gamla har nått 2000 inlägg :). I lördags hade vi en heldagskurs på klubben med mycket nyttig...
37 38 39
Svar
772
· Visningar
62 840
Senast: Bulldoozer
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 396
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 810
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp