Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah, men då kanske du inte gått och lagt dig för natten? För då finns ju nattmackan där som räddning!
tänk dig en kantarelltoast med västerbottensost och persilja:d eller bästa kvällsmysmaten bestående av ugnsrostade rödbetor med chèvre, honung och pinjenötter!

Med den formuleringen skulle jag nog snarare funderat på extremt nörderi:rofl:

Gnyyy! :p Men jag hann ner och äta några mackor av enklare slag (fast av mitt eget bröd, så det dög gott!) innan plikten kallade igen :p

Det hade inte varit helt felaktigt ;)
 
Här somnade kotten tidigt ikväll efter att ha orsakat riktig översvämning under kvällsbadet. Barnet älskar att bada så till den milda grad att han, när han blev urlyft ur baljan, försökte kasta sig tillbaka och samtidigt kliva över kanten. Dock svårt att lyckas när man bara är en liten knatte :heart

Så ikväll slår vi på stort och ser PÅ FILM! Minns ej när vi orkade det sist. Och till det kronärtskocka med vitlökssmör och parmesan- och basilikadipp samt nutellacheesecake till efterrätt, bara för att ni nämnde mat :p
 
Här somnade kotten tidigt ikväll efter att ha orsakat riktig översvämning under kvällsbadet. Barnet älskar att bada så till den milda grad att han, när han blev urlyft ur baljan, försökte kasta sig tillbaka och samtidigt kliva över kanten. Dock svårt att lyckas när man bara är en liten knatte :heart

Så ikväll slår vi på stort och ser PÅ FILM! Minns ej när vi orkade det sist. Och till det kronärtskocka med vitlökssmör och parmesan- och basilikadipp samt nutellacheesecake till efterrätt, bara för att ni nämnde mat :p
Gott!!!:d
 
Gnyyy! :p Men jag hann ner och äta några mackor av enklare slag (fast av mitt eget bröd, så det dög gott!) innan plikten kallade igen :p

Det hade inte varit helt felaktigt ;)
Åh nu matade du min sms-fantasi. Jag ser långa konversationer om moln där ni försöker beskriva den perfekta formen på stratus fractus-molnet någon av er just såg:rofl:
 
Verkar som ni alla har barn som äter mycket mer mat än vad John gör. Hans mage blir så tjorvig av mat så vi tar det ganska lugnt. Han smakar lite vid varje måltid två dagar, sen bara amning en dag, sen smakar han lite igen och så håller vi på. Men det är verkligen inga mängder utan några tuggor vid varje måltid. Har era barn pallat mat direkt från början eller har dom också behövt en invänjningsperiod? Hur lång tid brukar det ta på ett ungefär?

Det värsta är att det är på natten som Johns mage krånglar så då sover han oroligt, vaknar ofta och behöver hjälp att prutta. Dom nätter han bara har ammat under dagen sover han mycket bättre och pruttfritt.
Hur långt efter mat krånglar magen? Skulle det kanske hjälpa om han får mat i början av dagen, så är det färdigkrånglat till natten och ni får sova pruttfritt?
 
Här somnade kotten tidigt ikväll efter att ha orsakat riktig översvämning under kvällsbadet. Barnet älskar att bada så till den milda grad att han, när han blev urlyft ur baljan, försökte kasta sig tillbaka och samtidigt kliva över kanten. Dock svårt att lyckas när man bara är en liten knatte :heart

Så ikväll slår vi på stort och ser PÅ FILM! Minns ej när vi orkade det sist. Och till det kronärtskocka med vitlökssmör och parmesan- och basilikadipp samt nutellacheesecake till efterrätt, bara för att ni nämnde mat :p
@Positron s kantarelltoast lät fantastisk, men den var bara teoretisk. Ert är på riktigt och dessutom med film. Låter underbart! :love:
 
@Positron s kantarelltoast lät fantastisk, men den var bara teoretisk. Ert är på riktigt och dessutom med film. Låter underbart! :love:
Det var det! Förvisso råkade jag shoppa barnkläder på Tradera samtidigt och vi blev ruskigt trötta på slutet, men filmen var bra, kotten sov gott och jag åt två bitar cheesecake! Bra kväll!

Nu återstår bara att se ifall unge herr kotte straffar oss för tidiga läggningen imorgon bitti :p
 
Jag håller med om att det kan vara svårt att tolka det som skrivs och därför låter jag bli att fundera på hur du menade med ditt första stycke.

Jag hänger med och det verkar som att du förstod vad jag menade. Det viktiga för mig är att du vet att du inte är hela problemet/orsaken i era konflikter och att du inte omedvetet går in och beskyddar din partner genom att ta på dig allt själv.

Hoppas att ni hittar ett bra sätt att kommunicera på och att ni kan komma fram till bra kompromisser!:)

Tack! :) Det första var enbart menat positivt, om det nu kunde tolkas på annat sätt. :) Jag har knappt koll på vad jag själv skrivit och inte i den här tråden, än mindre kan jag lyckas hålla koll på något mönster i vad andra skriver. :p
 
Jag känner igen mig i det där att relationen lite tar stryk. Vi båda är nog lite mer lättretliga nuförtiden, det är lite lättare att störa sig på småsaker. Vi brukar sällan bråka men det är mer irritation nu än vanligt. Jag försöker hålla efter och släppa saker utan att visa att jag blev irriterad, det är verkligen inte kul att gå runt och vara småsur!

G är mycket frustrerad över att han inte kan krypa! Han hade en lugnare period efter att han lärt sig sitta utan stöd, men nu är han inte nöjd med det längre. Han har börjat kunna ta sig lite framåt genom någon slags blandning av ålande, krypande eller kastandes framåt från krypställning men det går alldeles för långsamt enligt honom. Ser faktiskt fram emot när han kan krypa obehindrat, även om jag inser att det innebär en helt annan typ av vaktande då! Nu tar han sig ju inte så långt ifrån där man lämnat honom.

Mellan gnället är han dock världens gladaste och goaste unge :love: Så mycket bus och nyfikenhet i honom. Han älskar sin hund och sin katt, kan sitta och skratta bara av att få syn på hunden :laugh: De behöver dock lära sig att hålla sig undan, annars grabbar han tag i dem.

Vi har också en hundgalen kille hemma. Få saker är så spännande och underhållande som hunden.
 
Hur långt efter mat krånglar magen? Skulle det kanske hjälpa om han får mat i början av dagen, så är det färdigkrånglat till natten och ni får sova pruttfritt?

Vi håller på och försöker lista ut det.. Vad det är som får magen att krångla och hur långt efter. Vet inte om det kan bidra att han är stillaliggande på natten kontra i rörelse på dagen också som kan göra det, för på dagen har han aldrig knorr med magen.
 
Idag har kotten fått byta från bedside crib till spjälsäng! Dock ombyggd med borttagen långsida så skillnaden är mest att sovytan är mjukare och dubbelt så stor. Får se hur länge det funkar innan vi får sätta dit långsidan igen, jag är ju glad om jag kan ligga ner och nattmata, men han är ganska rörlig i sömnen :p
 
Nu sålde vi barnvagnen med :o
R hatar den ergonomiska sittdelen. Så vi köpte en sulky med plan yta istället. Då hon sover på mage.
Doxk får hon, precis som H börja åka framåt i vagnen. Känns delat. Men funkade bra med H så vi hoppas att det funkar nu med. Så lite som vi ändå använder vagnen.
 
Åh nu matade du min sms-fantasi. Jag ser långa konversationer om moln där ni försöker beskriva den perfekta formen på stratus fractus-molnet någon av er just såg:rofl:

Hehe :angel:. Just moln har vi dock inte nördat in på (än), trots att jag upprepade gånger lånat ”Handbok för molnskådare” :D
 
Stackars lilla A, vilken eftermiddag - väckt, nerslängd i selen, skumpad och nersvettad, mätt och vägd, fick vänta på maten och fick istället sprutor (aj!), hem en sväng, lyckades inte somna, överlevde lite mer vakentid, ny vända i selen och lyckades somna ungefär 2 x 5 minuter, båda gångerna väckt av att jag började prata. Ändå kämpade han sig igenom kvällen med imponerande humör :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 834
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 948
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 062
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 188
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp