Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det låter lyxigt att bo i ett blåshål just den här sommaren! (Sitta i solen, är du galen? ;) Jag hade legat i blöt hela dagarna utan bebis :p. Men just nu åskar det och vi fick en tillhörande skur även om den tyvärr verkar ge sig nu)

Utan bebis hade jag varit i solen, i vattnet. Med bebis - i skuggan på land :p
Jäklar vad brun jag hade kunnat vara efter en sån här sommar om man inte varit fastlåst i skuggan :p

Här åskade det inatt! Vaknade till vid 4.30 och det mullrade och ösregnade. Vet inte hur länge det höll på men var välbehövligt i alla fall. Och mysigt!
 
Har en dålig dag idag, saker känns skit och jag får se om det går att lösa. Äckligt fuktigt och kvalmigt också. Regnar åtminstone lite.
 
@YaHilweh stämmer att plutten hemma kryper. I en jäkla fart.

IMG_20180728_125547_035.jpg
 
Igår sträckte jag fram en halv körsbärstomat till L, tänkte att hon kunde slicka lite på den. Det var GOTT och hon slurpade i sig alltihop, bara skalet kvar när hon var klar (och det hade hon nog också velat ha om hon hade fått).

Hon har också börjat ta sig framåt, så nu är det kul istället för frustrerade att ligga på mage. Mest drar hon sig fram med armarna, men ibland kommer rumpan upp och framdelen ner och så trycker hon sig fram som en liten larv.
 
Utan bebis hade jag varit i solen, i vattnet. Med bebis - i skuggan på land :p
Jäklar vad brun jag hade kunnat vara efter en sån här sommar om man inte varit fastlåst i skuggan :p

Här åskade det inatt! Vaknade till vid 4.30 och det mullrade och ösregnade. Vet inte hur länge det höll på men var välbehövligt i alla fall. Och mysigt!

Här åskade det med. Vilket resulterade i 18 brandbilar i skogen bredvid :cry:
 
Igår sträckte jag fram en halv körsbärstomat till L, tänkte att hon kunde slicka lite på den. Det var GOTT och hon slurpade i sig alltihop, bara skalet kvar när hon var klar (och det hade hon nog också velat ha om hon hade fått).

Hon har också börjat ta sig framåt, så nu är det kul istället för frustrerade att ligga på mage. Mest drar hon sig fram med armarna, men ibland kommer rumpan upp och framdelen ner och så trycker hon sig fram som en liten larv.

Här trycks allt man ger in :rofl:
039AA12D-4385-44F2-B044-5BFDA9796132.jpeg
 
Jag trodde ju också att det skulle krypas vid det här laget men M tog en paus i sina försök och ägnar sig åt annat:D hon tar sig fram ålandes och kan stå på alla fyra så jag antar att det bara är att tuta och köra när hon känner sig redo.

I övrigt är merparten av familjen inne i en ganska låg och frustrerad period. Min och mannens relation har aldrig varit så risig som nu, tvåbarnslivet med små barn prövar en verkligen. Och vi pratar och pratar om olika strategier att hantera det på men ändå blir det en hel del tjafs för ingen av oss har någon energireserv kvar alls att ta av när allt blir kaos.
Jag längtar efter att återfå rutinerna när semestrar och dylikt är över, det känns som att det kommer livet lättare igen.
Sen ligger det en viss oro och nervositet hos både mig och mannen inför skiftbytet arbetande/föräldraledig så det är också en milstolpe för oss just nu.

Jag känner igen det där med plötslig paus när de precis ser ut att ha knäckt koden till något - man (jag i alla fall! :p) tänker ”tjoho, kul att du lärt dig/nästan lärt dig!” men bebisen bara höjer lite på ögonbrynen och säger att ”jaha, vad får dig att tro det? Vissa har faktiskt andra saker att tänka på! Dagens föräldrar..!” ;)

Tråkigt att höra att livet är tungt just nu :(. Bebis-/småbarnslivet sliter och som du är inne på så är det inte alls säkert att det blir lättare i semestertider... Fint att ni i alla fall kan prata om det. Jag hoppas att ni får lite andrum snart! :heart

Hemma hos oss har vi en gemensam fiende i det här bajsvädret :mad:. Vi sitter på behörigt avstånd från varandra (kroppskontakt = värme = blä!) och gnäller, ibland kommer ett barn för nära och då säger jag att vi får kramas/mysa i höst istället... (Skämt å sido - det är på den nivån. Och jag bara ser sommarlovet rassla mot sitt slut - sommarlovet som jag sett fram emot att göra saker med barnen efter åtta månaders soffliggande graviditet följt av 2,5 månaders soffsittande amning, och så blir det inget gjort eftersom vi liksom @YaHilweh mest hänger inne och försöker uthärda. Buu! :()
 
Om kag inte är helt ute och cyklar så har @Monifa redan en krypare därhemma?

Här är krypandet på gång, gubben och jag tror att hon kryper på sin 6 månaders dag. Ska bli spännande att se om det stämmer.

Vi är inne i en hemsk jäkla snurr av förkylning. H är bra, efter att hon fick hem inhalator och andas i den morgon/kväll.
R hostar om nätterna, något enormt. Kan hålla på timmar i sträck. Fortsätter det i natt med så åker vi en sväng till akuten i natt. För nu har det hållet på i snart 3v. Okej på dagarna men hemskt på nätterna. Speciellt då man inte kan ha fönstret öppet pga värmen heller.

Även jag är så pass snorig så jag är hemma från jobbet i morgon.
Gubbsen har klarat sig än så länge..

Men vi har målat kök, skåpsluckor samt hallen senaste dagarna. Målar för att sälja. Vi behöver sälja för att kunna köpa annat. Så vi har börjat dra i det med mäklare nu och ska fotografera i slutet av augusti. :)

Vad vill ni köpa för typ av boende (jämfört med nu)? :)

Jag hoppas ni får bli friska snart!
 
Utan bebis hade jag varit i solen, i vattnet. Med bebis - i skuggan på land :p
Jäklar vad brun jag hade kunnat vara efter en sån här sommar om man inte varit fastlåst i skuggan :p

Här åskade det inatt! Vaknade till vid 4.30 och det mullrade och ösregnade. Vet inte hur länge det höll på men var välbehövligt i alla fall. Och mysigt!

Vi fick också regn, åska och strömavbrott :D
 
Vad vill ni köpa för typ av boende (jämfört med nu)? :)

Jag hoppas ni får bli friska snart!

Vi älskar vårt hus och jag älskar läget. Men gubben trivs inte helt här ute. 4km till buss, 1.5 mil till affär osv. Han är uppväxt där bussen går var 10:e min jag är uppväxt precis såhär.

Så vi har kompromissat och ska in i ett mindre samhälle. Tittade på ett hus förra veckan som läget är helt fantastiskt på. Men banken vill att vi säljer först.
 
Nej det här året och föräldraledigheten har faktiskt varit en besvikelse vädermässigt. Först en vinter med så mycket snö att vi knappt kunde lämna tomten, sen en kort men förvisso härlig vår, innan sommaren tog över och blev så varm att vi återigen helst inte lämnar huset :( Saknar att vara ute med bebis men när det knappt är ett moln på himlen en enda dag och luften dallrar är det ju verkligen bara hemskt. Jag ser fram emot hösten istället, då kan vi förhoppningsvis göra mer saker med en bebis som dessutom kommer vara ännu lite större och uppfatta och förhoppningsvis uppskatta mer :)
 
Kotten har för övrigt fått en gunga! Han älskar ju att flyga och gunga i famnen så tänkte att en gunga borde bli en hit. Vet inte om han egentligen är för liten, men med matstolens insats sitter han riktigt bra, och vi gungar väldigt stillsamt, för stillsamt enligt kotten :D
20180729_172901.jpg
 
Jag känner igen det där med plötslig paus när de precis ser ut att ha knäckt koden till något - man (jag i alla fall! :p) tänker ”tjoho, kul att du lärt dig/nästan lärt dig!” men bebisen bara höjer lite på ögonbrynen och säger att ”jaha, vad får dig att tro det? Vissa har faktiskt andra saker att tänka på! Dagens föräldrar..!” ;)

Tråkigt att höra att livet är tungt just nu :(. Bebis-/småbarnslivet sliter och som du är inne på så är det inte alls säkert att det blir lättare i semestertider... Fint att ni i alla fall kan prata om det. Jag hoppas att ni får lite andrum snart! :heart

Hemma hos oss har vi en gemensam fiende i det här bajsvädret :mad:. Vi sitter på behörigt avstånd från varandra (kroppskontakt = värme = blä!) och gnäller, ibland kommer ett barn för nära och då säger jag att vi får kramas/mysa i höst istället... (Skämt å sido - det är på den nivån. Och jag bara ser sommarlovet rassla mot sitt slut - sommarlovet som jag sett fram emot att göra saker med barnen efter åtta månaders soffliggande graviditet följt av 2,5 månaders soffsittande amning, och så blir det inget gjort eftersom vi liksom @YaHilweh mest hänger inne och försöker uthärda. Buu! :()
Det översta stycket går även att applicera på föräldrar som tror sig knäckt bebiskoden; "höhöhö, det trodde du va?! Nä så gör vi inte längre!" Blir det från bebisen när man börjar bli lite nöjd med sig själv:p

Allt är ju relativt (förutom konstanta saker, t.ex ljusets hastighet i vakuum:p;)) så så sett är det nog ingen kris att tala om. Men jämfört med att klarat av 5 år, två skitgraviditeter (min upplevelse) och haft barn i nästan två år innan första uppförbacken kommer gör ju en lite bortskämd. Och eftersom jag är som jag är har vi naturligtvis gjort en grundorsaksanalys på det och värmen i kombination med mycket frustrerad 2.5-åring som inte får bukt på språket spelar en stor roll i sammanhanget. Sen minns jag att jag själv krisade lite med första barnet också efter 6 månader av helamning och total närhet så det känns sunt att snart lämna över föräldraledigheten. Så får vi se om M vill fortsätta delamma eller vad hon känner för. Just nu är hon extremt bröstfixerad och vill ha fri bar dygnet runt. Hon kastar sig över mig och suger tag genom kläderna:eek::rofl: jag väljer att tro att det är värmen som gör även det:p

Jag förstår er distansering och vi gör precis likdant! Jag sätter också mitt hopp till hösten, särskilt september när jag fortfarande är ledig. Denna sommaren har verkligen inte varit något för mig eller våra små barn:down:
Vilket knepigt år det ändå varit, vintern var olidligt lång med hemska isiga vindar, våren var i princip obefintlig och nu har vi en tropisk sommar som snart är inne på sin fjärde(??) månad:meh:
Vågar man ens hoppas på en höst?:nailbiting:
 
Här har vi en till bebis som förmodligen börjar krypa snart :p ...än har hon lärt sig åla fram en del. Och snurrar och rullar som en tok! Vill väldigt gärna hålla mat själv i handen har vi märkt, testade nämligen majskrokar häromdan och det var en riktig hit!

Och angående värmen håller vi oss mest inne också. Sååå tråkigt! Inatt hade vi sämsta natten hittills, det var alldeles för kvavt. Vi sov alla dåligt, känns som lillan vaknade varje timme och gnällde, hon somna dock om men skulle ligga bredvid och det gjorde det ju inte svalare direkt.

Har en hemsk jobb vecka framför mig så hoppas det blir regn och svalt nu!
 
Bra nattning idag! Kotten har sovit och sovit och sovit idag, som "alltid" med lite regn i luften. Sista tuppluren blev dock väldigt sen, sambon bar i selen och han sov drygt en timme fram till 19.30 när han motvilligt vaknade. Så vi gjorde en chansning, bytte blöja och borstade tänderna, fixade välling och gick upp i sovrummet direkt. Lite rull och bus i sängen men inga skrik, ingen gråt och han somnade på knappt en halvtimme :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 071
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 265
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 225
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 579
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp