Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick en promenad med barnvagnen, så kvavt så svetten rann i strömmar, blä! Nu håller vi oss inne och jobbar på att sova, går inte bra .... Enligt WonderWeeks är lilla F inne i fas 5 idag, tror dock hon varit det 1 vecka. Mycket gnällighet och sämre sömn.
 
Gick en promenad med barnvagnen, så kvavt så svetten rann i strömmar, blä! Nu håller vi oss inne och jobbar på att sova, går inte bra .... Enligt WonderWeeks är lilla F inne i fas 5 idag, tror dock hon varit det 1 vecka. Mycket gnällighet och sämre sömn.

L ska ha gått in i fas 6 senaste veckan. Också lite sisådär med sömnen just nu...
 
Nej det här året och föräldraledigheten har faktiskt varit en besvikelse vädermässigt. Först en vinter med så mycket snö att vi knappt kunde lämna tomten, sen en kort men förvisso härlig vår, innan sommaren tog över och blev så varm att vi återigen helst inte lämnar huset :( Saknar att vara ute med bebis men när det knappt är ett moln på himlen en enda dag och luften dallrar är det ju verkligen bara hemskt. Jag ser fram emot hösten istället, då kan vi förhoppningsvis göra mer saker med en bebis som dessutom kommer vara ännu lite större och uppfatta och förhoppningsvis uppskatta mer :)

+ @Heulwen
Ja, jag längtar efter hösten varje dag och har börjat knarka väderleksrapporter (inte för att det hjälper :meh:). Idag åkte vi i alla fall på museum - luftkonditionerat tåg, svalt på stationen nere i berget, och svalt på åtminstone vissa av utställningarna (hade jag ringt och dubbelkollat innan :o). Otroligt skönt att se något annat än huset, men lilla A var hemskt trött vilket han berättade genom att dränka mig i dregel och kräk (för att bättra på mitt eget svettklibb :yuck:). Nämnde jag att jag längtar efter hösten..? :angel:
 
Det översta stycket går även att applicera på föräldrar som tror sig knäckt bebiskoden; "höhöhö, det trodde du va?! Nä så gör vi inte längre!" Blir det från bebisen när man börjar bli lite nöjd med sig själv:p

Allt är ju relativt (förutom konstanta saker, t.ex ljusets hastighet i vakuum:p;)) så så sett är det nog ingen kris att tala om. Men jämfört med att klarat av 5 år, två skitgraviditeter (min upplevelse) och haft barn i nästan två år innan första uppförbacken kommer gör ju en lite bortskämd. Och eftersom jag är som jag är har vi naturligtvis gjort en grundorsaksanalys på det och värmen i kombination med mycket frustrerad 2.5-åring som inte får bukt på språket spelar en stor roll i sammanhanget. Sen minns jag att jag själv krisade lite med första barnet också efter 6 månader av helamning och total närhet så det känns sunt att snart lämna över föräldraledigheten. Så får vi se om M vill fortsätta delamma eller vad hon känner för. Just nu är hon extremt bröstfixerad och vill ha fri bar dygnet runt. Hon kastar sig över mig och suger tag genom kläderna:eek::rofl: jag väljer att tro att det är värmen som gör även det:p

Jag förstår er distansering och vi gör precis likdant! Jag sätter också mitt hopp till hösten, särskilt september när jag fortfarande är ledig. Denna sommaren har verkligen inte varit något för mig eller våra små barn:down:
Vilket knepigt år det ändå varit, vintern var olidligt lång med hemska isiga vindar, våren var i princip obefintlig och nu har vi en tropisk sommar som snart är inne på sin fjärde(??) månad:meh:
Vågar man ens hoppas på en höst?:nailbiting:

De är hårda chefer, de där små :cautious:

Vilket track record ni har! :bow: Jag var himla arg (på sambon) ibland med första barnet, men vi lärde oss nog något på det :p. Både somrar och språkkämpande går ju i alla fall över... någon gång! :D

... säg inte sådär om hösten! :eek: Vi bara måste få en, en bra en! :nailbiting:
 
De är hårda chefer, de där små :cautious:

Vilket track record ni har! :bow: Jag var himla arg (på sambon) ibland med första barnet, men vi lärde oss nog något på det :p. Både somrar och språkkämpande går ju i alla fall över... någon gång! :D

... säg inte sådär om hösten! :eek: Vi bara måste få en, en bra en! :nailbiting:
Jag brukar vara en positiv typ men just när det kommer till höst-frågan måste jag erkänna att jag är lite skeptisk:meh:
 
Jag bukar vara en negativ typ ;)
Äh, det kan jag inte tro:rofl:

Kan bjuda dig och övriga trådläsare på en färsk anekdot: jag rullade nyss ner i spjälsängen:o hade visst glömt att vi ställt fram den utan en långsida mot min sida av sängen och den är ju lägre än våran säng så det brötade till ordentligt -> vaken M som undrar vad som händer:banghead: bara till att börja om med nattningen från rura ett igen:grin:
 
Jag och sambon har inte heller direkt en topnotch-relation just nu (har några det med småbarn?) och då har vi bara en unge @Positron
Jag insåg igår att mitt grundläge har blivit "sur och irriterad" oavsett vad som hänt eller inte hänt, och Jo, sambon höll ju med om det :idea::cautious: Sätter mitt hopp till hösten, svalare väder och allting går över tillslut.
 
Vi går här genom språng 5, eller vilket det nu är, har haft en intensiv vecka med en bebis som inte velat sova ordentligt och som krävt mycket uppmärksamhet i vaket tillstånd samtidigt som sambos företag håller på att flyttas, även om de inte flyttar långt så är det mycket grejer = tar enormt mycket tid så blir ju extra mycket grinig bebis på mig så igår fick han åka till farmor medan jag hjälpte med flytten.

Får lite dåligt samvete för jag tyckte det var så skönt att lämna bort han även om han hade det superbra hela dagen :o
 
Om jag hade vetat om alla faser innan vi skaffade barn, vet jag inte om vi ens vågat försöka. :p Ändå tackar jag gudarna att vi har en ganska okomplicerad tjej.
Jag hade faktiskt tänkt på att många pratade om utvecklingssprång hit och dit, men jag fattade aldrig riktigt innebörden av det. Kanske tur som sagt, att jag inte visste! :nailbiting::D

Egentligen är det märkligt hur lite "förväntningar" jag hade på hela bebisgrejen. Jag tror knappt jag kunde visualisera öht hur livet med en bebis skulle te sig, var så fokuserad på det här med att vara GRAVID. Och med nästan noll erfarenhet av andras barn trodde jag nog bebisar var betydligt mer joller och gullig, rofylld sömn än skrik, bajs och faser :rofl: Tur ingen gav mig en spåkula, då vete tusan heller om det blivit något barn...
 
Fördelen med en bebis som är mer rörlig är att han själv kan vända sig på tex sidan i sömnen och han sover generellt bättre på natten sen han började med det. Nackdelen är att han senaste två nätterna försökt krypa i sömnen och därmed väckt sig själv när han plötsligt står på alla fyra :cautious: :D

Senaste påhittet är också att ställa sig så när han ska äta, så att han diar som en kalv från flaskan... O_o
 
Fördelen med en bebis som är mer rörlig är att han själv kan vända sig på tex sidan i sömnen och han sover generellt bättre på natten sen han började med det. Nackdelen är att han senaste två nätterna försökt krypa i sömnen och därmed väckt sig själv när han plötsligt står på alla fyra :cautious::D

Senaste påhittet är också att ställa sig så när han ska äta, så att han diar som en kalv från flaskan... O_o

Sådär höll sonen på :rofl: Ställde sig på all fyra i sömnen och vaknade. Eller när han lärde sig att sätta sig upp själv, då satte han sig upp när han sov och vaknade och blev ledsen för han kunde inte lägga sig ner igen. :laugh::banghead:
Det är som att kroppen jobbar på att automatisera den nya kunskapen hela tiden, så de övar till och med när de sover.
 
Jisses vad svårsövd man kan vara. L har varit trött i över en timme, och jag har försökt amma, vagga, bära osv. TILL SLUT föll de små ögonlocken ner. Lagom till att jag måste väcka storebror...
 
Jag hade faktiskt tänkt på att många pratade om utvecklingssprång hit och dit, men jag fattade aldrig riktigt innebörden av det. Kanske tur som sagt, att jag inte visste! :nailbiting::D

Egentligen är det märkligt hur lite "förväntningar" jag hade på hela bebisgrejen. Jag tror knappt jag kunde visualisera öht hur livet med en bebis skulle te sig, var så fokuserad på det här med att vara GRAVID. Och med nästan noll erfarenhet av andras barn trodde jag nog bebisar var betydligt mer joller och gullig, rofylld sömn än skrik, bajs och faser :rofl: Tur ingen gav mig en spåkula, då vete tusan heller om det blivit något barn...

Jag tänkte nog inte heller så mycket på hur det skulle vara. Såg förvisso sömnlösa nätter med gråtande bebis framför mig, och det har aldrig hänt tack och lov.

Det du och @Evenstar skriver om hur de vaknar. :rofl: Stackars små liv! Lilla F brukar ibland vakna nedhasad bredvid madrassen.
 
Senaste påhittet är också att ställa sig så när han ska äta, så att han diar som en kalv från flaskan... O_o

Haha sådär hade tydligen lillan gjort igår fick jag höra av sambon :rofl: sa att det kan bli lite svårt att amma henne så :p

På tal om nya grejer - Härom morgonen när jag vaknade av att lillan prata så hade hon rullat från bredvid mig till sin egna säng, och låg där på mage skitnöjd :D blev lite förvånad! Jag brukar hinna vakna innan eller samtidigt, aldrig hänt att hon rullat iväg innan jag är vaken
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 076
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 277
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 247
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 596
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
  • 112 Appen
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp