Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan inte låta bli att tänka att det kanske var meningen att det skulle bli såhär, i och med att det var oklart om det skulle bli fler barn i framtiden eller ej. Ibland tror jag på ödet ;)

Jag har inga erfarenheter av barn tätt, men tror att det finns fördelar och nackdelar med allt. Och oavsett så finns det ingen absolut sanning som gäller för alla.

Lycka till! :heart

Tack snälla! :heart Jag tror också på ödet och med tanke på hur mycket som talar emot att det här barnet skulle bli till så känns det verkligen som att det var meningen. Nu hoppas vi att det blir "fjärde gången gillt" och att det här är en tjej så att mannen slipper gråta på ytterligare ett ultraljud (jaa, jag vet att det inte är pk att "önska" ett kön men det gör vi ändå :p). :angel:
 
Tack snälla! :heart Jag vet inte hur långt som är längre i din värld, men jag och min bror har 5 år emellan och vi är verkligen supertighta. Vi bodde ihop i ett år efter det att vi flyttat hemifrån, vi umgås jättemycket med våra familjer nu, vi har valt att driva företag ihop, vi reser ofta ihop osv.. Min pappa och hans syster har 7 år emellan sig och är också supertighta och har alltid varit.

John har ju 10 år upp till närmsta storebror och 12 år upp till den äldsta och han avgudar dom. Skönt också att dom kan ta ett mycket större ansvar för lillebror så man verkligen kan få lite avlastning!

Fem år mellan syskonen låter perfekt i mina öron! Kul att höra att ni är tighta :)

Och att ha två ”kullar” syskon i samma ålder måste ju vara optimalt, det bästa av alla världar (om man har ett tillräckligt stort hus!)

Grattis till graviditeten förresten!
 
Hej allesammans! Som jag har saknat er! Tyvärr har tiden inte riktigt räckt till för att hänga här inne, livet har liksom lite kommit emellan. Det har varit mycket jobb en period och sen har jag fokuserat på att lägga bort dator och telefon all ledig tid för att kunna vara närvarande med bebis. Hoppas att ni alla mår bra och era bebisar också, ska försöka läsa ikapp lite!

Nu har jag dock lite behov av att ventilera igen (känner mig så taskig som bara dyker upp när jag har ett behov - dålig bukekompis! :crazy::heart Förlåt för det!)... jag är nämligen gravid. :nailbiting: Herregud vilken chock det är. Jag ska inte säga att storken kom med den här bebisen, men det känns nästan så. Så oerhört osannolikt att det skulle bli något (jag har endometrios, hade inte fått regelbunden mens, ammade sjukt frekvent, vi låg EN gång utan skydd..) men det var väl menat. :heart

Just nu krisar vi lite hemma, för er som minns det så vill ju min man egentligen inte ha fler barn och jag är livrädd för att jag ska ha gjort något "hemskt" mot min son som kommer vara så liten när mini kommer. Jag ventilerar det dock hejvilt med dom som har positiva erfarenheter av att ha tight mellan syskon, både av egna erfarenheter av att ha ett syskon nära i ålder och av att ha barn nära i ålder.

Det är fortfarande jättetidigt, jag är i vecka 5, så först och främst får vi väl se om den lilla vill stanna kvar där inne, men ja.. känns så otroligt stort, mäktigt och läskigt! :nailbiting:
Grattis till graviditeten! Vi blev gravida när Sammy va 9mån och för 10dagar sedan föddes lillebror Caspian:love: Jag va livrädd att Sammy skulle må dåligt eller att det skulle bli jobbigt men det har gått otroligt bra! Första dagarna hemma va han lite fundersam men nu går det jättebra mkt bättre än jag vågat hoppas:heart
Nu ligger han bredvid och myser medan Caspian ammas eller bara är i famnen.
Önskar er stort lycka till:love:
57E936E2-C0DA-46E2-B86F-1D6D3808CFF8.jpeg
 
Fem år mellan syskonen låter perfekt i mina öron! Kul att höra att ni är tighta :)

Och att ha två ”kullar” syskon i samma ålder måste ju vara optimalt, det bästa av alla världar (om man har ett tillräckligt stort hus!)

Grattis till graviditeten förresten!

Ja, det var verkligen toppen! ☺️

Tänker också så, tror att det blir jättebra! Tack! :heart
 
Grattis till graviditeten! Vi blev gravida när Sammy va 9mån och för 10dagar sedan föddes lillebror Caspian:love: Jag va livrädd att Sammy skulle må dåligt eller att det skulle bli jobbigt men det har gått otroligt bra! Första dagarna hemma va han lite fundersam men nu går det jättebra mkt bättre än jag vågat hoppas:heart
Nu ligger han bredvid och myser medan Caspian ammas eller bara är i famnen.
Önskar er stort lycka till:love:
Visa bifogad fil 21103

Ååh, grattis! :love::heart Vilken fantastisk bild! Och vad kul att höra, det är exakt som för oss då! Tack snälla, hoppas det ska gå lika bra för oss!
 
Förkylningar :arghh:
Kotten började snora igår, tredje gången på ca 2 månader. Både igår och ikväll har han skrikgråtit otröstligt i sömnen i dryga timmen för att han är så täppt. Hatar att inte kunna hjälpa honom, och är samtidigt så otroligt trött att jag rent egoistiskt hoppas att han lugnar sig snart... :(
 
Oj, grattis @Sofie_B här går det undan! Jag hör ju också till skaran som gärna har några år mellan kotten och en eventuell tvåa, men för er låter det ju verkligen som om det var menat!

Hoppas liten stannar kvar därinne, tror det kommer bli toppen, precis som du säger! Sambon och hand syster har knappt två år mellan sig och sambon (storebror) har bara positivt att säga om det :)
 
Vi ska på babysim på söndag för första gången. Har inte fått plats tidigare, men bättre sent än aldrig. Jag har köpt en ”badbyxblöja”, men fattar inte om man ska ha en vanlig blöja under den, eller lägga i ett ilägg eller nåt? Någon rutinerad babysimmare som vet? :)
 
Vi ska på babysim på söndag för första gången. Har inte fått plats tidigare, men bättre sent än aldrig. Jag har köpt en ”badbyxblöja”, men fattar inte om man ska ha en vanlig blöja under den, eller lägga i ett ilägg eller nåt? Någon rutinerad babysimmare som vet? :)
Det räcker med badblöjan! :) Den dras ju åt litegrann i öppningarna och det ska räcka. Hoppas det blir roligt!
 
Jag tappar fortfarande enorma mängder hår. Nån mer som gör det?

Och hur tänker ni om body/tröja? Vi använder fortfarande body, tycker tröja glipar så mycket. När börjar tröja bli praktiskt? När dom börjar gå?
 
Hej allesammans! Som jag har saknat er! Tyvärr har tiden inte riktigt räckt till för att hänga här inne, livet har liksom lite kommit emellan. Det har varit mycket jobb en period och sen har jag fokuserat på att lägga bort dator och telefon all ledig tid för att kunna vara närvarande med bebis. Hoppas att ni alla mår bra och era bebisar också, ska försöka läsa ikapp lite!

Nu har jag dock lite behov av att ventilera igen (känner mig så taskig som bara dyker upp när jag har ett behov - dålig bukekompis! :crazy::heart Förlåt för det!)... jag är nämligen gravid. :nailbiting: Herregud vilken chock det är. Jag ska inte säga att storken kom med den här bebisen, men det känns nästan så. Så oerhört osannolikt att det skulle bli något (jag har endometrios, hade inte fått regelbunden mens, ammade sjukt frekvent, vi låg EN gång utan skydd..) men det var väl menat. :heart

Just nu krisar vi lite hemma, för er som minns det så vill ju min man egentligen inte ha fler barn och jag är livrädd för att jag ska ha gjort något "hemskt" mot min son som kommer vara så liten när mini kommer. Jag ventilerar det dock hejvilt med dom som har positiva erfarenheter av att ha tight mellan syskon, både av egna erfarenheter av att ha ett syskon nära i ålder och av att ha barn nära i ålder.

Det är fortfarande jättetidigt, jag är i vecka 5, så först och främst får vi väl se om den lilla vill stanna kvar där inne, men ja.. känns så otroligt stort, mäktigt och läskigt! :nailbiting:

Vilken vändning, grattis! :D
Jag har 21 mån mellan mina, så det är rätt nära. Jag är säker på att de kommer ha stor glädje av varandra när de växer upp :) Tror det är värst för en själv, det blir lätt att man känner sig otillräcklig tycker jag. Livet känns mest bara kaos hela tiden :p Men det går ju över.
 
Jag tappar fortfarande enorma mängder hår. Nån mer som gör det?

Och hur tänker ni om body/tröja? Vi använder fortfarande body, tycker tröja glipar så mycket. När börjar tröja bli praktiskt? När dom börjar gå?

Tycker tröja är praktiskt när man vill kunna dra ner byxa+blöja lätt och sätta på pottan. Här varvar vi lite mellan tröja och body.
 
Jag tappar fortfarande enorma mängder hår. Nån mer som gör det?

Och hur tänker ni om body/tröja? Vi använder fortfarande body, tycker tröja glipar så mycket. När börjar tröja bli praktiskt? När dom börjar gå?
Vi har nästan alltid Body, kotten äger kanske 2-3 tröjor/t-shirts (förutom tjocktröjor) men de används mycket sällan, tycker också det glipar för mycket, speciellt som vi bär en hel del.
 
Idag var jag med om någonting helt nytt! 18.20 är den vanligaste tiden för M att gå och sova men jag var lite seg på det idag. Då kryper ungen själv till sovrummet och upp på sin madrass och börjar sovböka:D hon behövde lite närhet för att kunna somna men jag blev ändå förvånad över hennes initiativ!
 
Jag tappar fortfarande enorma mängder hår. Nån mer som gör det?
Mängder och lite fler mängder, tycker dessutom att håret börjar kännas tunnare.... :cry:

Och hur tänker ni om body/tröja? Vi använder fortfarande body, tycker tröja glipar så mycket. När börjar tröja bli praktiskt? När dom börjar gå?
kör mest body, sambo har några gånger frågat om de inte är dags för vanliga tröjor men jag tycker det känns så opraktiskt för glider ju upp hela tiden och speciellt när man behöver lyfta eller på annat sätt flytta ungen några gånger per dag
 
Här krånglar fortfarande sömnen, han vaknar 2-3 gånger varje natt just nu och är omöjlig att söva, för några nätter sen försökte vi i sammanlagt 4 timmar att få han att somna på alla möjliga sätt vi kunde komma på, tillslut blev det biltur x 2

Ikväll hade vi äntligen en bra kväll där han somnade direkt efter att han fått flaskan i sängen och tänkte YES, höll i sig i typ 30-45 minuter då vaknade han och skrek hysteriskt och hyperventilerade så var bara att plocka upp och bära runt och varje försök till att lägga ner resulterade i nya skrik och hyperventilering :cry: Vet inte varför han får såna "attacker" men har varit några gånger som han vaknar (om han ens är vaken?) och panikskriker :crazy:

Så var bara att fara ut med bilen igen och åka en sväng tills han somnade om och sen fick jag bära in han sovande för tydligen är det bara mamma som får (därav x2 tidigare i inlägget, gång 1 stod pappa för inbärningen) :meh:

Annars har han upptäckt det roliga med att resa sig upp mot grejer så har införskaffat en hjälm efter att han varit lite väl våghalsig några gånger, exempelvis klättrat upp på dammsugaren så han stått på knä på den och sen försökt ta sig vidare upp i soffan :angel: Det är väl roligt att se att han utvecklas men mina nerver har det lite jobbigt och blir inte mycket gjort hemma när jag försöker se till att han inte gör något jättedumt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 059
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 259
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 219
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 544
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp