Vinterföräldrar -17/18, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska vara tyst om att min bebis sover till 7-9 på morgonen... vid 4 gav vi upp och gick ned. Då hade hon pratat så både pappa och storasyster vaknat...
nu till ringar vi resten av morgonen i soffan..
 
Jag ska vara tyst om att min bebis sover till 7-9 på morgonen... vid 4 gav vi upp och gick ned. Då hade hon pratat så både pappa och storasyster vaknat...
nu till ringar vi resten av morgonen i soffan..
Stackare! Hoppas hon inte gör som kotten och "fastnar" i det läget :eek: Han vaknade 03:50 men kunde iallafall somna om 05.15-05.45..m
 
@Sofie_B Grattis till huset!
@FeatherCloud Jobbigt med karpaltunnelsyndromet och synd att det dröjer så länge till nästa psykologkontakt men din man kanske har semester i sommar och kan avlasta dig mer?

Förstår allmänt problematiken med att mannen väljer den enklare vägen ... Vi har problem att lilla F numera kräver antingen bröst eller bil för att somna och min man har varken tutte eller körkort. Jag tror bärsele och rask promenad efter ett stort mål ersättning skulle kunna funka men han orkar inte riktigt, och jag orkar inte propsa på det när hon blir ledsen.

Tack snälla!
 
Förstår att du blir arg! Har han sagt hur han tänker sig att det ska gå till att bebis ska sova två pass i sin vagga? Eller det ska bara funka?


Sista biten. Tack! Precis sådär känner jag, men har inte kunnat formulera.

Grattis till huset föresten!

Nej, jag tror att han bara önskar att det skulle vara så men uttrycker sig klumpigt. Han har dock bett om ursäkt och det har fungerat bättre efter det, det hjälpte nog att jag blev riktigt ledsen. Sen hjälpte det också att låta honom se "hela kedjan". För visst kan John vara nöjd med en 30 min tupplur och mycket vakentid på dagen, men då kommer det alltid tillbaks i form av en övertrött bebis på kvällen och det är ju aldrig mannen som tar den "smällen" utan det är jag. Så man kan inte bara se till här och nu, den sömn han inte får när mannen har honom måste på ett eller annat sätt tas igen när jag har honom. Han verkar förstå det nu och har blivit mycket ödmjukare så jag hoppas att det håller i sig!

Tack!
 
Igår fick John suga lite på en vattenmelonskiva, han blev som tokig och tyckte att det var såååå gott. Hade egentligen tänkt vänta lite med frukt men men. :)

Apropå sövning - ibland är det enklaste det bästa. John har den senaste veckan blivit lite ledsen några kvällar när jag ska söva honom (vilket jag gör genom att antingen gå med honom eller vagga honom sittandes i min famn). Jag har då bara lagt ner honom på hans plats och så har jag lagt mig bredvid. Han har då vänt sig mot mig och lagt sig riktigt riktigt nära (typ så att han suger på min kind, dvs RIKTIGT nära) och så har han somnat på 3 minuter varje gång medan vi lyssnar på Elefanten som så gärna ville somna. Så otroligt mysigt sätt att natta. Det har fungerat även på morgonen, igår vaknade han 06.30 och då ville inte jag kliva upp. La mig nära nära - han somnade om och sov till 09. Imorse vaknade han 07.30, jag la mig nära nära - sov till 08.40.
 
Igår fick John suga lite på en vattenmelonskiva, han blev som tokig och tyckte att det var såååå gott. Hade egentligen tänkt vänta lite med frukt men men. :)

Apropå sövning - ibland är det enklaste det bästa. John har den senaste veckan blivit lite ledsen några kvällar när jag ska söva honom (vilket jag gör genom att antingen gå med honom eller vagga honom sittandes i min famn). Jag har då bara lagt ner honom på hans plats och så har jag lagt mig bredvid. Han har då vänt sig mot mig och lagt sig riktigt riktigt nära (typ så att han suger på min kind, dvs RIKTIGT nära) och så har han somnat på 3 minuter varje gång medan vi lyssnar på Elefanten som så gärna ville somna. Så otroligt mysigt sätt att natta. Det har fungerat även på morgonen, igår vaknade han 06.30 och då ville inte jag kliva upp. La mig nära nära - han somnade om och sov till 09. Imorse vaknade han 07.30, jag la mig nära nära - sov till 08.40.
Skönt att mannen backat lite, och att du hittat ytterligare knep som funkar! :)
Här har jag märkt nästan tvärtom, kotten blir mest störd om jag lägger mig för nära, och börjar kämpa för att hålla sig vaken. Backar jag en liten bit och låter honom vara, och ser till att han har nappen, somnar han som bäst. På sin höjd vill han hålla handen :D
Han har det nog efter mig, jag gillar inte onödig kroppskontakt, och enligt mamma sov jag bäst själv redan som bebis :p
(Att jag dessutom skrek i högan sky nätterna igenom tills jag fick eget rum och slapp mammas och pappas snarkningar, och därefter sov hela nätterna, är extra roligt. Ljudkänslig redan då :D )
 
Skönt att mannen backat lite, och att du hittat ytterligare knep som funkar! :)
Här har jag märkt nästan tvärtom, kotten blir mest störd om jag lägger mig för nära, och börjar kämpa för att hålla sig vaken. Backar jag en liten bit och låter honom vara, och ser till att han har nappen, somnar han som bäst. På sin höjd vill han hålla handen :D
Han har det nog efter mig, jag gillar inte onödig kroppskontakt, och enligt mamma sov jag bäst själv redan som bebis :p
(Att jag dessutom skrek i högan sky nätterna igenom tills jag fick eget rum och slapp mammas och pappas snarkningar, och därefter sov hela nätterna, är extra roligt. Ljudkänslig redan då :D )

Tänk vad olika det kan vara! Och vad häftigt det är, dom är verkligen små individer med egna preferenser redan från start! :love:
 
Ånej, badmisär! Det problemet har vi tack och lov inte. Bara hopplöst omodernt med diskutabla rördragningar, och badkarslöst. Att föregående ägare aldrig satte in ett badkar i något av de två badrummen... Obegripligt! :eek:
Här fanns ett badkar när föregående ägare flyttade in. Som de TOG BORT :nailbiting::confused::(. Som tur är har badrummet gjort sitt, så ett badkar ska in.

Det fanns också ett torkskåp som de slängde ut i det oisolerade uthuset, och där står det än, 10+ år senare. Snällt av dem att lämna det till oss (men ta med sig stegen, som egentligen tillhör huset)... :down: Jag kan eventuellt ha viss förståelse för att man tar bort torkskåpet, men inte när man inte tänker utnyttja platsen till något annat, utan bara lämnar ett mycket omotiverat hål. Då kunde det ju lika gärna stått kvar. Märkligt, som så mycket annat i det här huset.
 
Gode gud vad jobbiga sövningarna varit igår och idag. Gråt och övertrötthet, amning funkar inte längre. Och så mycket att fixa överallt i hemmet. Skjut mig någon.

Nu har min man tagit över sedan en stund men han gav upp och började prata med henne. Inte rätt taktik ...
Lider med dig! Vi har det ungefär likadant sen ett par veckor. Igår gick det lite lättare, hoppas det är en vändning och inte bara ett tillfälligt trendbrott. Och hoppas ni får en vändning redan ikväll.
 
Här fanns ett badkar när föregående ägare flyttade in. Som de TOG BORT :nailbiting::confused::(. Som tur är har badrummet gjort sitt, så ett badkar ska in.

Det fanns också ett torkskåp som de slängde ut i det oisolerade uthuset, och där står det än, 10+ år senare. Snällt av dem att lämna det till oss (men ta med sig stegen, som egentligen tillhör huset)... :down: Jag kan eventuellt ha viss förståelse för att man tar bort torkskåpet, men inte när man inte tänker utnyttja platsen till något annat, utan bara lämnar ett mycket omotiverat hål. Då kunde det ju lika gärna stått kvar. Märkligt, som så mycket annat i det här huset.
Min vanligaste tanke när det gäller föregående ägare till hus är "men hur tänkte dom här??" :p
Jobbigt dock att de som köpte vår kolonistuga säkert tänker samma om oss :D
 
Vi ska nog börja ge lite mer ersättning då den mättar mer och gör det lättare att somna, samt av huvudskälet att jag börjar jobba i oktober och då får gärna mina bröst börja producera lite mindre. Hon dricker nu ca 60 ml ersättning på eftermiddagen. Tanken är att utöver det ge 60 ml runt kl 11 och cirka 60 ml innan läggning runt kl 20. Inga jättemängder alltså men tror det kan underlätta av ovannämnda skäl.

Hon har börjat vakna tidigare på morgonen också runt kl 7-8, men lyckas få henne att somna om efter 20-30 min. Jag ska inte klaga för när hon somnar om sover vi till kl 10. Men jag är en sjusovare och behöver mycket sömn. Vi har svårt att få det mörkt i nya huset och ska ha hit en persiennfirma idag, hoppas det ska underlätta!
 
Verkligen! Och lite mysigt att se saker som nog gått i arv, tycker jag också, nästan vad det än är för egenskap :p

Det tycker jag också, nästan lite ohälsosamt mysigt. :o:p Ska bli såå intressant att se hur han blir när han blir lite större.. Har han tur så får han det bästa av min och mannens drag och då kan han nog bli en ganska behaglig människa. Har han otur så får han det värsta av oss båda och då kommer han att bli speciell att handskas med! :angel::D
 
Vi ska nog börja ge lite mer ersättning då den mättar mer och gör det lättare att somna, samt av huvudskälet att jag börjar jobba i oktober och då får gärna mina bröst börja producera lite mindre. Hon dricker nu ca 60 ml ersättning på eftermiddagen. Tanken är att utöver det ge 60 ml runt kl 11 och cirka 60 ml innan läggning runt kl 20. Inga jättemängder alltså men tror det kan underlätta av ovannämnda skäl.

Hon har börjat vakna tidigare på morgonen också runt kl 7-8, men lyckas få henne att somna om efter 20-30 min. Jag ska inte klaga för när hon somnar om sover vi till kl 10. Men jag är en sjusovare och behöver mycket sömn. Vi har svårt att få det mörkt i nya huset och ska ha hit en persiennfirma idag, hoppas det ska underlätta!

För oss gör just ljuset i sovrummet jättestor skillnad! Vi har turen att kunna få det både mörkt och svalt i sovrummet, vilket gör att John sover mycket bättre. När mörkläggningsgardinen var nedtagen när vi målade om och vi inte ännu fått upp myggnätet var det varmt och ljust vilket direkt resulterade i väldigt mycket sämre sömn för bebis.
 
Det tycker jag också, nästan lite ohälsosamt mysigt. :o:p Ska bli såå intressant att se hur han blir när han blir lite större.. Har han tur så får han det bästa av min och mannens drag och då kan han nog bli en ganska behaglig människa. Har han otur så får han det värsta av oss båda och då kommer han att bli speciell att handskas med! :angel::D
Skriver under på detta :o :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 138
Hundträning En ny tråd måste vi ju ha nu när den gamla har nått 2000 inlägg :). I lördags hade vi en heldagskurs på klubben med mycket nyttig...
37 38 39
Svar
772
· Visningar
62 444
Senast: Bulldoozer
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 798
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 790
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp