VM i dressyr 2014

Jag tycker inte musiken passar Half Moon Delphi, hon är inte käck nog för den... Hon är enligt mig elegant och skulle behöva annan musik.
 
Jag gillade ändå Shakiradelen här på slutet, tyckte det funkade bra till passagen och piaffen. Stör mig dock på ryttarens händer. Kan lite förstå att hästen inte har förtroende för den handen... Gillade förresten många av linjerna han red i programmet cokså! Synd att han missade i tvåorna på volten.
 
jag förstår inte riktigt ditt inlägg öht faktiskt. läst mitt svar till Vingra i sammanhanget. Rent biomekaniskt så säger det sig självt utifrån hur en häst är byggd att ju mer flashing frambenen är ju mindre engagerad blir bakkärran. Jag tycker flashighet fram är det som utmärker bedömningen som det ser ut i dag ang. dressyr på högre nivå , och vad en fin dressyrhäst är sen många år men eskalerande mer och mer sista åren och det är ju precis det jag försöker addressera i mitt inlägg.
just därför undrar jag hur du menar i resonemanget utifrån det jag skrev.

Fast utbildar man dem lite med annat tänk och stryper frambensaktionen rätt länge för att få dem att matcha bak/bli symmetriskt, tar ökningar ur piaffen och passagen först så kan man få rätt flashiga framben utan att ge avkall på bakdelens jobb. Då är det äkta framdelsaktion i min värld. Som kommer av eleverad front pga god bärighet.
Men det kräver ju en jäkla massa jobb och mer tid.
Om äldsta hästarna är 17 år och måste pensioneras kanske man bör fundera kring vad dagens tävlingsridning ger.

Jag ser ju inte många ritter som är enligt TR. Varför kan ingen lyckas få nacken högst?
Det har inget att göra med biomekanik iaf.

Ja, jag vet att du kommer svara att jag inte gör det bättre. Absolut sant! Men det här är ju ändå de bästa ryttarna i världen!
De gör ju massa saker jättebra, sitter fantastiskt bla bla..
Men varför rider man inte enligt TR mer?
 
Funkar inte onlineresultaten? För visst går klassen nu? Kan vara min telefon som strular.
Det har krånglat för mig, i Chrome visades resultaten vid sidan om liveresultatet (syntes inte), i IE så uppdaterades det bara då och då.
Appen började iaf fungera på iPhone efter uppdateringen.
 
Funkar inte onlineresultaten? För visst går klassen nu? Kan vara min telefon som strular.
I firefox på datorn fungerar det bra för mig. Men ifrån telefonen är det ibland knepig, appen har inte fungerat alls i stort och hemsidan fungerar typ 1/3 gånger oavsett vilken browser/app jag annvänt och försökt öppna den med.
Har varit rätt undermålig app och hemsida ifrån Normandy's sida...

Halva klassen har gått. Är nu paus.
 
Vilket jättefint program av amerikanskan!! Är nog första amerikanska ekipaget nånsin som jag verkligen gillar! Snygga linjer också, särskilt galoppsluta till tvåorna på böjt spår och sen rakt in i en ny suta-supersnyggt!! Kan nog tom blir svår för Tinne att ta eftersom hon inte hade några missar direkt heller.
 

Liknande trådar

Gnägg Dags för tävlingar på hemmaplan!(-ish för oss som inte är Stockholmare :)) Jag är inte på plats, men SVT sänder ju massor och jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 759
Senast: Hoarfrost
·
Gnägg Tänkte att det kunde vara roligt med en liten "snackis"-tråd inför dagarnas SIHS-15! Vad ser ni mest fram emot? Vilka är på plats? Vad...
2
Svar
38
· Visningar
3 633
Senast: Mirre
·
Dressyr Nästa vecka drar EM igång! Tv-tider: Tisdag 20 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag Onsdag 21 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
26 016
Senast: NilaD
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp