Jag har bokat att prova rida för en ny dressyrtränare nu, tänker att ska jag försöka få ordning på bytena så kan det ju vara bra att i alla fall ha någon på marken som kan se vilka som är rena och inte
. Har ju liksom inte ridit någon dressyrträning på över tre år, och den tränaren bor utomlands och kommer bara några helger per år så svårare att passa in. Tränaren jag red för innan dess är skadad just nu.
Tänkte att jag får kanske byta tillbaka till det dressyrgodkända bettet så vi ser lite ordentliga ut, insåg att jag inte ridit på ledat eller metallbett sedan jag provade pelhamet, bara det och det vanliga raka trust-bettet. Men hästen kändes inte nöjd alltså (kan också ha varit att hon fick regn i öronen iof men tycker inte hon borde gapa för det). Kan man komma på dressyrträning för ny tränare med pelham?
Tänkte att jag får kanske byta tillbaka till det dressyrgodkända bettet så vi ser lite ordentliga ut, insåg att jag inte ridit på ledat eller metallbett sedan jag provade pelhamet, bara det och det vanliga raka trust-bettet. Men hästen kändes inte nöjd alltså (kan också ha varit att hon fick regn i öronen iof men tycker inte hon borde gapa för det). Kan man komma på dressyrträning för ny tränare med pelham?
Så känns som att det kanske ska gå att lära om så småningom!