Yoga, yoga och mera yoga

Gjorde yoga i sängen igår kväll innan jag gick och la mig, bara för att få till ett pass alls. Rätt skönt faktiskt, men insåg att jag hade för mycket kudden och täcken i sängen för det att vara optimalt :D
Haha, det tricket har jag också tvingats ta till en eller två gånger :D
 
Igår var det dags för dag 6 på Home igen. Jag våndades faktiskt :arghh: Sist jag körde det passet var i dec och sen dess har jag yogat varje dag. Måste säga att det var rätt stor skillnad! Det kan ibland vara svårt för mig att se och känna vilka effekter yogan har, kanske främst utifrån styrka, men det här blev ett kvitto faktiskt. Low boat-high boat har jag haft jättesvårt att orka, men igår var det bara dom sista två-tre som blev riktigt jobbiga. Blir peppad att fortsätta även efter jag nått 100 dagars-målet:bump:
 
Den senaste... veckan? Har det börjat kännas svårare, skrev innan att poser jag klarat innan är jobbiga igen...
Jag hoppas som sagt att det beror på att jag ändrar hållning och använder andra muskler. High lunge har varit speciellt utmanande.

Har inte kört dagens pass än, men ska ta tag i det snart tror jag:) Var visst en ny video idag, spännande:)
 
Den senaste... veckan? Har det börjat kännas svårare, skrev innan att poser jag klarat innan är jobbiga igen...
Jag hoppas som sagt att det beror på att jag ändrar hållning och använder andra muskler. High lunge har varit speciellt utmanande.

Har inte kört dagens pass än, men ska ta tag i det snart tror jag:) Var visst en ny video idag, spännande:)
Jag tycker det går lite i vågor men också dagsform hur man upplever positioner och passen. Kan säkert vara som du säger, att hållningen ändras och andra muskler aktiveras också! Min kollegas partner, som tränar jättemycket löpning och cykling, har haft jobbigt med en del positioner så jag tänker att yogan kommer åt mindre muskler som man kanske inte ens fattar att man har :D
 
Senaste knappa 2 veckorna har jag tappat rutinen helt! Körde igång igår igen och huff vad tungt det var. Men pass med styrka+nyss varit sjuk var väl inte bästa kombon.
 
Den senaste... veckan? Har det börjat kännas svårare, skrev innan att poser jag klarat innan är jobbiga igen...
Jag hoppas som sagt att det beror på att jag ändrar hållning och använder andra muskler. High lunge har varit speciellt utmanande.

Har inte kört dagens pass än, men ska ta tag i det snart tror jag:) Var visst en ny video idag, spännande:)
Då var det avklarat, tyckte nästan de sista flow-omgångarna var lättast, när man slapp pauserna när hon förklarar posen och istället kan följa rörelsen mer korrekt synkat med andningen.:)
Tror jag sätter bak benen längre i mina lunge än innan, att dendärför är jobbigare, samt att jag halkar på mattan (igen). Men har både vantar och socker med små gummigrepp, så får bli bättre på att använda dem tänker jag. Vantarna har jag varje pass, har hjälpt mot att kana med händerna o down dog. :)
Behöver hålla efter och strecha nacken oftare kände jag, jag vet ju att jag spänner mig och blir stel där.🙄

En del av mig önskar att jag haft bilder från när jag började att jämföra med. Mem samtidigt vill jag inte haka upp mig på det, så det kanske är lika bra att jag inte har några.😅
 
PUTT!

Hur går det för er? :)

Idag var nog första gången jag bytte video. Skulle göra en Yoga for Weight Loss men det var fan omöjligt att orka med. Väldigt tungt pass med bara core i samma vinkel första kvarten - nope, nej tack. Otroligt frustrerande. Bytte istället till Yoga for When You're Angry, hade bara igång den i 10 minuter, sen stängde jag av och ställde mig i duschen istället. :cautious:

Sån dag idag.
 
75 dagar i sträck!🧘‍♀️
Det går upp och ner, vissa saker känns bättre (tree pose) andra sämre (stabilitet i lunge) och en del totalt omöjliga (crow pose).

Kör på mars-listan. Gillar att inte behöva välja själv, då hade jag inte gjort några längre videor tror jag. Nu när de kommer så blir de av, och är inte så extremt mycket jobbigare...
 
PUTT!

Hur går det för er? :)

Idag var nog första gången jag bytte video. Skulle göra en Yoga for Weight Loss men det var fan omöjligt att orka med. Väldigt tungt pass med bara core i samma vinkel första kvarten - nope, nej tack. Otroligt frustrerande. Bytte istället till Yoga for When You're Angry, hade bara igång den i 10 minuter, sen stängde jag av och ställde mig i duschen istället. :cautious:

Sån dag idag.
Gillar såklart inte att du har en sån dag. Men bra kämpat ändå!
Jag håller i. Är på dag 16 på Home, totalt 106 dagar. Haft kämpiga dagar nu där jag mest legat i sängen men yogan ser jag till att göra fast med lägre krav. Bara jag tar mig till mattan är jag nöjd!
Det gillade jag verkligen med januari utmaningen, att hon i början da att det räcker att komma till mattan.
 
PUTT!

Hur går det för er? :)

Idag var nog första gången jag bytte video. Skulle göra en Yoga for Weight Loss men det var fan omöjligt att orka med. Väldigt tungt pass med bara core i samma vinkel första kvarten - nope, nej tack. Otroligt frustrerande. Bytte istället till Yoga for When You're Angry, hade bara igång den i 10 minuter, sen stängde jag av och ställde mig i duschen istället. :cautious:

Sån dag idag.
Soso, skulle ju börja om med Breath, fick superont i en fot i en vecka pga andra orsaker och kom idag till pass två på breath, nu måste jag försöka varje dag med breath igen, nästan..

Inledde denna dag med 10 min solhälsningar från appen Down dog, gillade. Bra att jag kan ställa in tid.
 
Har haft en dipp senaste dryga veckan vad gäller både vanlig träning och yinyoga, men tänker nu komma tillbaka. Har hittat ett trevligt pass att köra i kväll.

När jag letade hittade jag denna. Visst var det du @Badger, som önskade en genomgång av sadeln? Jag har inte tittat själv än, så vet inte om den är bra.
 
Har haft en dipp senaste dryga veckan vad gäller både vanlig träning och yinyoga, men tänker nu komma tillbaka. Har hittat ett trevligt pass att köra i kväll.

När jag letade hittade jag denna. Visst var det du @Badger, som önskade en genomgång av sadeln? Jag har inte tittat själv än, så vet inte om den är bra.
Oh nice! Den ska jag prova på lunchen (om den inte är för lång) eller ikväll. Ja det var jag :D
 
Har haft en dipp senaste dryga veckan vad gäller både vanlig träning och yinyoga, men tänker nu komma tillbaka. Har hittat ett trevligt pass att köra i kväll.

När jag letade hittade jag denna. Visst var det du @Badger, som önskade en genomgång av sadeln? Jag har inte tittat själv än, så vet inte om den är bra.
Jo jag tror verkligen den var bra, den förklarade lite om hur fötter och knän skulle vara och visade att man kan sitta på något i början. Och spred lite varningar :)
 
Åååh jag har inte kört på typ två veckor. Haft en dipp allmänt känns det som.
Jag VET ju hur bra det är för mig och att jag bara självsaboterar, men svårt är det ibland. Fick lite motivation under ridlektionerna igår när jag var spänd och sned som en jag vet inte vad. Satt som en kratta.. Så yoga kan inte skada!

Har börjat kika lite på yinyoga, tror att det är något jag skulle kunna trivas med. Märker att jag alltid gillar de pass där man håller positionerna länge, så det ska bli spännande att prova!

Även lite motivationsdipp då det är förfärligt ostädat och jag ogillar att rulla ut mattan åp det golvet...
(Arga blickar på sambon som lovat att städa i två veckor eftersom jag gjort all tvätt? Japp :cautious:)
 
Tack! :heart Den enda yogakursen jag gjort fysiskt var yinyoga och det gillade jag, men har inte gjort nåt pass sen dess tror jag. Det är nog det jag behöver idag (det tar emot att avvika från mitt ”program” men det är ju bara bullshit från min hjärna egentligen).
Jag tyckte det krävdes lite mental invänjning innan jag kunde slappna av och få ordning på andningen och hålla positionerna så länge utan att bli otålig. Tänk att du inte ska känna något obehag alls till att börja med då du ska hålla positionen länge. Och om du främst är ute efter den mentala biten så tänk inte alls att du ska strecha utan bara hitta en bekväm position att vara vara stilla i.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 809
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 190
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp