Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Ska försöka göra det här kortfattat, jag har alltså fått plats på en fristående kurs, är halvfart och endast 7.5p Fick beskedet i...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: Ainon
·
Skola & Jobb Precis så. Sade ju upp mig för ett tag sen pga kasst mående på jobbet, men har allaredan kommit till intervju på ett ställe där jag...
Svar
18
· Visningar
2 484
Senast: Lilla
·
Skola & Jobb Ja, vad har ni på er på jobbet? Obs, gäller inte er som har speciell uniform eller ex. blåställ. Utan ni som har "vanliga kläder". Och...
2
Svar
24
· Visningar
3 649
Skola & Jobb Inför en jobbintervju har jag genomgått ett personlighets test. Det var inte så jädra enkelt. Man skulle kryssa ett för det påstående...
2
Svar
25
· Visningar
3 620
Senast: Tass
·
Dom
Skola & Jobb Hur går jag till väga om jag vill ha reda på en dom? Om domen kommer exempelvis måndag klockan 8, kan vem som helst ringa in (jag antar...
Svar
3
· Visningar
915
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Tanken är att söka vidare på YH där man kan komma in på lägre kurstid om man har viss tids arbetslivserfarenhet. Timvikarie mellan mars...
Svar
5
· Visningar
1 970
Senast: Bexzor
·
Skola & Jobb Bokstavligen :wtf: Jag läser till logoped, något som även innebär en del medicin. Vi har just nu vår första medicinkurs och det är hur...
Svar
9
· Visningar
1 316
Senast: Araminta
·
Skola & Jobb Jag har hittat ett jobb jag tror skulle passa mig ypperligt på de flesta punkter. Problemet är att det står i annonsen att de söker...
Svar
6
· Visningar
1 242
Senast: Kofunda
·
Skola & Jobb Nu så, nu ska det ske. Jag ska för första gången söka jobb som alla andra genom CV och allt. Har aldrig behövt göra det innan och har...
Svar
2
· Visningar
575
Skola & Jobb Hej! Jag trodde aldrig jag skulle komma till denna situation någonsin i mitt liv, speciellt inte såhär tidigt iaf. Men nu står jag där...
2
Svar
30
· Visningar
1 935
Senast: Manji
·
Skola & Jobb Är det någon som vet ifall det finns en utbildning i sådant? Finns det i Sverige eller kanske bara utomlands? De dagar jag mår lite...
Svar
4
· Visningar
1 285
Senast: Lotheb
·
Skola & Jobb Ni brukar ju vara jättebra på sånt här så nu frågar jag er! 1,5^3 x 8^3 x 2^8 ------------------- = 12^4 x 4^3 Kan någon...
Svar
6
· Visningar
682
Skola & Jobb På vår arbetsplats så ska vi precis börja stämpla in och ut när när vi börjar respektive slutar jobbar. Idag fick jag dock veta att om...
2 3
Svar
42
· Visningar
10 726
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Frågan om att gå en språkkurs i engelska har dykt upp på jobbet. Haken är att jag inte har en aning om min nivå. Senast jag läste...
Svar
3
· Visningar
612
Senast: Magiana
·
Skola & Jobb Vad krävs för att man genom arbetsförmedlingen eller annat bolag ska få en utbildning betalad? Måste man vara arbetslös? Kan man söka...
Svar
13
· Visningar
1 432
Senast: MaRomer
·
Skola & Jobb Hur tänker ni här, kan ni hjälpa mig med en lösning? Fyra barn spelar ett kortspel som går ut på att vinna så många kort som möjligt ur...
Svar
16
· Visningar
1 460
Senast: Silkisif
·
Skola & Jobb Om det inlägget här hamnat fel får moderator flytta. Min nya laptop (några månader gammal) på jobbet har en blank bildskärm och jag...
Svar
3
· Visningar
713
Senast: cewe
·
Skola & Jobb En rekryterare såg min profil på LinkedIn och ringde upp tidigare idag. Kom till intervju, den tog mindre än 10 minuter. Och avslutades...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: Smulu
·
Skola & Jobb Jag sitter fast i mitt arbete, och funderar på om jag tänker fel. Hur hade ni tolkat meningen; historiken kring stamcellsforskning? Min...
Svar
8
· Visningar
844
Skola & Jobb Har hamnat i diskussion med jobbet där vi helt enkelt inte är överens. Blir långt men ska försöka korta ihop. Bakgrunden är att jag har...
Svar
4
· Visningar
1 102
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp