Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Jag läser en kurs som heter "Livets kemi" och det kan nog bli kul bara man förstår, tror jag! Men, jag har fastnat på en grej...
2
Svar
33
· Visningar
2 534
Senast: prallan
·
Skola & Jobb Jag har haft min nuvarande chef i ungefär 2 år. Hen och jag har känt varandra länge sen tidigare och varit ganska nära kompisar på...
2
Svar
23
· Visningar
2 468
Skola & Jobb Jag sitter i ett dilema. För några veckor sedan bytte företaget jag är anstäld på ägare. Eftersom det varit mycket misskött så har det...
Svar
5
· Visningar
1 131
Senast: förvirrad
·
Skola & Jobb Sjuksköterskor tjänar så dåligt att jag skämms när jag berättar min lön... Jag skulle aldrig rekommendera någon att bli sjuksköterska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
16 095
Senast: nagelbitarn
·
Skola & Jobb Ja, hur gör man på följande uppgift. Hur tänker man? Hjälp mig med rätt tänk. 3x-5y X=2/3 Y= -3/5
Svar
1
· Visningar
419
Senast: Pyrola
·
Skola & Jobb Jag har ett dilemma på jobbet som börjar bli väldigt påfrestande för mitt mående. Har två kollegor som jag inte kommer överens med, vi...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 442
Senast: Keb71
·
Skola & Jobb "Leverans sker fritt leverantörens tillverknings- eller lagerställe, om inte annat avtalats". (Utdrag ur ALG10 punkt 7) Betyder det att...
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: Anna_
·
Skola & Jobb Har en uppgift jag inte riktigt hänger med på. Har gjort en resultaträkning och en balansräkning i uppgift A, so far so god. Sen kommer...
Svar
1
· Visningar
2 202
Senast: nickan1
·
Skola & Jobb Hur blir man bättre på att ge svar på tal? I livet är det omöjligt att inte ha dryga personer omkring sig någonstans. Och bara ta emot...
Svar
18
· Visningar
2 731
Senast: Andromedae
·
Skola & Jobb Nu har jag och min mamma kommit igång med produktionen av kläder inför lanseringen av vårt företag och det börjar dra ihop sig till...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Aliche
·
Skola & Jobb Behöver lite hjälp, jag försöker förklara varför ett kontoutdrag är fejkat, alltså hur man kan se det, och visst är det så att om jag...
2
Svar
38
· Visningar
4 104
Senast: Jeffery
·
Skola & Jobb Det är dags att planera julens ledigheter/arbetsdagar för oss på jobbet. Jag och min chef är väldigt oense gällande eventuella...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
11 958
Senast: Breaktown
·
Skola & Jobb Finns det någon här som pluggat eller pluggar på Vretagymnasiet?:) Är ni nöjda med skolan och lärarna? Är lokalerna och undervisningen...
Svar
16
· Visningar
1 306
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Jag har hittat ett jobb jag vill söka, men känner mig osäker på formuleringen "vi tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna...
2
Svar
20
· Visningar
2 651
Senast: Apollo 13
·
Skola & Jobb Är jag helt galen som överväger att byta ett fast jobb till ett med visstidsanställning? Jobbet idag är fast, bra lön, men väldigt hög...
2
Svar
37
· Visningar
2 624
Senast: Bubbla
·
Skola & Jobb Har idag varit på besök hos arbetsförmedlingen där vi kom fram till att jag nog ska vidareutbilda mig. Så nu sitter jag här o funderar...
Svar
16
· Visningar
1 808
Senast: isafore
·
Skola & Jobb Egentligen har jag ett bra jobb på en bra arbetsplats, men ibland ruttnar jag en aning på att sitta ensam framför en datorskärm inomhus...
Svar
0
· Visningar
397
Senast: Magiana
·
Skola & Jobb Känner att stressen börjar gå upp över öronen på mig och vet inte riktigt hur jag ska hantera allt.. Började i höst att läsa en treårig...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb Behöver lite hjälp med hur man skaffar sig bättre översikt över sitt liv, känner att jag har mängder med små saker jag ska komma ihåg...
2
Svar
28
· Visningar
2 168
Senast: Pilot
·
Skola & Jobb Nu står jag i valet och kvalet hur jag ska göra. Har i dagsläget 2 jobb, varav jag inte vill vara kvar på det ena. Ev så har jag ett...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp