Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Vilken utbildning har ni? Hur länge har ni jobbat som journalist/illustratör? Hur jobbar ni? (Dagstidning, frilansar o.s.v.) Hur fick...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: Hiddeous
·
Skola & Jobb Om tråden ligger galet så, sry, vet inte riktigt vart den hör hemma. Jag är en ivrig hobbyfotograf som fotar mer är gärna, allt är...
Svar
12
· Visningar
2 248
Senast: Anna_
·
Skola & Jobb Jag har en vän som är redovisningsekonom (gymnasieutbildning) som vill ändra inriktning, hon känner att det blir för stressigt att...
Svar
0
· Visningar
916
Senast: Santa
·
Skola & Jobb En gång i tiden älskade jag att skriva rapporter. Faktiskt. Jag vet inte var jag fick den kärleken till det ifrån. Jag förstår inte det...
2
Svar
30
· Visningar
5 296
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag vet att jag har sett en och annan socionom här. Mina funderingar handlar inte så mycket om utbildningen utan snarare om...
Svar
3
· Visningar
1 402
Senast: Görel
·
Skola & Jobb Finns det några här som gjort slag i saken och hittat jobb utomlands och flyttat dit? Hur har ni gått från tanke till handling? Jag...
Svar
17
· Visningar
2 258
Senast: Janey
·
Skola & Jobb Hej! Jag har en fråga ang. CSN. Jag läser en kurs på komvuxnivå, 100p på 10 veckor. Det vill säga 50%. Nu blev jag sjuk när vi...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: Manji
·
Skola & Jobb ... eller som rekryterare? Jag har en fråga, något jag undrat över länge! Varför får man svaret "det kan jag inte tala om" när man...
2
Svar
39
· Visningar
5 006
Senast: Tacitus
·
Skola & Jobb Jag undrar om någon vet var jag ska vända mig om jag vill få tag på gamla lönespecifikationer (från 2008, kanske går det inte ens?) -...
Svar
9
· Visningar
6 805
Senast: Kivina
·
Skola & Jobb Ska in idag till af och visa intyg på tidigare anställningar, problemet är bara att jag inte hittar pappret från förra årets sommarjobb...
2
Svar
26
· Visningar
4 000
Senast: Poisonous
·
Skola & Jobb Jag har snart min uppskrivning och börjar bli lite stressad. Antar att fler här har tagit körkort redan och kan hjälpa mig att reda ut...
Svar
7
· Visningar
12 979
Senast: rock_89
·
Skola & Jobb Får en chef beordra mig att jobba via en annan personal? Känns väldigt oproffsigt i mina ögon och som jag har läst så får inte chefen...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
10 548
Skola & Jobb Vilka finns det och hos vilka finns det befattningsbeteckningen "personalstrateg"? Nån som vet?
Svar
7
· Visningar
863
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Nu sitter jag här och vet varken ut eller in. Jag är för närvarande arbetslös sedan en jobbskada några veckor tillbaka (bröt lite...
Svar
3
· Visningar
1 328
Senast: Cydonia
·
Skola & Jobb Hur funkar sånt lagligt? Sökte nämligen en tjänst där de efterlyste killar men jag sökte ändå. Ringde för att höra hur processen gick...
2
Svar
26
· Visningar
5 583
Skola & Jobb Om jag har en månads uppsägningstid och säger upp mig en vecka innan min semester börjar, kan de tvinga mig att jobba under semestern då...
Svar
3
· Visningar
2 319
Senast: No1
·
Skola & Jobb Nu tänker jag ge mig själv en klapp på axeln, för min utbildning är klar! För drygt två år sen sökte jag en KY-utbildning till...
2
Svar
20
· Visningar
2 935
Senast: Ninnurur
·
Skola & Jobb Är det någon som har koll på vad som gäller när man inte har skrivit ett kontrakt för ett jobb? Det är såhär att jag har haft...
Svar
7
· Visningar
1 386
Senast: No1
·
Skola & Jobb Jag har nyligen börjat på ett nytt jobb, alla är jätte trevliga och än så länge trivs jag bra. Men det är en kille som stinker svett...
2
Svar
22
· Visningar
5 668
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag ska slå ihjäl några timmar i huvudstaden på fredag och tänkte passa på att utnyttja dem för att plugga lite till vårens sista tenta...
2
Svar
23
· Visningar
11 420
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp