Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Relationer Konstig fråga kanske. Men jag har några relationer där jag ibland blir orolig ifall personerna lever eller inte... Om man inte har...
Svar
9
· Visningar
3 367
Senast: Viva
·
Hemmet Hur håller man skator ute från huset? För 1-2 veckor sen var en skata in i vårt kök och snodde mat. Jag satte då upp vårt myggnät som...
Svar
8
· Visningar
738
Senast: snorp
·
Relationer Vet inte om jag valde tätt prefix? Är jag överdrivet försiktig ned tanke på smitta och pandemi? Har en anhörig jag kör till sjukhuset...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 081
Senast: EmmaBovary
·
Relationer Jag tänkte på @Wille och vänner... och tänkte bara dela med mig av min erfarenhet Jag är också en ensam människa - men jag vet att jag...
Svar
15
· Visningar
2 286
Senast: warg
·
Fritid Har ni några bra tips på lite spännande podcaster som är lika P3 dokumentär? Förutom ljudböcker då. :D Svenska eller engelska spelar...
Svar
10
· Visningar
1 219
Senast: doppler
·
Kropp & Själ I söndags var jag med om något mycket läskigt och har försökt googla på det men det verkar vara så ovanligt att jag väljer att göra en...
Svar
12
· Visningar
5 116
Senast: AraSlei
·
Juridik & Ekonomi Min granne har råkat ut för sjukdom och i samband med det har en större vattenläcka ignorerats i ett par dygn. Taket i badrummet och...
Svar
6
· Visningar
2 460
Senast: Acto
·
Kultur Är det helt omöjligt att få tag på i Sverige? Då menar jag främst från appar eller streamade tjänster, eller bibliotek. Jag har sökt...
Svar
0
· Visningar
294
Senast: Stinaelin
·
Kläder & Bli fin (Mycket viktig tråd!!!!) Jag har nu accepterat det faktum att mitt numera långa hår inte bara är en fas jag går igenom, utan det verkar...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 370
Senast: Krystalline
·
Kropp & Själ Har ätit ecitalopram i ca 10 år. Började med att jag varje höst mådde mycket sämre iom mörkret - trötthet, oförklarig värk i hela...
Svar
7
· Visningar
1 443
Senast: Lindon
·
Skola & Jobb Jag jobbar mestadels utomhus, i ”hantverksbyxor”, och har aldrig hittat några bekväma. För tio år sedan, före två barn och för ett antal...
Svar
9
· Visningar
1 081
Senast: Fibusen
·
Relationer Min granne (en äldre ensamstående man och jag är en ensamstående betydligt kvinna, vilket i och för sig inte har med saken att göra men...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 248
Hemmet Går det rädda på något sätt? Flera av luckorna ser ut såhär. Det ser inte så kul ut förstås.. Köket renoverades någon gång på...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 764
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Det här är en svår fråga. De som jobbar obekvämt tid inom djursjukvården har det tufft. Fler och fler väljer arbetsplatser där de inte...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
9 364
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag undviker att gå till läkare så jag börjar med internet. 60 år fyllda och jag blir bara stelare. Att kravla mig ur sängen på morgonen...
Svar
18
· Visningar
1 327
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Är det någon här som orkat och lyckats sätta sig in i vilka regler som gäller om man skulle få för sig att börja sälja lite mer än...
Svar
13
· Visningar
1 987
Senast: Unafraid
·
Mat Jag tyckte inte det här passade riktigt i vare sig mattråden eller odlingstråden så jag gör en ny tråd. Vad kan man göra på vilda...
2
Svar
21
· Visningar
1 501
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ Är det fler än jag som inte tål värme?? Idag är det 23 i skuggan och jag lider 🥴 Håller mig mest inomhus och inväntar svalkan till kvällen 😍
2 3
Svar
40
· Visningar
1 692
Skola & Jobb Jag är sjukskriven på deltid, jobbar 75 % just nu pga en utmattning jag fick förra året. Tanken är att jag ska kunna jobba heltid igen i...
Svar
8
· Visningar
1 615
Senast: Dorinda
·
Relationer Jag Niade mina ända till 20-årsåldern. Fast det var nog mest för att jag menade ni i plural, vet inte riktigt. Eller så sa jag ”Mamma”...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
5 114
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp