Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Jag ska vara borta 4 nätter utan tillgång till dusch, men på något vis lär jag ju kunna tvätta mig. Tänker tvättlappar/våtservetter, men... 2
Svar
39
· Visningar
5 219
Senast: gul_zebra
·
Hemmet Jag behöver mer plats för mina gamla vackra böcker :) ! IKEAs tavellist (och liknande) är lite trista. De funkar, men jag skulle gärna...
Svar
4
· Visningar
589
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ ... Som är billiga och snygga (typ nike). Ska användas till att gå mycket med och jag bär ca 7-8 kg bebis samtidigt. Vad ska jag kolla... 2
Svar
28
· Visningar
2 049
Senast: Monkie
·
Tjatter Jag har alltid likställt "ett par" med "några", alltså ungefär tre-fyra. Så när jag diskuterade detta med min brittiske vän och detta... 62 63 64
Svar
1 261
· Visningar
127 032
Senast: Milosari
·
Hemmet Jag har fått problem med en mus i mitt hus. Jag har satt ut en fälla som den inte gått i. Hur går jag vidare? Ringer anticimex? Vad kan... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 056
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Det började jag fundera på för ett tag sedan, när nu pandemin pågått i ett år. Vad är det som trätt fram som viktiga grejor eller... 2
Svar
23
· Visningar
2 516
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Förra helgen åt jag färsk tomat. Som ett brev på posten fick jag sår i munnen. I vanliga fall läker det ut utan några större...
Svar
18
· Visningar
1 437
Senast: 95johsv
·
Juridik & Ekonomi Jag räknar med att få en riktigt usel pension och ser inte hur jag skulle kunna ordna det så jag får det bättre som pensionär. Frågan... 11 12 13
Svar
255
· Visningar
16 009
Senast: LillaGubben
·
Kultur Vi har ju en sagotråd men jag skulle gärna vilja ha en citat, ordspråkstråd också. Vilket är ditt favoritcitat/ favoritordspråk? Är du... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 256
Senast: Ullmerkott
·
IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
1 068
Senast: sthu
·
Tjatter Har med stort intresse läst igenom ca de 10 första sidorna på tråden om Särbegåvning, vilket gjorde att några frågor dök upp. Ska läsa...
Svar
3
· Visningar
1 065
Senast: Gry
·
Kropp & Själ Lite äckelvarning. Åt förut en förpackning cocktailtomater som var lite övermogna. Den sista smakade dåligt. Sen fastnade smaken i...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Istället för att kapa @Aliisa s tråd om sin mattelektion gör jag en egen kring det som kom upp i mitt huvud. Där diskuteras... 27 28 29
Svar
575
· Visningar
33 690
Senast: Miedo
·
Kropp & Själ Vad är ni för stjärntecken?Hur bra stämmer det? Jag tycker det stämmer väldigt bra på mig och alla jag känner. Även i relationer, dvs... 2
Svar
26
· Visningar
1 863
Senast: Scata
·
Samhälle Idag är en ödesdag för Liberalerna. De ska ta ställning till om de ska kliva över gränsen och göra det möjligt att samarbeta med SD, och... 2 3
Svar
51
· Visningar
3 624
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag är sjukskriven 100 % av min läkare men försäkringskassan har bara godkänt 80% sjukskrivning. Om jag nu ska börja jobba 20%, behöver...
Svar
6
· Visningar
1 080
Senast: TinyWiny
·
Mat Jag kämpar med att laga mat så att jag kan äta hemlagat varje dag, eftersom det verkar som om jag inte tål de färdiga matformarna med... 13 14 15
Svar
290
· Visningar
15 374
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Har haft funderingar länge på att börja äta kött igen. Men hur gör man? Bara tanken på det gör att det växer i munnen och jag får... 2
Svar
37
· Visningar
3 498
Senast: Klura
·
Skola & Jobb Börjar bli sugen på att göra något annat i livet. Bakgrund: jobbat som uska i snart 9 år, älskar mitt jobb och min arbetsplats. Men har... 2
Svar
32
· Visningar
2 662
Senast: lizzie
·
Trädgård & Växter Tänkte sätta litet jordärtskockor eftersom det är så himla gott. 😋 Det verkar finnas en hel del intressanta sorter men den enda jag... 2 3
Svar
55
· Visningar
2 968
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka