Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Juridik & Ekonomi Råkade köpa biljetter till en heldag istället för en halvdag och undrar hur man går tillväga för att sälja andra delen. Finns det någon...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: Myzan87
·
Fordon Kort sagt: Går det att leva utan bil? Pga. bilolycka och av andra orsaker så fixar jag inte längre att köra bil. Efter ha kört bil i... 2 3
Svar
47
· Visningar
5 580
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ … när jag promenerar med någon. Alltså den andra personen går ett par steg före mig, detta händer med både långa och korta människor... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 274
Hemmet Vi letar hus och har hittat ett som verkar väldigt bra. MEN i dag fick vi se gränserna på fastigheten och då går tomtgränsen diagonalt... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 403
Senast: sweep
·
IT & mobiler Jag har nyligen börjat köpa och använda uppladdningsbara batterier, och tror att det är en bra grej för miljö och klimat. Lite dyrt... 2
Svar
26
· Visningar
1 783
Senast: superstar
·
Skola & Jobb Jag sitter här och ska läsa vetenskapliga artiklar. Jag har en svårighet som gör att det tar en himla massa tid. Min hjärna kan inte...
Svar
11
· Visningar
684
Senast: SiZo
·
Kultur RIP till en av de bästa komikerna och, som hans vän Michael Palin sa, en sann renissanceman, skådis, regissör, författare, kolumnist...
Svar
5
· Visningar
677
Senast: Tranan
·
Hemmet I samband med en förbesiktning innan vi flyttar så fick vi nerslag på lite mögel på kakelfogar och tvättmaskinslang. Av ren nyfikenhet...
Svar
4
· Visningar
660
Senast: movi
·
Samhälle Om allt går enligt planerna så kommer jag bila ned till Tjeckien och hämta en hund i slutet på april/början på maj. Det kommer bli färja...
Svar
16
· Visningar
1 605
Senast: Sagohöst
·
IT & mobiler Jag ska mest troligt flytta in i ett litet hus på landet. Det ligger som en flygelbyggnad till stora huset. Fiber ska dras in och ägarna...
Svar
17
· Visningar
1 307
Fritid Hej! Min kompis fyller 30 i år och jag vill ge henne något speciellt. Vi är som systrar och känner att hon är värd något mer än "det... 2
Svar
26
· Visningar
2 067
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Hade ett ordentligt nackspärr/låsning i bröstryggen innan jul. Huvudet var omöjligt att tippa mot vänster axel. Var efter några dagar...
Svar
9
· Visningar
862
Senast: Avalbane
·
Kropp & Själ Idag har jag träffat min husläkare. Jag fick en tid eftersom jag beskrev en hel del skumma symtom, men framför allt att jag blir flåsig...
Svar
10
· Visningar
1 430
Senast: Asko
·
Fritid Och min Ptsd lever just nu livet i min hjärna. Mina katastroftankar är inte nådiga och stressen höjs mer och mer för varje dag. Pass...
Svar
19
· Visningar
1 097
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Är det någon mer än jag som ska skriva det i vår? Några tips för att lyckas?
Svar
3
· Visningar
359
Senast: Karro-Lina
·
Relationer Nu hoppas jag att ni kan hjälpa mig med lite frågor som åker runt i mitt huvud efter gårdagskvällens besked om att min bror ej längre... 2
Svar
20
· Visningar
3 571
Senast: BornAgain
·
Fordon Om det blir ett elcykelbidrag, så är jag sugen att köpa en elcykel. Jag tänker jag ska cykla fram och tillbaka till jobbet, 3 mil tor... 2 3
Svar
55
· Visningar
5 812
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ När går hormonerna över å kroppen börjar må som vanligt igen efter dagen efter piller?
Svar
14
· Visningar
2 266
Senast: em-pirre
·
Fordon Hur gör ni för att slippa imma på insidan av bilrutan? I nuläget torkar jag med en arm eller hundens handuk, men det blir värre för var... 2
Svar
23
· Visningar
3 358
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Jag förstörde min hårfön häromdagen och överväger nu att köpa en värmeborste för styling istället. Använder bara hårfönen tillsammans...
Svar
2
· Visningar
668

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V