Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Fordon Nu är sommaren slut på riktigt och vi flyttar hem från stugan 🍁🍂🍂 Men hur gör vi med maten då? Tänker mest kryddor och saker till att... 2
Svar
21
· Visningar
1 731
Senast: kakan89
·
IT & mobiler Jag letar efter en lösning för uppvärmning av väldigt lite utrymme (tom garderob à 2m2). Innertemperaturen är nu på ca 20 och jag...
Svar
15
· Visningar
1 939
Senast: hoppsann
·
Kropp & Själ Njä, inte sånna där som gör allt rött utan vanliga glasögon som gör allt tydligare i regnigt mörker. Brukar vara gula tror jag. Är det...
Svar
3
· Visningar
418
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Alltså jag blir snart galen! :banghead::confused::crazy: Jag är väl inte världsbäst på excel men nu har det verkligen gått i baklås. Om...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Jag har sådan fruktansvärd vånda....Jag jobbar inom vården och bytte jobb i okt. Jag kände på förra jobbet att jag jobbat för länge med...
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: Krans
·
Kultur Spinoff/ännu en tv-tråd. Två serier som jag aldrig förstod grejen med var: Breaking bad - fick cancerångest samt tyckte bara det var... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
16 442
Senast: Lazio
·
IT & mobiler Jag behöver hjälp. Mest troligt måste jag hitta nya drivrutiner för min pekplatta på min bärbara Fujitsu. Det fungerar att röra musen... 2
Svar
25
· Visningar
1 339
Senast: Asko
·
Kropp & Själ Hej! För några veckor sedan gick min - alldeles, alldeles för unga - mamma bort helt oväntat i en massiv hjärnblödning. Jag hade pratat... 2
Svar
20
· Visningar
3 037
Senast: Pipleksak
·
Trädgård & Växter Jag är ute efter en hyfsat fin, medelstor, lättskött grön växt att ha i badrummet. Jag har provat med ampellilja som Google sa skulle...
Svar
15
· Visningar
1 365
Senast: Sel
·
Tjatter Som en avknoppare till tråden om måleri under Hem&Hobby. Vilket konstverk gillar ni allra mest och varför? Själv skulle jag just nu... 2
Svar
35
· Visningar
1 877
Samhälle Har på tvn i bakgrunden och där går ännu ett program (extreme home makeover) där fd militärer i USA verkar ha det svårt, de är hemlösa...
Svar
19
· Visningar
2 074
Senast: Ainon
·
Skola & Jobb Har ni engagerat er något i er lokala fackklubb på jobbet? Jag hann vara sekreterare ett kort tag i min förra fackklubb efter att bara...
Svar
16
· Visningar
1 010
Senast: trazel
·
Hemmet Har problem med en taklampa i hallen, de går helt enkelt inte att stänga av. "Släcker" vi så går ljusskenet ner men det flimmrar. Gått...
Svar
10
· Visningar
977
Senast: Myzan87
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat, men jag blir inte klok på det här. En komplicerad situation i min familjekrets/släkt, gör det motiverat att jag går på...
Svar
7
· Visningar
864
Kropp & Själ Jag funderar lite på preventivmedel av olika slag, och ja jag veeet att kondom är det enda som skyddar mot könssjukdomar. Och hitintills... 2
Svar
33
· Visningar
3 861
Senast: sthu
·
Fordon Kära buke, jag måste bara dubbelkolla så jag har fattat rätt. Vi har fått en ny gata med vändplan. Ingen skyltning har funnits förrän nu...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Jag har fått fantastisk mattehjälp tidigare och håller tummarna för det igen ;) Jag har börjat med trigonometridelen i Matte3c och jag...
Svar
7
· Visningar
589
Kropp & Själ Som rubriken säger, när allt blir för mycket, Trump, Syrien/Turkiet, Amazonas, klimatet, den alltmer öppna rasismen i Sverige, vad gör...
Svar
10
· Visningar
746
Hemmet Motsatsen till shopping tråden. någon mer som rensar hemma? Vi behöver rensa hela huset har alldeles för mycket grejer överallt 🙈...
Svar
3
· Visningar
386
Senast: Scata
·
Hemmet Jag har flyttat till en lägenhet med kakelugn och tänkte använda den som främsta värmekälla under hösten/vintern :) Spjället ska...
Svar
11
· Visningar
2 782
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka