Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle Jag har bott i norra Sverige större delen av mitt liv. Kortare perioder har jag bott i Skåne och Göteborg, men nu funderar jag på att... 2
Svar
31
· Visningar
3 072
Senast: Halfrek
·
P
Tjatter kan känna skillnad i temperatur på tungan när en dricker saft? Jag måste blanda vatten och saft noga, annars känner jag...
Svar
5
· Visningar
683
Senast: prallan
·
Kropp & Själ Jag är lång. Min sambo är lite kortare. Vi umgås ofta med hans familj, alla är kortare än honom. Jag sticker alltid upp! Känner mig... 2
Svar
28
· Visningar
2 678
Senast: prallan
·
Juridik & Ekonomi Den 22 eller 23 köpte jag en sak från ett större företags webbutik. Grejen var slut i alla butiker häromkring, men det stod att den...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: Hedinn
·
Fritid Om några veckor bilar vi Stockholm - Ystad för att checka in på Villa Strandvägen intill Ystad Saltsjöbad en helg, efter tips i tidigare...
Svar
19
· Visningar
4 169
Senast: Emtherlia
·
Mat Jag ska på en ganska lång resa mellan Sundsvall coh Göteborg. I Hallsberg har jag ett stopp på ca 50 minuter innan nästa tåg går. Finns...
Svar
4
· Visningar
1 579
Senast: nickan1
·
Trädgård & Växter Grävde bort landet jag hade vid husgrunden förra året då jag behövde bredda parkeringen, har i år kommit upp lite ogräs, men inte mycket...
Svar
6
· Visningar
1 248
Senast: honung
·
Trädgård & Växter Det är kanske tredje-fjärde året den ser ut så här. Jag och en granne har i år fått i uppdrag att sköta och inreda vår trädgård och...
Svar
8
· Visningar
1 248
Senast: Hyacinth
·
Fritid Finns det batteridriven gasvarnare? Har googlat men hittar bara för kolmonoxid eller nätanslutna. Vi behöver till husbilen.
Svar
9
· Visningar
946
Senast: sthu
·
Samhälle Fick frågan om hur långt upp i Sverige det växer träd? Och hur långt upp i landet finns det skogsbruk? Jag fick ju skamset erkänna min... 2
Svar
23
· Visningar
3 059
Juridik & Ekonomi När kommer man upp i frikort på VC? Och hur gör man för att nyttja det? Jag har senaste året lagt ganska mycket på läkarbesök, hur gör...
Svar
17
· Visningar
1 764
Senast: anna_panna
·
Samhälle Det är flera här som bor på olika ställen i Europa. Hur har ni det just nu i denna extrema värme? Ni som har djur hur har ni löst det...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: Enya
·
Mat Var kan jag köpa en pastarätt på Stockholm C? Jag behöver pastaladda innan min tävling börjar och en take-away pasta på Stockholm C...
Svar
7
· Visningar
1 270
Senast: IzeUnicorn
·
Kropp & Själ Inspiererad av @Ceta bokbingo så tänkte jag starta ett hälsobingo. Sommaren är ju en underbar tid och som gjord för utomhusaktiviteter...
Svar
7
· Visningar
1 330
Senast: majola
·
P
Trädgård & Växter Vi har grävt upp vår pool, för att ha som sommarbostad till sköldpaddorna. Upp har det växt en växt som vi inte vet vad det ä och har...
Svar
12
· Visningar
1 465
Senast: Exit
·
Hemmet Kanske en korkad fråga, men vad betyder + och - ?? Vad innebär symbolerna vid uppdragningen? 🤔🤔🤔
Svar
7
· Visningar
881
Mat Vad kostar de svenska jordgubbarna i era butiker nu till midsommar? På min Ica i går tog de 140 kr/kg, alltså 70 kr kartongen 🙈 (Jag... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 010
Senast: bollen__
·
R
IT & mobiler Jag har inte instagram men har länge funderat på att skaffa det. Vad använder ni det till? Är det värt att ha det? Ska man ha sitt eget... 4 5 6
Svar
101
· Visningar
8 129
Senast: Raderad medlem 94602
·
R
Juridik & Ekonomi Hur kan man enklast göra inkomster på ett bankkonto otillgängliga för en själv en kortare period (ex. tills nästa lön)? Det saknas...
Svar
9
· Visningar
1 793
Senast: Raderad medlem 142658
·
R
Mat Vi har mattrådar och vintråd men ingen drinktråd :confused: Så ös på med drinkar och bål. Kalla som varma. Här avrundades kvällen med... 2
Svar
23
· Visningar
3 156
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Atletix