Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Det är rätt mycket reklam för DNA-test nu där du procentuellt får reda på ditt ursprung från olika länder. I mina öron låter detta som... 2
Svar
26
· Visningar
3 369
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Hur gör ni när ni ska hitta en bra frisör? Tänker speciellt på er som inte går hos samma frisör gång efter gång, alternativt ska byta...
Svar
15
· Visningar
1 177
Senast: Korven
·
Fritid Vi funderar på att åka till Hornborgasjön och se på tranorna. Jag antar att det är mindre folk om man åker en dag i veckan än på helgen...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: BornAgain
·
Mat Hej Vi äter gärna currysås/gryta här hemma men har alltid problemet att det smakar "torrt", hur kan man undvika det? Är currypasta...
Svar
10
· Visningar
2 625
Senast: Mabuse
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 721
Senast: kryddelydd
·
Fritid I sommar bilar vi troligen till Bergen i Norge. Är det något som åkt bil dit? Vilken väg är lämpligast (vi åker E18 från Sverige)? Finns...
Svar
9
· Visningar
1 672
Samhälle Jag har alltid haft Swedbank eller deras föregångare. Känner nu efter senaste härvan att de börjar ha gjort sitt med mitt förtroende... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 405
Senast: Brandgul
·
Hemmet Så var det dags att flytta igen. Den här gången går jag från 35 kvm till 27 kvm. Dock med fördelen av lite större arbetsyta i köket och... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 560
Senast: Habina
·
Hemmet Jag har så länge jag kan minnas tyckt om att organisera saker. Sen jag ställde upp som frivillig på konserterna i skolan för att få... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 542
Senast: Fruentimber
·
IT & mobiler Vanligtvis när jag skriver en text och börjar skriva personens namn så kommer ju hela namnet upp och jag kan tagga den personen. Nu...
Svar
10
· Visningar
3 116
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag ska ställa till med överaskningsfest nästa lördag. Sambon ska luras bort ett par timmar så att jag kan förbereda mig. Jag kommer...
Svar
5
· Visningar
781
Senast: aida
·
Kropp & Själ I åratal har jag kämpat för att få tandvård under narkos och för en vecka sedan var det äntligen dags. Svindyrt såklart, och väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 080
Senast: Enya
·
Skola & Jobb En kompis har precis skrivit B-uppsats och jag lovade att läsa och komma med input. Döm av min förvåning när jag kommer till... 2
Svar
31
· Visningar
3 029
Senast: Amidala
·
Juridik & Ekonomi Jag erkänner att jag är hemskt dåligt insatt i kaoset som just nu råder kring Swedbank och framförallt i hur man som kund hos dem bör...
Svar
1
· Visningar
384
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb Jag pratar ganska bra franska då jag bott i ett franskspråkigt land. Funderar på att lära mig italienska men är rädd att jag sabbar...
Svar
4
· Visningar
691
Senast: starcraft
·
Hemmet Jag har en fråga angående min hyreslägenhet. Jag och min sambo flyttade från en lägenhet inne i centrum till en större lägenhet ute på... 2 3
Svar
52
· Visningar
8 643
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Hur gör man för att räkna ut sin timlön? Någon som vet hur mkt helg ob et/h ligger på på helgerna inom kommunal (hemtjänst)?
Svar
2
· Visningar
637
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag har upptäckt att jag är väldigt bra på att älta saker och ting, och att det här tar upp alldeles för mycket tid och energi. Det är... 2
Svar
34
· Visningar
4 702
Senast: Mineur
·
Relationer Jag tänkte vi kunde prata lite om detta och vad en kan göra som utomstående när någon har en dysfunktionell relation där våld och/eller... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 432
Samhälle Hur omöjligt är det att hitta studentbostäder i universitetsstäderna? Typ Uppsala, Linköping, Göteborg, Lund etc Med en tonåring på... 2 3
Svar
59
· Visningar
3 475
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur