Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Jag kan inte se något samband mer än att 63,36,72,27 är delbart med 9. Kan ni se något samband i uppgiften ”talpar”? (Det är inget prov...
Svar
11
· Visningar
2 184
Senast: prallan
·
IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 172
Senast: Lii
·
R
Fritid Hej hörrni! Visst brukar väl såna resegarderober gå som handbagage hos de flesta flygbolagen? Jag ska flyga AirFrance snart och behöver... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 478
Senast: Raderad medlem 6459
·
IT & mobiler Sa upp Spotify premium för ett tag sen och sedan dess är allting shuffle, jag kan inte lyssna på ett album eller en spellista i ”rätt”... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 847
Skola & Jobb Efter ännu ett lönesamtal där jag inte fick fram mina argument ordentligt, känner jag att det är dags att ta tag i detta. Hur gör en för...
Svar
15
· Visningar
1 055
Senast: grodan21
·
Kropp & Själ Sedan ungefär ett halvår tillbaka har min mens blivit mer besvärlig med mer smärta och att det är mer utdraget. Under många år har jag... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 927
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Håller tummarna för att ngn här inne har lite bra input att komma med :) Vi har byggt till vårt hus (mer än dubbla storleken) och det...
Svar
4
· Visningar
1 212
Senast: TeamLundVer
·
Hemmet Hjälp mig tänka! :) Damen som bor i radhuset som vi har köpt har, ensam, en årlig energiförbrukning på 16000 kWh vilket jag tycker låter... 2
Svar
35
· Visningar
2 978
Senast: Philosophia
·
IT & mobiler En kollega har fått problem med sin Swedbank-app. Hon har en Samsung J3 med android 5.1.1. När hon försöker logga in i appen kommer...
Svar
1
· Visningar
1 734
Senast: aiquen
·
Hemmet Vår kommun tycker att vi måste gräva om (den fullt fungerande) infiltrationen till vårt avlopp. Maken har fått för sig att det bara är...
Svar
9
· Visningar
1 093
Senast: Marty
·
Skola & Jobb Jag läser till lärare, åk f-3. I höst ska vi börja skriva examensarbete men redan innan 15/4 ska våra ansökningar med önskemål på ämnen...
Svar
11
· Visningar
701
Senast: Fille
·
Samhälle Jag läste den här igår och skrattade gott. https://www.arbetsvarlden.se/satir/dramaten-avbryter-uppfodning-av-manliga-genier/...
Svar
10
· Visningar
1 070
Senast: _Zvea_
·
Skola & Jobb Är det dumt att säga upp sig från en tillsvidaretjänat för att tacka ja till ett vikariat eller tidsbegränsad anställning? När...
Svar
16
· Visningar
4 689
Senast: Jenka
·
Skola & Jobb Kort: Jag har fått erbjudande om en tjänst. Det är mitt område, med många förmåner som jag värderar högt. Dock så är det första bud på... 2
Svar
20
· Visningar
6 450
Senast: Renfis
·
Kropp & Själ Skulle vilja ha fina naglar. Smörjer varje dag, morgon och kväll. Milda tvålar vid handtvätt. Brukar ha målade naglar då de ser... 2
Svar
25
· Visningar
1 693
Senast: Gnist
·
Fritid Har ju köpt en gammal gjutjärnspryl som jag inte riktigt vet vad det är, men som jag tänkte försöka använda till tvålgjutning :) ! Någon...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Hej alla! Om några veckor (över påsk) åker jag, pappa och lillebror till Jönköping och det blir kanske nån/några måltider ute där eller...
Svar
15
· Visningar
1 537
Hemmet Lite tokig rubrik, men så fick det bli! :rofl: Vardagsrummet i lägenheten vi köpt känns lite svårmöblerat, och det stora kruxet är var...
Svar
13
· Visningar
4 359
Senast: Pilot
·
Fordon Jag fick nyligen ett stenskott så rutan sprack och var precis och hämtade bilen hos glasfirman. Jag tyckte att utsikten kändes lite...
Svar
8
· Visningar
1 076
Senast: bettysmatte
·
Tjatter Alltså, vad säger man?? Jag är mållös. Det känns som science fiction... 2
Svar
20
· Visningar
2 968
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur