Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Avel Vet inte om jag lägger den här frågan under rätt forum men jag antar att chansen att få svar är störst här. Betalas SH-avgiften per sto...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: Cesam
·
Avel Jag undrar om det är någon som har/brukar skilja av sina fölisar genom att sära dem dagen först? Alltså att de går i skilda hagar på...
Svar
6
· Visningar
987
W
Avel om man parar en maxad ponny med en stor häst på ca 165-175 cm... finns det något sätt att räkna ut hur stor fölet blir ungefär.. så att...
Svar
7
· Visningar
1 041
Senast: Bia
·
M
Avel en häst jag rider är efter cortez ( tror de ska kolla papprena idag för ev köp hos ägaren) hur mycket är själigt att ta för en sådan...
Svar
5
· Visningar
1 080
Senast: Magdalena
·
S
Avel Vad kan man tänka sig kommer ut av denna kombination? Hästen i fråga är nu 4 år och att han fått ett fantastiskt temperament är helt...
Svar
5
· Visningar
926
Senast: **BORTTAGEN**
·
H
Avel jag är ca 124 cm hög min pappa e 163 cm o mamma e 157 hur hög blir ja tror ni?? jag är ett halvblod :banana:
Svar
2
· Visningar
737
Senast: Charlbin
·
H
Avel Någon som vet var han tog vägen? Finns han i Sverige? Vilken hingststation? Finns det någon möjlighet att betäcka med honom fortfarande?
Svar
4
· Visningar
2 695
Senast: pigge
·
H
Avel ska köpa ett föl som är ca 135cm hög nu är 6 månader gammal. Hennes mamma är 163cm o pappan är 171 cm (halvblod). hur hög blir denna...
Svar
11
· Visningar
916
Senast: Charlbin
·
T
Avel Är det någon som vet var man kan hitta resultatlistor för dessa premieringar? :confused:
Svar
2
· Visningar
991
Senast: Tildus
·
Avel Är det någon som kan hjälpa mig ang. ett sto från stofamilj 41!?! Stoet ifråga heter Fidji (20066) e: Stanford-Ceylon. Vet inte vem...
Svar
4
· Visningar
1 365
Avel Det var många här som skulle betäcka med honom. Hur många är det nu då som har dräktiga ston hemma? :) Ska bli spännande till våren...
Svar
7
· Visningar
1 069
Senast: CK
·
C
Avel Fick en lista ifrån ASHV om Cesam som är far till Cesar. Hans morfar är Pontus. Försökte lista ut vilket sto jag sökte efter. Var...
Svar
6
· Visningar
962
Senast: sanwan
·
Avel Läste tråden om connemara/halvblod.. Undrar om ni vet om några fina welsh-korsningar?? :confused: Tycker dom är underbara :love: men jag...
Svar
19
· Visningar
3 684
Senast: Sirisiri
·
Avel Vi har köpt ett holländskt sto som blev Ster som treåring för sin exteriör och gång, sedan Keur tack vare sina fina föl. :love: Men vad...
Svar
2
· Visningar
1 058
Senast: Mia_R
·
K
Avel Hur gamla kan stoet va när man betäcker dem om d har haft föl innan, och hur gamla kan dom va när man tar första fölet? vore kul å veta :)
Svar
8
· Visningar
2 199
Senast: **BORTTAGEN**
·
Avel Om jag äger både hingst och sto, måste hingsten vara premirad för att jag ska få registrera avkomman? Jenny
Svar
7
· Visningar
1 004
Senast: Jamtland
·
M
Avel Någon som har avkomma efter denna hingst? Blir inte klok på om den är hopp eller dressyr inriktad. Har varit på deras hemsida.... Någon...
2
Svar
20
· Visningar
2 762
Senast: Magdalena
·
Avel Var inne å läste om Maloubet som jag är intresserad att betäcka mitt sto med... han är ju 163 i manken, mätt när han var 3 år... hur...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: pigge
·
P
Avel Hejsan.... har köpt en Holländsk dressyr valack på 6 år, super snäll o trevlig. Vill gärna veta lite mer om hingsten han är efter...
Svar
2
· Visningar
904
Senast: **BORTTAGEN**
·
Avel Finns det någon som har en avkomma av lavirco 967 :banana:
Svar
2
· Visningar
921
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp