Avel

Om generell hästavel, hästraser och avelshingstar. Greninriktad avel kan även diskuteras under respektive grenforum. Huvudmoderator: Görel
B
Tänkte betäcka mitt fullblodssto till våren. Hon är ca 165 cm. (Har stam som ej finns i Sverige.) Hon rör sig trevligt men jag är mer...
Svar
2
· Visningar
1 119
· **BORTTAGEN**
B
Amerikanskt varmblod? Han är efter: Carlisle (US) undan: Canny Lobell (US) Och på båda föreldrarnas släkt finns (US) efter namnet...
Svar
11
· Visningar
1 139
S
Vet att han inte gick igenom hingstprovet. Vill gärna ha mer info kring honom, hur tror ni att han är som förvärvare? Vilka kvalitèer...
Svar
3
· Visningar
1 497
· Sammets_rosa
Jag ska bli MORMOR!! --> Fisk bakterie...?? :banana: :banana: :banana: Efter mycket om och men tog sig Racer Märta :love: och har nu...
Svar
2
· Visningar
1 149
A
Nu kommer jag med fler dumma frågor, men så är det när man är nybörjare inom avel :o Jag har precis köpt ett shettis sto som blev... 2
Svar
21
· Visningar
2 083
· annele
B
Amerikanskt varmblod? Han är efter: Carlisle (US) undan: Canny Lobell (US) Och på båda föreldrarnas släkt finns (US) efter namnet...
Svar
14
· Visningar
2 009
M
Någon här som ska iväg på utställning i ärentuna, uppsala den 6/9 med sin shettis??
Svar
4
· Visningar
997
· mizz_perfect
H
Nådon här som har lite fakta om denna hingst?? Fick nyligen reda på genom DNA-prov att mitt sto är efter honom.... Vet ni vad han stod...
Svar
2
· Visningar
1 389
S
Efter mycket om och men av letande mellan olika raser såsom: andalusier, p.r.e, knabstruper och fredriksborgare slutar det med att jag...
Svar
18
· Visningar
2 339
· Xeline
A
Va e det????
Svar
6
· Visningar
1 526
· Amia
B
Tänkte betäcka mitt fullblodssto till våren. Hon är ca 165 cm. (Har stam som ej finns i Sverige.) Hon rör sig trevligt men jag är mer...
Svar
15
· Visningar
1 871
Någon som har en avkomma efter honom? Hur är dom i sätt/strl/utseende mm? Eftersom han inte fick så många avkommor skulle det va kul om...
Svar
2
· Visningar
1 353
F
Fick idag reda på att chansen är stor att vårat nyköpta fjordsto är dräktig. Detta var inget vi visste om när vi köpte henne, vi köpte...
Svar
5
· Visningar
2 129
· Jet
F
Har fått min digitalkamera nu! Så jag kan visa upp våran fölis. På bilderna är han 4 månader! En av korten har Kia här på buke tagit...
Svar
3
· Visningar
1 460
· mannis
B
Jag undrar vad ni tycker om denna stammen. Har/Ska köpa en åring, som är tänkt att den ska gå fälttävlan om det passar, men då jag inte...
Svar
6
· Visningar
1 835
· **BORTTAGEN**
Nu har jag en massa frågor! Är det felria rundor i 1 m som gäller? Hur många? Kan man åka på en tävling och innan ha bestämt sig för... 2
Svar
24
· Visningar
2 906
Var det ngn mer än jag som var på plats och såg detta? Hur kan hästar som skenar, går på bakbenen och inte går mellan hand och skänkel...
Svar
11
· Visningar
1 708
· Cillavan
M
Jag har tänkt visa min femåring på kvalitetsbedömning om ett par veckor. Kom just på att jag inte vet om man ska sitta ned eller rida...
Svar
1
· Visningar
1 293
· md5krist
F
Jag söker information om halvblodshingsten Pontus. Då jag är dåligt insatt i halvblodsavel så undrar jag om någon vet om Pontus...
Svar
8
· Visningar
2 103
· dressyrryttare
P
I vilken avelsförening kan jag registrera en korsning varmblod/fullblod? Inga papper på betäckning osv.....
Svar
4
· Visningar
1 396

Hästdiskussioner nu

Övrigt-diskussioner nu

• Artros - wtf?
  • Spex på bröllop
  • Trädgård 2019 Del 2

Dagbok

Radannonser

• Fint fullblod säljes