Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst HJÄLP vad är vad, har nån vecka kvar på dispensen att tävla i sidepull, men två uppmärksamma domare sa i helgen att det inte är sidepull...
Svar
7
· Visningar
1 896
Senast: Geysir
·
Western Är det dumt att låta sin häst gå på sommarbete ihop med 6 st kvigor om jag senare om några år skulle få för mig att jag skulle vilja...
Svar
11
· Visningar
1 640
Senast: Bewildered
·
Dressyr Får man tävla dressyr med ett blingat bakvalv? Har inte hittat något i TR om det, men har kanske missat nått? :)
Svar
2
· Visningar
1 444
Senast: Deimion
·
Dressyr Sitter så smått och funderar på nästa häst (måste bara vinna på lotto först :D) men det hindrar ju inte en från att titta på annonser...
2
Svar
31
· Visningar
5 857
Senast: smulan87
·
G
Körning I helgen startar min ponny sin första körtävling.....:eek: Det blir dressyr och maraton eftersom han måsta kvala in i...
Svar
16
· Visningar
2 957
Senast: kolblakkur
·
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 795
Senast: kolblakkur
·
Distans Tack för en välordnad och trevlig tävling - allt var toppen:)
Svar
2
· Visningar
1 253
Senast: Styltan
·
Hoppning Som rubriken lyder, hur hittar man tävlingsresultat från Danmark ?? Har försökt söka på google men utan resultat.
Svar
2
· Visningar
5 000
Senast: gylle
·
Dressyr Har nu insett med en tår i ögat att min Amerigo Classic jag köpte till tidigare häst inte passar nya hästen:( Vad finns för alternativ...
Svar
18
· Visningar
5 955
Senast: sassiball
·
Dressyr Hur ska man egentligen räkna antalet steg i skritt i LC-programen i övergångarna trav - skritt - trav? I LC:1 är det ca 6 steg och i...
Svar
4
· Visningar
3 062
Dressyr Använder ni aachen (med "snokrem") när ni dressyrar? Varför/varför inte?
2
Svar
33
· Visningar
8 048
Senast: Domino_s
·
Islandshäst Någon som följer bedömningen på Wången? Tycker det är låga poäng överlag, någon som håller med? Är det någon häst ni håller tummarna för...
2
Svar
26
· Visningar
4 429
Senast: smedsussie
·
Dressyr Efter att läst en annan tråd ang domarkommentarer blev jag lite sugen på att höra ifall ni råkat ut för något roligt/ oväntat i...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
19 660
Senast: vaggvisa
·
Dressyr Vad finns det för modeller/märken av sadlar som har en mycket bred kanal (7-8 cm) och med en öppen kammare framtill, passande rak-normal...
Svar
15
· Visningar
5 291
Senast: Zebban
·
Islandshäst Får man tävla i alla bomlösa sadlar, eller finns det vissa som man inte får tävla i? Tänker då främst på de islänska bomlösa sadlarna...
Svar
2
· Visningar
969
Senast: Pathmaker
·
Western Har ni sett vad jag hittat? I ett gammalt travstall! Köpt för "en halv förmögenhet" någon gång på 80-talet. Nu har jag smörjt upp den...
2
Svar
25
· Visningar
5 774
Senast: sthu
·
Dressyr Startade Msv C:1 idag och lyckades få 61,91% :crazy: Men sen fick jag höra att man avrundar det uppåt, kan dock inte hitta det i TR...
Svar
8
· Visningar
1 863
Dressyr Hej alla! Jag ska åka på min livs första dressyrtävng i morgon - en dressyr clear round som anordnas i ett lite större privat stall...
Svar
5
· Visningar
1 278
Islandshäst Jag skulle vilja ha tips på hur jag skulle kunna träna så passen blir bättre, snabbare och får mer sväv. Sen undrar jag om man får på...
Svar
2
· Visningar
862
Islandshäst Hej! Kan ni vara så söta att lägga upp lite bilder så jag kan få se några exempel på hur omusklade och musklade islandshästar ser...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
14 662
Senast: Pathmaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp