Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö Liten fundering: Eftersom jag har min häst uppstallad, så sköter jag ej om utfodringen. Hästarna får dessutom hö 2 ggr/ dag i hagen. Hur...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: Zaskia
·
P
Foder & Strö Jaaa, sá vad ska jag göra nu.... Fick hem hästarna för ca en och en halv vecka sedan och har ännu sá länge bara stängslat rasthagen...
Svar
8
· Visningar
1 299
Senast: Gumman
·
B
Foder & Strö Någon som vet mg i vetekli? I alla böcker och i freefarm tar man inte med mg på de olika foderna, har en unghäst och tycker att det är...
Svar
8
· Visningar
787
Senast: Nina83
·
C
Foder & Strö Lite komplicerad fråga kanske.. Jag vet ju att det är olika från häst till häst, men det verkar ju lite onödigt att behöva ge hästen en...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Chough
·
M
Foder & Strö Höanalys på \"blandat hö\". Vi köper hö från en bonde en "balvagn i taget". Fördelen är att han har höet obalat fram till den dag vi...
Svar
3
· Visningar
1 015
Senast: Cilva
·
Foder & Strö Hejsan alla foderkunniga :) jag tänkte börja fodra med havre blandat med hippo breed (hon äter endast hippo breed nu) har ni något...
Svar
5
· Visningar
876
Senast: Moppa123
·
A
Foder & Strö Hur köper ni det med tanke på hållbarhet osv? På vårt granngården är det oftast för gammalt, och jag skulle vilja ha tag i färskare...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: Miss_Trouble
·
Foder & Strö Kan hästar bli allergiska mot havre? Frågan är väl mest retorisk, för det verkar ju högst rimligt att de kan. Vår ponny har hostat ett...
Svar
11
· Visningar
1 818
Senast: majola
·
Foder & Strö Ja, nu är vårt hösilage hemma, & öppnat. Godare än godast verkade hon tycka att det var. Får väl se hur länge hon tycker det. Dom andra...
2
Svar
38
· Visningar
2 291
Senast: Arabis
·
N
Foder & Strö Eftersom jag har beslutsångest över min hästs foderstat, och räknar om och om igen på olika förslag och snart flippar ur, ;) så tänkte...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 328
Senast: Gumman
·
Foder & Strö salt & shy feeder utfodring? Hejsan, Hur fodrar ni lössalt och shy-feeder? direkt med resten av kraftfodret?
Svar
3
· Visningar
899
Senast: Bellapops
·
B
Foder & Strö oj ,oj vad ska jag göra??? nu har jag en massa val men jag har inte an aning om hur jag ska göra å snart ska dom in också!? mitt...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Nu har jag snart provat ALLT... Fölis tycker - liksom de flesta fölisar - att det är jättekul att leka "döda hösilaget". Dvs man...
2
Svar
20
· Visningar
2 016
P
Foder & Strö Hur mycket kraftfoder kan en häst utan arbete äta utan risk för komplikationer (t ex korsförlamning)? Kan tillägga att hon är dräktig...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Pirayan
·
Foder & Strö Är det någon som på ett ungefär kan gissa hur mkt hösilage det kan gå åt per dag om man ger fri tillgång? Jag tycker det är skitsvårt...
Svar
2
· Visningar
1 051
Senast: Nina83
·
Foder & Strö ja o nårra ska åka och kolla på hö i veckan. En i stallet hämtade hem några balar av den ena sorten ihelgen. Det såg jätte fint ut...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: martha
·
Foder & Strö Jag undrar lite över fördelar och nackdelar med aspbarkspellets. och jag vill INTE ha länkar till försäljare, elelr sidor där aspbark...
2
Svar
29
· Visningar
7 219
Senast: Lindus
·
T
Foder & Strö Fick analysen på vårat hö och det visade att det innehåller 62 smrp/kg och 7,8 kj/kg. Fick lov att ändra lite på foderstaten eftersom...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: Nina83
·
N
Foder & Strö Hur mkt väger en sådan pelletshink från Krafft med mineraler? Alltså hur mkt mineraler är det i? 2 kg eller mer? Sitter här och försöker...
Svar
5
· Visningar
1 013
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Går det att räkna om värden som är angivna i procent, till värden per kilo foder som man kan räkna foderstat på. Ex Dodson&Horells foder...
Svar
2
· Visningar
886
Senast: Tillis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp