Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Hej! Jag och min familj är på jakt efter en foderhäst åt mig. Jag är femton år och har stor hästvana. Har ridit sedan jag var liten och...
Svar
5
· Visningar
1 980
Senast: lillamy73
·
Gnägg Är det någon som varit funktionär på falsterbo och kan berätta lite om det? Är det någon som ska jobba i år? :)
Svar
0
· Visningar
615
Senast: Neta
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska köpa en shettis på 10 år. Tyvärr saknar den pass. Jag vill gärna ha ponnyn trots detta. Så hur skaffar jag denna ponnyn ett...
Svar
16
· Visningar
2 493
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Börjar läsa en tråd på fb om att plocka upp hästbajs. Läser sen en artikel om en tjej som ramlade av efter att hästen blivit skrämd av...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 676
Senast: Maoam
·
Gnägg Om tråden ligger fel får jättegärna en moderator hjälpa mig och flytta den. Jag kommer snart att tvingas ta avsked av en häst jag...
Svar
7
· Visningar
1 363
Senast: Grazing
·
R
Ekonomi & Juridik Är det ngn som känner till hur lagarna ser ut i övriga Europa när der gäller hästars utevistelse? Har en god vän som bor i Holland sedan...
2
Svar
34
· Visningar
3 541
Senast: mackan
·
Anläggning Hej! Vi har en ridbana (20x40m) som inte är använd på ett tag, det är en hel del gräs som växer på den. Det översta lagret av...
Svar
5
· Visningar
3 264
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag är en tjej som går i åttan och tänker väldigt mycket på gymnasievalet. Jag har ridit i flera år och hästarna och ridningen är det...
Svar
5
· Visningar
1 512
Senast: MiniLi
·
Gnägg Lite mer utsvävande funderingar kring hästförsäljning, visste inte var jag skulle lägga tråden men chansar här. Jag har två ponnyer. En...
Svar
6
· Visningar
1 147
Senast: Lipperta
·
Hästmänniskan Hej! Jag skulle gärna vilja ha lite hjälp. Dottern är 162cm lång och väger 60 kg, hon är snart 13 år. Dottern vill köpa en maxad...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 612
Senast: Blubbis
·
  • Låst
Hästmänniskan Står troligen med ponny nu som det ser ut. Ponnyn är oreggad (inget föl) och saknar pass. Den står fortfarande hos nuvarande ägare så...
2
Svar
25
· Visningar
2 506
Senast: ameo
·
Gnägg Hej! Har en fjording med namn Felix och vet inte riktig vad som skulle vara ett passande tävlingsnamn. Tycker liksom Felix är ett lite...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 631
Senast: hoppeloppe
·
Gnägg Ponnyer/ponnykorsningar kring 149-152 cm är väl knappast ett ovanligt fenomen på något sätt. Men det finns ju de som är ännu större...
2
Svar
34
· Visningar
2 905
Senast: MayGrace
·
Anläggning Vill gärna ha er input i en situation. Ca 1 hektar hage där tre mycket lättfödda och lätt överviktiga hästar ska beta, helst så magert...
2
Svar
22
· Visningar
5 718
Gnägg Har du råkat ut för någon rolig situation med din häst någon gång? Någon "klantig" avfallning kanske? Att din häst knyckte ett äpple ur...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 083
Senast: *tove*
·
Gnägg Fick så bra tips senast så försöker igen. Söker sago/fantasy inspirerade namn till ett isabellfärgat sto föl (welsh cob) ska börja på...
Svar
10
· Visningar
1 620
Senast: Ela
·
N
  • Låst
Hästmänniskan Upptäckte precis att någon har tagit bilder på min häst, ändrat två bokstäver i hans namn och presenterat honom som en häst i ett...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 103
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik Hejsan! Är det rätt att köparen står för besiktningen? Tänker att det blir väldigt dyrt om jag ska titta på fler hästar och göra fler...
2
Svar
34
· Visningar
3 873
Senast: mackan
·
Anläggning Nästa år är planen att bygga en ligghall. Jag vill ha en säker och hållbar. Numer finns det i plastmaterial som ser ut som vanliga...
Svar
6
· Visningar
5 914
Svar
0
· Visningar
433
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp