Bukefalos 28 år!

Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

L
Hästmänniskan Efter en lång tid av letande har jag nu äntligen hittat en häst som jag tror skulle passa mig. Hästen står ca 70 mil från mig, detta...
Svar
11
· Visningar
1 079
Hästmänniskan Jag ska lämna ut min häst på foder ett år. Självklart ska vi skriva kontrakt och så men nu har jag lite frågor här. Vem står för...
Svar
9
· Visningar
1 580
Senast: SandraH
·
Hästmänniskan Var står den? Många verkar ha ha hakat upp sig på just 12 timmar. Det jag läser talar bara om "halva dygnet" och det är ju inte något...
Svar
6
· Visningar
1 051
Senast: TomasN
·
H
Hästmänniskan Vad är egentligen bäst? Att stå i kollektivstall och göra större delen av jobbet själv som ex utsläpp insläpp osv eller att allt ingår...
Svar
14
· Visningar
3 292
Hästmänniskan Oavsett hur jag lägger upp min dag i stallet så slutar det ändå med att det gör hiskeligt ont i hela överkroppen. Axlar, nacke, armar...
2
Svar
26
· Visningar
3 956
Senast: pompelina
·
Svar
0
· Visningar
149
B
Hästmänniskan Ofta på ridskolor brukar det vara svårt att få fram frivilliga funktionärer till tävlingar och allehanda andra aktiviteter. Får man då...
2
Svar
30
· Visningar
2 289
Senast: LadySara
·
T
Hästmänniskan ...för er som tagit E kort? Vill ta detta men är osäker på om pengarna räcker till nu. Hur många lektioner tog ni? Var uppkörningen...
Svar
16
· Visningar
1 394
Senast: Kockan
·
S
Hästmänniskan Är det någon här som vet internetadresser el.liknande till arbetsförmedlingar i Storbritannien som förmedlar häst-jobb? Jag går...
Svar
3
· Visningar
1 241
Senast: sthlm23
·
Hästmänniskan Idag kom så äntligen gammel mannens hästpass från SGC, blev dock väldigt lurig på en sak, på första sidan är det stämplat dublett är...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Trix
·
M
Hästmänniskan Vi reser en del och när vi är borta får hästen gå på vila (ute dygnet runt, tillsammans med andra hästar). Vi står på...
Svar
5
· Visningar
1 700
R
Hästmänniskan Fick idag reda på en ny regel som är införd som gäller oss hästägare.from 1 jan 2006 så gäller nligt Jordbruksverket att " så fort du...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 004
Senast: lundborg
·
L
Hästmänniskan Har inte riktigt hittat ett bra svar på denna fråga, står om det på SWEDE men jag får inte fram det jag undrar. Om jag köper en unghäst...
Svar
3
· Visningar
924
Senast: linnéa
·
E
Hästmänniskan Hej! Jag har tänkt att anlägga en ridbana till sommaren och skulle tacksamt ta emot tips från er som redan gjort detta. Ridbanan ska...
Svar
8
· Visningar
2 471
Senast: Eufemia
·
Hästmänniskan När jag surfat runt så läste jag om en man i Värmland som i tre år "tjafsat" med förbundet om en Danmarksköpt ponny som visade sig vara...
Svar
8
· Visningar
1 014
V
Hästmänniskan Försvan min tråd om akka ridcenter? den var viktig för mig eftersom jag kanske ska gå där, därför vill jag veta så mycket som möjligt...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Gnist
·
Hästmänniskan Om jag med min bil som får dra 1280 kg, drar en 1500 kgs hästtransport, vad blir straffet då?
2 3
Svar
42
· Visningar
4 203
Senast: Wannabe_Me
·
Hästmänniskan Läste på Kraffts hemsida om bete, där står det att på försommaren där tillväxten är som störst så är det lagom med 5 hästar per hektar...
Svar
19
· Visningar
20 269
Senast: poff
·
Hästmänniskan Ärligt talat. Är det någon här som är jätte noga med att hästarna inte får gå ute längre än 12 timmar? Om dom gör det så skall man ju ha...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 417
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp