Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur...
2
Svar
33
· Visningar
4 517
Senast: Niela
·
Ekonomi & Juridik Vet ej om tråden ligger där den ska ( vänligen flytta den annars) Om man hjälper en person "svart" med lov om betalning dagen efter...
2
Svar
21
· Visningar
5 650
Senast: Boj
·
K
Ekonomi & Juridik Hade den disskusionen med min far nu i bilen (ganska kort då jag faktist inte har koll..) Har en T-märkt häst men hon är lättare...
Svar
7
· Visningar
1 360
Senast: Masse
·
V
Ekonomi & Juridik det pågår ju ständigt heta diskutioner här på buke gällande medryttare men det jag funderar på är lite vad gäller i fall medryttaren...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 897
Senast: Arabizar
·
Ekonomi & Juridik Har funderingar på att i framtiden hyra ut min gård, för att själv prova på boende på annan ort och har lite funderingar... Hur...
Svar
16
· Visningar
2 600
Senast: Strajder
·
Ekonomi & Juridik Vill och ska köpa häst. Ekonomin säger att en häst på max 20000kr har jag råd med just nu. Hjärtat skriker häst men huvudet talar om för...
Svar
17
· Visningar
1 651
P
Ekonomi & Juridik Vad ska man tänka på? Vad händer om hästen vrickar sig, blir halt när man har varit ute och ridit? Skriver man kontrakt? Är det vanligt...
Svar
6
· Visningar
1 422
Senast: Censur
·
O
Ekonomi & Juridik Att hålla häst är inte det billigaste direkt! Och då tänker man att folk som har häst har bra med pengar och bör då mer eller mindre ha...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 688
Senast: lobell
·
Ekonomi & Juridik Var går egentligen gränsen för vad en person kan skriva på sin hemsida innan man kan anmäla för förtal? Uppfödaren till vår ponny...
Svar
6
· Visningar
2 252
Senast: Stopek
·
B
Ekonomi & Juridik Jag har hamnat i mitten av en stalltvist.:cry: Ska försöka förklara ytligt för att komma fram till det jag undrar. Förra året fick...
Svar
6
· Visningar
1 545
Senast: BluMil
·
M
Ekonomi & Juridik Jag har precis blivit medryttare på en 5årig valack. Jag ska ha han 3 dagar i veckan för 400 kr i månaden.. jag har letat efter en häst...
Svar
10
· Visningar
1 422
Senast: jenny_stridh
·
T
Ekonomi & Juridik uthyres/köpes kontrakt och liknande för häst?
Svar
2
· Visningar
822
Senast: hillevie
·
Ekonomi & Juridik Jag hämtade hem min häst efter fler kontraktsbrott. Jag ville bara ha hem henne och nu när allt landat så vill inte jag vara en lika...
2
Svar
35
· Visningar
4 441
Senast: jerseyko
·
T
Ekonomi & Juridik YESPEX! Nu har jag mejlat TV4 om att jag tycker dom border uppmärksamma straffen för djurplågeri vs. typ människoplåger och andra brott...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 969
Senast: Maléne
·
Ekonomi & Juridik Har hästen ute på annons och har lite småpanik för att bli av med henne innan flytten. Har 2 intresserade som vill provrida och en...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
23 908
Senast: jerseyko
·
M
Ekonomi & Juridik Nu har jag för andra året i rad stängslat ett större område som används som bete på sommaren. Hästarna brukar gå där 4 veckor per år...
Svar
11
· Visningar
2 228
Senast: Mindful
·
C
Ekonomi & Juridik jag visste inte vart jag skulle placera denna tråd.. men ni som har era hästar försäkrade i Folksam får gärna svara på några frågor...
Svar
2
· Visningar
1 130
Senast: MHelena
·
S
Ekonomi & Juridik Ser många gånger annonser där det står ett pris o sen står det "pris diskuteras". Innebär det en spännvidd neråt i pris eller ska...
Svar
13
· Visningar
1 977
Senast: Arabizar
·
Ekonomi & Juridik Jag har hittat en ponny som verkar passa mej. Lugn och go och som gillar att bli riden på skogspromenader. Jag ska ha henne på prov i 2...
Svar
13
· Visningar
1 519
Senast: lobell
·
Ekonomi & Juridik Hur mycket går en vet.besiktning på?
Svar
4
· Visningar
993
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp