Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

T
Ekonomi & Juridik Står nu inför att sälja en av mina älskade hästar... Har hittat en köpare som bara känns så där HelRätt:bow: men efter dåliga...
Svar
3
· Visningar
822
Ekonomi & Juridik Vet inte om denna tråd ligger rätt..... En del utrustning som man köper idag kostar ju en hel del, sadlar tex. Kan man försäkra...
Svar
5
· Visningar
1 151
Senast: lakrits
·
M
Ekonomi & Juridik Det är så att jag nu ska lämna ut min häst på foder och ev senare köp. Det jag funderat lite på är hur ni som gått tillväga på samma...
Svar
3
· Visningar
1 006
Senast: HD
·
Ekonomi & Juridik Bor på en gård där jag delvis kommer att jobba i höst. Min arbetsgivare är känd för att vara duktig på att pressa på en arbete så jag...
Svar
15
· Visningar
1 892
Ekonomi & Juridik Jag har två shetlandsvalacker. Den ene har jag ägt sedan han var sex månader, han är två och ett halvt nu. På dessa år har han varit...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: Zqathan
·
L
Ekonomi & Juridik Hallå hästvänner! :) Jag undrar över hur ni som sökt till vidareutbildning inom hästväsendet har haft det under er förberedande...
2
Svar
23
· Visningar
2 453
Senast: lacessere
·
S
Ekonomi & Juridik Jag sålde en lättriden, nybesiktigad häst för 2 mån sen. Ägaren ringde precis och sa att hästen inte går att rida pga istadighet och...
2
Svar
25
· Visningar
3 253
Ekonomi & Juridik Efter en ridolycka på en hopptävling i onsdags som resulterade i hjärnskakning gick min hjälm o mina stövlar sönder. Hjälmen är ju bara...
Svar
11
· Visningar
1 432
Senast: vicky417
·
A
Ekonomi & Juridik Har precis haft DV ute för att vaccinera min tävlingshäst och grundvaccinera min unghäst. Supertrevlig ny ung veterinär :D. Fick...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 747
Senast: Puppan
·
C
Ekonomi & Juridik Jo har en fråga angående när man är inhyrd i ett stall osv. Jag står inhyrd med två hästar i ett litet stall, bara jag som är inhyrd...
Svar
4
· Visningar
1 155
Senast: CrazyGirl
·
E
Ekonomi & Juridik Har haft en ponny i ca 7 år som jag ridit och tävlat upp till LB i hoppning och dressyr. Men tillsut bleb hon sjuk, hon fick någon form...
Svar
9
· Visningar
1 728
Senast: Gnist
·
M
Ekonomi & Juridik Min ponny har fått diagnosen cushing vilket innebär livslång medicinering. Hon kommer aldrig kunna få föl mer. Medicinen till henne är...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: Masse
·
G
Ekonomi & Juridik vad är det som gör att försäkringspremien höjs? jag pratade med Folksam förra veckan och fick ett bra erbjudande, A1 vetvård...
2
Svar
22
· Visningar
2 566
Senast: pompa04
·
Ekonomi & Juridik Ett gymnasium vill köpa min häst och allt är egentligen klart Men, Fick idag veta att de bara kan köpa den på faktura? Hur funkar...
Svar
14
· Visningar
2 035
Senast: mammaBerg
·
Ekonomi & Juridik Då valacken eventuellt kommer ut till fodervärd nu denna veckan, så har jag lite funderingar angående hans pass. Är det jag som ägare...
Svar
16
· Visningar
3 556
Senast: Russin8
·
Ekonomi & Juridik Hejsan. Jag undrar hur det går till när man ska köpa häst, och ber om att få kolla i gamla journaler.. Om hästen kanske varit på...
2
Svar
26
· Visningar
2 674
T
Ekonomi & Juridik Hur ska jag göra? Min häst har i våras behandlats för kotledsinflammationer, blivit igångsatt och nu drabbats av...
2
Svar
37
· Visningar
3 178
Senast: Jeeves
·
Ekonomi & Juridik Har nu hittat en toppenhäst och väntar nu på att hon ska komma hem! Eftersom hon kostar 25 000 kr så vill jag ha en prövotid på några...
Svar
18
· Visningar
1 638
Senast: lobell
·
B
Ekonomi & Juridik Vet någon om det finns "färdiga" Halvfodervärds kontrakt att köpa?? Ska ha halvfodervärd på min häst och vill gärna skriva kontrakt då...
Svar
4
· Visningar
1 215
Senast: BrentKick
·
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har köpt ett Danskt Varmblod via ett försäljningsstall i Sverige. Fick hjälp att skicka in pappren för ägarbyte. Nu har det...
Svar
19
· Visningar
3 417
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp