Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan jag har planer på att bygga en paddock, på en bit åker. Åkerbiten är relativt torr och plan. Nu undrar jag vad ni har för förslag på...
Svar
6
· Visningar
1 180
D
Hästmänniskan Hej Jag ska under våren arbeta med att marknadsföra ridresor till Ungern för barn i åldrarna 12-17. Någon som har tips på vad man kan...
Svar
3
· Visningar
756
Senast: lenven
·
Hästmänniskan Vad kostar det att hyra ett släp ungefär? Om det är ett rellativt nytt släp med boggie...
Svar
18
· Visningar
3 252
Senast: nexxa
·
M
Hästmänniskan När är det bäst att köpa häst? Prismässigt alltså? Är det som med båtar och motorcyklar att det är mer köparens marknad på...
Svar
7
· Visningar
3 750
Senast: diartistakasha
·
E
Hästmänniskan Sålde en häst som nu är död, köparen fick ett år på sig att betala hästen å det har snart gått 2 år.Har bla ett sparat mail där denna...
Svar
11
· Visningar
1 873
Senast: wolken fee
·
P
Hästmänniskan UNDRAR VAD NI HAR FÖR STORLEK PÅ ERA TRÄSTOPAR TILL ERA HAGAR? DIMENSIONER? HÖJD OCH TJOCKLEK? SKA GÖRA HAGAR TILL STORA HÄSTAR.:bump:
Svar
7
· Visningar
3 396
Senast: wolken fee
·
Hästmänniskan Dock flera meriter och driver ett utbildnings/försäljningsstall. Vad är ett rimligt pris för en 45 minuters lektion tycker ni... 2 3
Svar
51
· Visningar
6 217
Senast: Hiwiie
·
Z
Hästmänniskan Har tänkt att gå några kurser inom bl.a foderlära, träningslära och hästpsykologi. Skulle verkligen vilja skaffa mig behörigheten så...
Svar
8
· Visningar
858
Senast: carrin
·
T
Hästmänniskan Jag har inte förstått mej på allt det här med passregler och sånt. Har inte satt mej in i det då mina 2 hästar redan hade det när jag...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: Tjalfe
·
V
Hästmänniskan I mitt kontrakt med stallägaren står det att det ingår en viss mängd hö i hyran, nu har dock stallägaren beslutat sig för att inte stå...
Svar
4
· Visningar
1 172
C
Hästmänniskan Hej! Har nu äntligen kommit til skott och ska ta BE körkortet. Läste i någon gammal tråd om någon som körde upp med hösilagebal i... 2
Svar
27
· Visningar
19 396
Senast: maggan2
·
H
Hästmänniskan Om man tänker bygga ett stall för hästar finns det mängder med regler för hur det ska se ut. Däremot finns inte en enda regel om att det... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 995
Senast: Fina
·
A
Hästmänniskan Om jag säljer en häst som jag försäkrat mot dolda fel och en köpare väljer bort den delen av försäkringen när denna övertar...
Svar
6
· Visningar
1 128
Senast: Pisan
·
L
Hästmänniskan Hoppas jag lagt denna rätt annars får moderatorn flytta den. Jag skulle vilja ställa lite frågor om era stallrutniner och hur det... 2 3
Svar
50
· Visningar
2 894
Senast: crax
·
Hästmänniskan Jag har ju byggt/renoverat en gammal lada till stall. Det är ett kombinerat stall/lösdrift. Nytt golv och nya väggar på ena sidan+ 2...
Svar
16
· Visningar
1 734
Senast: Lunagarden
·
L
Hästmänniskan Som jag har förstått det så kommer inte Arbetsförmedlingen att betala ut någon praktikersättning detta år, pga av omprioritering av...
Svar
7
· Visningar
1 066
Senast: MaddeLen
·
Hästmänniskan Vi behöver utöka våra hagmarker. Närmast till hands ligger att släppa dem på en granplantering. I några av våra andra hagar finns vuxna...
Svar
3
· Visningar
987
Senast: via
·
T
Hästmänniskan Det finns säkert 100 sånna här trådar, men jag hittar inga hur jag än söker. jag vet inte vad jag ska ta mej till! Vi har två hagar...
Svar
10
· Visningar
1 437
Hästmänniskan Är den någon som kan berätta lite hur det fungerar med gårdsdiesel. Räcker det att ha jordbruksfastighet och traktor, eller måste man...
Svar
1
· Visningar
1 789
Senast: Strajder
·
Svar
0
· Visningar
120
Senast: Behati
·