Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning JAg stod ute nu i paddocken och bara smekte henne över kroppen, sen kom jag på att om jag ska testa "slickande kotungan" inom ttouch och...
Svar
3
· Visningar
1 064
Senast: Dainty
·
S
Träning Till sist höll jag på att börja tjuta, var så jäkla förbannad. När vi åkte hemifrån stallet gick hon in direkt och lektionen gick super...
Svar
19
· Visningar
1 729
Senast: angelaL
·
F
Träning Hej! Är det någon som har några bra tips till ledarskapsövningar! Om man nu säger så?? T.ex. för att verkligen visa hästen att det e...
Svar
3
· Visningar
991
Senast: Faust
·
Träning Hur gör ni när ni är ute och åker med era kusar? Strör ni alltid i transporten? Vad föredrar ni att strö med? Åker ni med luckan öppen...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 642
Senast: Lilla_jag
·
B
Träning Hur gör man för att få hästen att "krympa" inför mätningen? Har någon erfarenheter från detta. Hur många cm tror ni att man kan få ner...
2
Svar
20
· Visningar
4 652
Senast: Domaren
·
Träning Vad brukar ni göra med en ny häst? Hur länge väntar ni innan ni rider den? Tips??
Svar
11
· Visningar
1 207
Senast: Favina
·
Träning Jag skulle vilja ha lite länkar till olika bra tränares hemsidor.. O finns det nån samlings sida med kalender där man skriver upp...
Svar
5
· Visningar
1 009
Senast: Svartfot
·
S
Träning Hur gör man när ens häst, bara kan göra galoppbyten åt ena hållet, alltså från höger galopp till vänster... Men inte tvärtom, vad kan...
Svar
8
· Visningar
1 637
Senast: CA
·
Q
Träning Jag har problem med en islänning för när man ska kratsa hovarna försöker han lägga sig ner! Han är bara 3 år så jag förstår att han...
Svar
5
· Visningar
1 148
Senast: honung
·
Träning Jag ser allt som oftast att det kommer inlägg där man vill lära sin häst att göra olika trick, som att stegra och så vidare. Jag vill...
2
Svar
29
· Visningar
4 208
Träning Har transporttränat min häst nu ett tag och har nu kommit till det stadiet att han mer än gärna går in och ställer sig i transporten men...
2
Svar
33
· Visningar
2 705
Senast: Gumman
·
E
Träning Någon som kan beskriva en sån eller visa en bild på en sån?
Svar
14
· Visningar
13 468
Senast: fio
·
T
Träning Ja det är ju det minsta man kan säga....min häst är nog den fegaste lilla krake som npån gång gått i ett par järnskor.I skritten går det...
Svar
16
· Visningar
3 178
H
Träning Jag har en ettåring som jag ska börja tömköra. Tyvärr har jag ingen som kan hjälpa mig så jag måste försöka klara mig själv på ett eller...
Svar
11
· Visningar
1 400
Senast: svea
·
K
Träning jag ska försöka lära min häst att gå över presenningar. han kan titta påden,medans jag häller sand på den osv, men han vägrar nudda den...
2
Svar
20
· Visningar
2 531
Senast: ecssory
·
B
Träning :banana:Hej ! Jag har ett problem :(min häst står inte stilla. Han går omkring i boxen när jag ska rykta,han tycker inte om att stå...
Svar
4
· Visningar
1 222
Senast: humlan
·
P
Träning Jag delar en ung ponny med syster som är 13½år. Min första häst Provecia har skrämt mej. Han har skenat tre gånger,kasta av mej 3...
Svar
14
· Visningar
3 254
Senast: palle
·
J
Träning Jag har en häst som inte blivit hanterad senaste 5 åren, och har problem med att binda upp honom i stallet. Han vill inte alls stå still...
Svar
7
· Visningar
1 114
Senast: josse_horses16
·
Träning Jag har köpt en 6-åring, haft henne i 5 månader. Hon fick hovspricka i somras därför har jag inte kunnat rida så mycket. Hon är däremot...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: Calazirya
·
Träning Jag har köpt en 6-åring, haft henne i 5 månader. Hon fick hovspricka i somras därför har jag inte kunnat rida så mycket. Hon är däremot...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: Dainty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp