Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Har nyss skaffat medryttarhäst som jag sköter om och rider 2-3 dagar i veckan. Först när jag började var hästen huvudskygg (ej mot...
Svar
7
· Visningar
1 005
Senast: Dainty
·
P
Träning Vad på ridskolan där min kompis jobbade idag, och medan jag väntade på att hon skulle fodra färdigt gick jag ner till ridhuset för att...
Svar
7
· Visningar
1 819
Senast: Xeline
·
B
Träning Jag har ett ardennerföl på 5 månader, jätte söt och go. :love: Men hon går ut ur hagen. :mad: Hade henne i en hage med 2 trådar först...
Svar
12
· Visningar
1 447
Senast: **BORTTAGEN**
·
M
Träning Vet inte var den här tråden ska ligga så flytta den om den ligger fel! Om en häst blir triangelmärkt kan den då inte bli fullt frisk...
Svar
4
· Visningar
1 026
Senast: IvoryTower
·
Z
Träning Jag har ett litet problem med en unghäst i stallet. Det är så att när jag skall ta in min häst (L) från hagen och jag måste gå efter...
Svar
5
· Visningar
867
Senast: Dainty
·
S
Träning Hur kort binder ni i transporten? Har transportgrimskaft från mittöglan på bommen upp i den andra öglan på bommen och sen till grimman...
Svar
6
· Visningar
1 435
Senast: fejko
·
H
Träning Jag har blivit medryttare på en häst i ett litet stall om 4:a boxar. Ägaren till min medryttarhäst har 2 hästar, men ena är skadad. Det...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 665
Senast: Gumman
·
B
Träning Kan man ha hästar hur som helst eller? Brukar ofta passera förbi ett stall där dom har sina 3 hästar i en liten hage ca 20 X 20 meter...
Svar
4
· Visningar
1 305
Senast: shampiz
·
Träning Mitt shettis sto på 5år är väldigt egen av sig. Hon flyttar sig för tryck sidleds och hon lyssnar på kommandon men flyttar sig inte vid...
Svar
1
· Visningar
940
Senast: panzy
·
B
Träning Jag skulle vilja ha tips på bra böcker om NH. Gärna böcker med steg-för-steg.
Svar
1
· Visningar
979
Senast: piggy
·
V
Träning Märker ni nån skillnad hos era hästar? Min fröken är inte så lättlastad, hon kastar sig bakåt, brukar även kasta sig bakåt på bakbenen...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: Nightrider
·
M
Träning Håller på att rider in/till en 5 årig arabtös som har lite egna ideer. Tjejen som "satt" in henne missade dock enligt mig en ganska...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: elronne
·
T
Träning Det har kommit en ny häst till min kompis lilla stall. Det finns ett sto och en val. och nykomlingen är en val. Nu är det så att stoet...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Nafayette
·
K
Träning Jag har köpt en alldeles egen häst, och undrar över några saker: hur gör man när man anländer med hästen till stallet, ska man in i...
Svar
9
· Visningar
5 831
Senast: Summerflower
·
Träning lämnade Sessan jordelivet.. Efter 11 års runtflackande i detta land så fick hon ro... Gud nåde den som säljer en sjuk häst...
Svar
3
· Visningar
1 552
Senast: Summerflower
·
L
Träning ...Igår duschade och schamponerade jag min häst ... Jag stängde ala dörrar så det inte skulle blåsa.. och sen satte jag på lagom varmt...
2
Svar
20
· Visningar
2 475
Senast: Poxz
·
Y
Träning Igår lasttränade jag mitt föl. Han gick rätt in vilket var väldigt skönt! :love: Men någre frågor och funderingar dök upp! När jag...
Svar
3
· Visningar
1 377
Senast: yez
·
Träning Mitt stora, klumpiga och ouppmärksamma sto backade rätt OK idag, det var stundtals segt och ovilligt, men ibland helt godkänt och...
Svar
2
· Visningar
922
Senast: caballus
·
N
Träning Hu mycket kan man \"köra\" med en unghäst? Ni som har/haft unghästar som ni tränar/tävlar.Hur mycket kan man tävla då? Vilken ålder är...
Svar
2
· Visningar
1 125
Senast: Oscar
·
Träning Om följden av ouppmärksamhet är olydnad kan man ju "bestraffa" olydnaden, men om det inte finns någon konkret olydnad, vad gör man då?
Svar
2
· Visningar
952
Senast: brom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp