Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning Ibland när jag ridit lektion o hoppat av så brukar en del hästar klia hela huvudet mot mig. Dem tar ju i rätt bra med. Ska man tillåta...
Svar
11
· Visningar
1 404
Senast: puckis
·
Träning Sitter och funderar lite över det här med lastning, och varför det fungerar ibland, men inte alltid. Kusen min är inte rädd för...
Svar
11
· Visningar
1 307
Senast: SaraMara
·
S
Träning Jag blir så himla arg. :mad: igår var det femte gången på 4 veckor som personalen på mitt stall glömde fodra min häst. Och det är...
Svar
15
· Visningar
1 670
Senast: saltakatten
·
S
Träning Har ni bestämda tider då det ska vara lugn och ro i erat stall.Eller får man komma och gå hur som helst?? :confused:
Svar
11
· Visningar
1 469
Senast: Pyrusan
·
T
Träning hur mycket får man träna en ettåring.hur mycket får man begära?jag tränar just nu på att leda och lyfta fötter,men han är lite vinglig...
Svar
4
· Visningar
3 368
Senast: Moncan
·
S
Träning Hej allihopa!! Tänkte att nån av er alla här ute kanske har ngt bra tips på hur man får sin kära häst att gå frammåt. Min lille kille är...
Svar
6
· Visningar
1 220
Senast: Jessica
·
Träning Vi har ett problem i vårat stall.Vi har för nuvarande två valacker och ett sto tillsammans.Allt funkade jätte bra först men nu så har...
Svar
3
· Visningar
1 160
Senast: **BORTTAGEN**
·
Träning Nu när det börjar bli kallare ska vissa av våra hästar börja stallas in på nätterna. Jag har nu fått veta att vissa hästar enbart kommer...
Svar
12
· Visningar
1 382
Senast: lizan
·
Träning Gå eller springa undan? Läste ett reportage om nån hästmänniska och om hur hästarna sprang undan då hon intog rätt kroppshållning. I...
Svar
4
· Visningar
1 152
Senast: lizan
·
R
Träning Ville bara säga att det är lite tomt här utan dig... :cry: Ha det så gott i skolan! ....men skriv ett litet inlägg när du får tid...
Svar
3
· Visningar
1 575
Senast: Tassetass
·
M
Träning Måste få lite goda råd... det är så att vår stallkompis som flyttade hem sin häst för ca 1½ månad sen har sin häst helt ensam. De skulle...
Svar
3
· Visningar
1 164
Senast: Hästen
·
Träning Har "alltid" haft Amira på höger när vi ska åka någonstanns, men efter jag läst den andra tråden om transportering så hade jag henne på...
Svar
14
· Visningar
1 797
Senast: Pelle_P
·
A
Träning För ett par veckor sedan köpte vi en 8-årig valack till dottern, allt verkade lovende på provridningen, han var pigg men inte mer än hon...
Svar
18
· Visningar
3 254
Senast: sante
·
Träning Hej allihopa, jag är häst/ridlärare på en liten ridskola och jag tänkte att jag skulle sätta mig och planera litte vad dom ska göra...
Svar
7
· Visningar
2 276
Senast: angelaL
·
T
Träning har fått ny stallplats som jag vill flytta till omgående, men änså länge finns det inga andra hästar där, men de kommer... Vad tycker ni...
Svar
13
· Visningar
1 567
Senast: Tomaten
·
Träning Jag har två vuxna hästar och bor på egen gård. Är det dumt av mig att köpa en ettåring och släppa ihop med dessa? Kommer den att bli...
Svar
6
· Visningar
1 469
Senast: armada
·
A
Träning Har just köpt en ponny som var rädd för att åka transport. Nu har vi börjat träna och det går verkligen jättebra. Han måste visserligen...
Svar
1
· Visningar
940
Senast: Joyride
·
A
Träning Lasta hästen med \"huva\" över huvudet?? Har hört talas om att det är bra att lasta svårlastade hästar men ett skynke över huvudet så...
Svar
18
· Visningar
2 289
Senast: saddleman
·
Träning Nu vill jag ha NHarnas synvinkel på det här problemet! I min närhet finns det en bruksnordis, sto, 10 år gammal. Hon är jättemysig...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 631
Senast: lizan
·
Träning Makens lille ponny har alltid varit en snäll och godmodig liten häst, i alla fall i de tre åren vi haft honom. Han är 20 år och dubbelt...
Svar
3
· Visningar
1 513
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp