Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Har haft fördrag för klassen idag om akademisk ridkonst. Det gick bra. Det är bara det att jag talade ju om att man bara rider väldigt...
Svar
15
· Visningar
1 332
R
Ridning Har ni tänkt på hur och vad ni gör när vi ber hästen om att söka framåt neråt -för att finna lösgjordhet och avslappning? På en... 2
Svar
28
· Visningar
3 218
Ridning Har i dagarna fått hem boken "Friskare Häst med punktmassage, stretching och psykisk träning" av Chris Olson - en lättläst bok med många...
Svar
7
· Visningar
1 407
Senast: Rikkan
·
Ridning Rider regelbundet en 25-årig Islandsvallack och har gjort det till och från nu i ett par år. Har egentligen först på senare tid...
Svar
6
· Visningar
1 351
Ridning Vad är det som skiljer olika sorters \"akademisk ridning\" Jag undrar om alla på det här forumet rider för BB och om forumet uteslutade... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 858
Senast: Rikkan
·
A
Ridning Vet att det finns många trådar i ämnet men inte hittat det jag söker. Vad är egentligen skillnaden mellan Klassisk dressyr(INTE...
Svar
10
· Visningar
3 044
Senast: fio
·
U
Ridning Jag skulle gärna vilja veta vad ni som har lite koll har hört eller upplevt om BB-sadeln - i negativ bemärkelse! Jag menar så här: Jag... 2
Svar
30
· Visningar
4 205
M
Ridning Om man ska köpa kapson, vilken är då att föredra? Den som är fast eller den typ cykelkedjan?
Svar
13
· Visningar
2 696
Ridning Rider just nu med en remontgrimma med tyglar i ringarna och har funderat på hur "betslet" egentligen ska vara utformat för att ge bäst...
Svar
18
· Visningar
1 829
Senast: Spider84
·
S
Ridning Jag har planer på att köpa en Kallblodstravare till Barockridning och avel ( ett sto alltså). Men nu har jag hört att sto är svåra att... 2
Svar
36
· Visningar
2 904
Senast: Spider84
·
E
Ridning Vad menas med att hästen \"skjuter över\" ryttaren? Har en fundering angående en träning jag var på i helgen. Jag har ibland känt att...
Svar
6
· Visningar
2 901
Senast: svea
·
F
Ridning Nu har jag fixat till svinget i ryggen och bakbenen svingar långt under till tyngdpunkten och sökningen framåt neråt är fantastisk och... 2
Svar
30
· Visningar
2 896
Senast: fio
·
Ridning Känner ni till radioprogrammet "Spanarna" på P3? Det här är lite av en spaning, inget fakta utan mer bara något jag tycker mig ha... 2
Svar
34
· Visningar
2 762
Senast: HannaZ
·
Ridning Spider skrev i en annan tråd: "Det är rätt stor skillnad. I en engelsk sadel sitter man "alltid" i belastning sits, vilket inte är... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 885
Senast: beagle
·
Ridning ja, vid vilken anser ni att det är okej att börja lära in hjälperna, skolorna och sådant? (från marken självklart!!!) tacksam för svar...
Svar
17
· Visningar
1 770
Senast: Gast
·
B
Ridning läste just detta i en annan tråd; "Hur får jag ryggmuskler på hästen som VÄGRAR GÅ I FORM (Obs! Tar gärna diskússionen om varför han...
Svar
9
· Visningar
1 329
Ridning Kallblodstravaren är ju en \"ridhäst i världsklass\" enligt... Bent Branderup, som är en av de ledande proffsen i Europa (vad jag... 2 3
Svar
46
· Visningar
10 016
Ridning funderar nu på att köpa en unghäst av rasen ardenner. lilla tjejen är beräknad att bli kring 160 och väga runt 800 kg. tänkte på arnaud...
Svar
9
· Visningar
1 744
Senast: tuaphua
·
R
Ridning "När man som fritidsaktivitet tränar en häst i akademisk ridkonst och ännu ej uppnått skolorna över marken (som förvisso kräver mycket... 2
Svar
21
· Visningar
2 214
Senast: svea
·
C
Ridning Läste i en intressant tråd att "ryggning är förbjudet för barockfantaster". Är det så? Och varför i så fall?
Svar
16
· Visningar
1 652

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svårtransporterad häst
  • Dressyrsnack nummer 18
  • WE-tråden
Tillbaka