Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hur lång tid brukar det ta när man vill ha en Equiline-luva i färger som man själv väljer? För man ber väl affären beställa eller hur...
Svar
13
· Visningar
1 114
Senast: Långnos
·
Utrustning Jag skulle vilja ha lite tips på bra westernsadlar. Tanken är att köpa en bra begagnad som hästen kan ha ett tag. Det är en bred...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Seabaz
·
Utrustning Har äntligen hittat en ny dressyrsadel som ligger bra på mitt hbl-sto, en Stubben Maestoso. Dessutom trivdes jag väldigt bra i den...
Svar
18
· Visningar
4 903
C
Utrustning Hur ser era hästar ut i ryggen, som bär Globus sadlar. Visa gärna med bild, utan sadel då. Och skriv gärna vilken typ av sadel hästen...
Svar
12
· Visningar
3 557
Senast: Cronis
·
I
Utrustning Jag har en albion k2 hopp liggande hemma med bomvidd N-M Efter sökande på buke så fick jag fram att N-M fanns på skalan över...
Svar
8
· Visningar
2 453
E
  • Låst
Utrustning Hej! Jag har tidigare skrivit här och bett om hjälp med sadelalternativ till min svankiga breda lilla nordis.. Har nu kommit fram till... 2
Svar
30
· Visningar
3 679
A
Utrustning Jag har bestämt mig att införskaffa en wintec sadel, men eftersom jag helst vill ha en brun (eller new tan) så har jag fastnat för...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: palle
·
M
Utrustning Hej! Jag undrar vad ni tror om den sadeln på denna hästen. Fort i nästan inlägg.
Svar
6
· Visningar
1 617
Senast: Mahogny
·
Utrustning minsann.... kom allt hem med en ny sadel igår. efter nästan 2 timmars klämmande, kännande, provande, vridande och vändade hittade vi en...
Svar
11
· Visningar
2 108
Senast: Cilla
·
R
Utrustning Vilket märke/modell tror vi skulle kunna passa till denna ponny?Hon är ca 90 grader och sadelläget är ca 40 cm. Har ni några förslag...
Svar
8
· Visningar
939
Senast: russet
·
Utrustning Vad finns det för sadlar som har liknande form på bommen som en Wintec? Har fått för mig att Wintecen har en något svängd bom och...
Svar
2
· Visningar
573
Senast: fjordtokan
·
Utrustning Hur har man råd att köpa ett pannband för 500kr och uppåt?? 200kr är vad jag MAX skulle kunna tänka mig lägga ut för ett riktigt... 2
Svar
29
· Visningar
2 406
Senast: Martenix
·
T
Utrustning Vet ej om jag lägger denna tråd på rätt ställe, men behöver ett akut svar på denna fråga! Vilken storlek på grimma ska ett fjordsto...
Svar
8
· Visningar
4 457
Senast: nyponros
·
Utrustning Jag har nyss köpt ny häst och lite ny utrustning måste inhandlas. Jag är ute efter ett bra regntäcke som inte konstar allt för mycket...
Svar
6
· Visningar
780
Senast: misan
·
Utrustning Ja, här tycker jag att vi kan diskutera tradera, ebay och andra beg. marknader. Frågor, tips och ev upplysningar om allt möjligt som...
Svar
18
· Visningar
1 740
Senast: Elektron
·
Utrustning En icke ridande bekant frågade mig häromdagen varför alla ridtjejer har höga strumpor till sina ridbyxor. Hon undrade om det var för...
Svar
17
· Visningar
5 274
Senast: Araminta
·
Utrustning Visst är det Pikeur som har kavajer som man får välj färgern på kanten på kragen? Måste köpa en ny och är intresserad av Pikeur...
Svar
4
· Visningar
1 062
Senast: lilla_busan
·
M
Utrustning Under en praktik hos en tävlingsryttare (hoppning) för ett par år sedan så fick jag lära mig/"bevittna" att, när de lindade framben vid...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: BernT
·
O
Utrustning Har ni så ibland, att öronen inte rikitgt får plats? Jag kanske ska börja rida igen och var och provade en hjälm. I övrigt satt den...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: oio
·
B
Utrustning Har en trailer som i dagsläget får lasta 530 kg, nya hästen väger garanterat mer än så.... Nya skyltar (för uppvägning) är beställda...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Goat lover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka