Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

L
Utrustning lite dålig bild kanske, men man ser iaf att han är väldigt svankig. finns det något speciellt sadelmärke som lämpar sig till svankiga...
Svar
2
· Visningar
984
C
Utrustning Nån som har den minsta erfarenhet av den blev rekomenderad att köpa en sån. Den är väldigt ny utkommen (som jag uppfattade det)...
Svar
9
· Visningar
3 094
Senast: KikkiMG
·
  • Låst
Utrustning Lägg in bilder på era transporter här :D Och om ni har målat om den själv, skriv gärna det då jag behöver lite tips om hur jag ska måla...
Svar
2
· Visningar
755
Utrustning Jag tänkte skaffa mig en transport. De tre som jag väljer på nu är: * Värmlandsvagnen -99, fronturlastare, fint skick. * Boj Bravo... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 879
Senast: lil-sis
·
Utrustning jag funderade bara lite över det här med mässingbett, har hört någonstans att de främjar salivproduktionen och att hästen tuggar med...
Svar
5
· Visningar
1 292
Senast: blizz
·
Utrustning Jag har en valack som är ytters tjabbig i munnen och jag provar allt i min väg för att hitta ett bett han gillar utan att han gapar...
Svar
6
· Visningar
4 842
Senast: Fiorano
·
S
Utrustning Lägg in bild på era fina stångbett!:) Kanske du har ett speciellt bett med snygg design du vill visa upp, eller bara en kandarstång som... 5 6 7
Svar
136
· Visningar
14 664
Senast: Scorpan
·
I
Utrustning Ja... Jag hänvisar till rubriken. :D
Svar
6
· Visningar
1 042
Senast: fjordtokan
·
Utrustning Har provat en King Edward på min häst, den låg bra förutom att den var för smal. Iof inte förvånande alls.. Men till saken, hur breda...
Svar
10
· Visningar
1 224
Senast: Bismark
·
S
Utrustning Jag brukar göra häst-saker till min hund (pga att jag inte har ngn häst och tkr att det är kul att sy) så som tex: Täcken,Benlindor mm...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: Caduz
·
M
Utrustning Hejsan. Skulle behöva några råd om vilken sadel skulle kunna passa min sto. Hon har väldigt kort rygg, sadelns anlägninsyta får inte...
Svar
3
· Visningar
1 687
Senast: search
·
Utrustning Jag har sett pesoaselar och arbetat med dessa för ett pa rår sedan men detta... Först och främst ser hästen ut som en julgran, för... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 273
Senast: Jardina
·
A
Utrustning Ska köpa ny sadel till vår pålle då den vi har skaver. Han är en maxad c-ponny (New Forest) med rak och ganska bred rygg, lite gulligt...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: jenny82
·
H
Utrustning Hittar inget storleksförklaring för Roeckl high-tech handskarna. Någon som kan hjälpa mig, jag har S på MH handskar.
Svar
12
· Visningar
2 835
Senast: Graendal
·
S
Utrustning Det är så här att min sadelgjord vill inte riktigt stanna kvar på rätt ställe. Där jag vill ha sadelgjorden är det en svag böj neråt som...
Svar
12
· Visningar
1 248
Senast: Smultron92
·
C
Utrustning Är i behov av en fårskinnspadd lite omgående och har då blivit erbjuden att köpa en Globus. Jag har inte sett deras fårskinnspadd övht...
Svar
13
· Visningar
1 053
Senast: Cronis
·
Utrustning Hur gör ni när ni ska tvätta transporten? Jag har ingen möjlighet att göra det i stallet, och skulle väl bli utskrattad om jag kom med...
Svar
9
· Visningar
5 171
Senast: Jonas
·
Utrustning Funderar över vissa hästar som man ser på till-salu sajter där det kan stå t ex att hästen är "mkt lättriden" eller "kan ridas av vem... 2
Svar
22
· Visningar
1 848
Senast: SweetBriar
·
E
Utrustning Hade equiterapeuten ute nu i dag, och hon dömde ut min sadel. Egentligen passade den, men han fick ändå ont av den på något konstigt... 2
Svar
23
· Visningar
1 991
Senast: misan
·
Utrustning De padar man har under bomlösa är vad jag förstår gjorda av filtad ull. Då jag i min yrkesverksamhet har haft mycket stor använding av...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Wiszca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tandfen utan kontanter
  • Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur