Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Ursäkta alla trådstartar :o Men till frågan. Det här med nosgrimmor. Jag har inte direkt haft nån tanke bakom val av nosgrimma, annat än...
Svar
0
· Visningar
1 209
Utrustning Min häst gillar inte alls andra hästar när han står i sin box. Har flyttat runt honom en hel del i stallet för att han ska få stå själv...
Svar
2
· Visningar
1 210
Utrustning Jag har precis provat ett jaktstång bett på min ponny men jag tycker det känns som att kedjehaken sitter felvänd? Som att den nyper...
Svar
5
· Visningar
673
Utrustning Hej! Jag har en sadel hemma som jag vill sälja, men problemet är att jag inte vet vilket pris jag ska sätta eller vilken sorts sadel den...
Svar
10
· Visningar
1 097
Senast: EllenCla
·
E
Utrustning Kan man på något sätt ta reda på årsmodellen på en Prestige sadel? Den har en stämpel/stöldmärkning under ena kåpan som står först 1733...
Svar
12
· Visningar
13 916
Senast: Cashmere
·
Utrustning Såg att det fanns ett nytt märke på hööks som heter trinity. Är det någon som vet kvalité och passformen på täckena? :idea: tyckte... 2
Svar
20
· Visningar
9 365
Senast: EmmaN
·
Utrustning Min unghäst har vuxit och ändrat sig massor så nu passar inte Amerigo vegan längre. Hade sadel utprovaren här och vi testade en Amerigo...
Svar
0
· Visningar
619
Utrustning Är det värt att skaffa boots om hästen balltrampat sig EN gång eller skulle ni inte bryt er?
Svar
16
· Visningar
1 222
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Dottern är tre år och vill börja rida efter ha varit på shettisridskola. Jag har shoppat ridbyxor och ridstrumpor på hööks rea. Däremot...
Svar
13
· Visningar
1 674
Utrustning En enkel fråga som jag alltid undrat över. Är obroddade barfotaboots halare på snö än utan? Jag vet att obroddade skor är det så tänkte...
Svar
10
· Visningar
878
Senast: caballus
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av dessa släp? :) Helst erfarenhet av de som har runt eller över 10 år på nacken (begagnade m.a.o). Fördelar...
Svar
8
· Visningar
2 414
Utrustning Satt och tittade på olika benskydd och grejer och snubblade över den här bilden. Fattar dock inte riktigt varför man har så som på...
Svar
11
· Visningar
2 817
Utrustning Nu börjar det bli dags att beställa transport. Frågan är alltså vilken extrautrustning ni inte skulle vilja vara utan? Och vad som är...
Svar
3
· Visningar
797
Utrustning Vad köper man som nybörjare för tömkörningsutrustning? Är det nån idé att titta på utbudet på t ex Hööks, eller är det helt värdelöst... 2
Svar
27
· Visningar
1 984
Senast: mollyphlox
·
Utrustning Har alltid haft, och alltid gillat, senskydd med bred resår med kardborreknäppning (vanliga eskadron t.ex.) men nu verkar det ju bli...
Svar
8
· Visningar
1 294
Senast: Jocelyn
·
Utrustning Japp. Bettet jag har på fröken nu är inte rikigt optimalt så nu beger jag mig ut i bettdjungeln för att hitta något som passar oss båda...
Svar
4
· Visningar
815
Utrustning ...När den samtidigt är den mest skadliga för munnen och tänderna? Funderade på det i.o.m. H.Hs "nyfunna" tandproblem. Remont är ju det... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 772
Senast: Grazing
·
Utrustning kravspec: få dra minst 1300kg på B-kort, gärna vara så "bra" dragbil som möjligt överlag och allrahelst få dra ytterligare tyngre på... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
16 096
Senast: Pudlan
·
Utrustning I TR står det att ”Oledat Pelham i metall, gummi eller syntetmaterial” är tillåtet för ponny på hopptävling, och då tolkar jag det som...
Svar
3
· Visningar
612
Utrustning Jag har beställt ett renskinn till min sällskapshäst då han dels får lite skav av schabrak/ullpad och dels har lite karprygg och behöver...
Svar
9
· Visningar
1 121
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka