Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Ja hjälp mej nu, det ser ut som en baksele fast man har den till sadeln så sadeln inte ska åka fram, men på bilderna där ryttarna har...
Svar
5
· Visningar
724
Senast: Nyrelski
·
Utrustning Är ute efter en dressyrsadel till min häst med rak rygg. Har nu en stübben excalibur, som ligger bra, men är så fruktansvärt oskön...
Svar
13
· Visningar
1 176
Senast: cikoria
·
Utrustning Jag har nyligen köpt en dressyrsadel, jag har redan köpt stigläder men nu ska jag köpa nya stigbyglar. Vilka brukar man ha till...
Svar
15
· Visningar
1 043
Senast: fälttävlansnörd
·
Utrustning Var det nån mer än jag som uppmärksammade att flera stycken ryttare på scandinavium red med padden under schabraket? Alltså nån slags...
Svar
8
· Visningar
904
Senast: roslagen
·
J
Utrustning Varför glider en sadel i sidleds...beror det på att den är för vid? Sadeln ligger still annars..bra anläggning och i balans. Det blev...
Svar
4
· Visningar
910
V
Utrustning Ett träns som ser ut som ett hackamoreliknande "grimträns",utan effekt vad kallas dom? Kallas dom också hackamore? :D
Svar
3
· Visningar
706
Utrustning Min häst skulle behöva ha hasskydd i boxen då hon ibland får s.k. liggsår (ej av för lite strö), men hon kan EJ ha det, pga att...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: Doneloge
·
S
Utrustning Jag måste ha blivit senil i förtid över natten för jag kan inte komma på vad som bäst motsvarar gamacher vid ridning. Vad heter det...
Svar
4
· Visningar
832
Utrustning Tänkte höra om det är någon som vet hur läderkvalitén är på Globus träns? Jag funderar på att köpa ett nämligen.
Svar
8
· Visningar
808
Senast: bigganl
·
Utrustning Ska ev köpa en ny transport. Min häst är inte världens mest lättlastade (tar allt från 2 min till 1h). Det största kruxet är dock... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 485
Senast: LitenIsa
·
Z
Utrustning Vad motsvarar cobras 27" eller 28,5" i grader? Vad motsvarar det i stübbens "måttabell"?
Svar
2
· Visningar
996
Senast: popeye
·
Utrustning Då var man där igen... Red lite dressyr på min foderpålle igår. Och som vanligt fick jag så sanslöst ont i ländryggen (tror jag det...
Svar
4
· Visningar
1 175
Senast: Farouk
·
H
Utrustning e det nån som vet var man kan beställa det? vill jättegärna ha det. :bow:
Svar
10
· Visningar
938
Senast: HoppFantasten
·
M
Utrustning Hej! Letar sidepull. Men vad är det eg för skillnad på ett med enkelt rep över nosen jämfört med ett dubbelt? Är det dubbla starkare...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: joneya
·
Utrustning Ja, länka till sidor som har rutiga ridbyxor! :) Inte h**ks, b*rjes eller nåt likande skit, utan kvalitésbyxor som ändå inte kostar...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: l_isa
·
V
Utrustning Ja, nu vill jag att ni berättar för mig in i minsta detalj hur ni smörjer era grejer.. eller ja, egentligen mer med vad ni smörjer dem...
Svar
18
· Visningar
1 166
Senast: Han_naH
·
M
Utrustning Hur förstörs hästen av att "okunniga" ryttare rider med graman? Vet att det finns många graman trådar men hittar inte min fråga... Men...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: Stallflicka
·
Utrustning har kärat ner mig i h**ks ch pullarträns med strass:love: det med strass på nosgrimman med, kostar typ 500:-. ni som varit där förut... 2
Svar
26
· Visningar
1 632
Senast: Inka-90
·
J
Utrustning Jag har börjat rida utan nosgrimma och jag tycker det ser så "naket" ut. Har funderat på att köpa ett westernträns med lite krimskrams...
Svar
18
· Visningar
1 454
Utrustning Det senaste året har jag haft svart sadel och ljusbrunt träns+förbygel till min häst men nu ser tränset riktigt tråkigt ut och jag...
Svar
16
· Visningar
1 092
Senast: FadeAway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka